Przejdź do głównej zawartości

Zamożni w święta sięgają po zakupy grupowe

Jak wynika z danych MultiBanku jego zamożni użytkownicy częściej niż przeciętni klienci banku kupują na portalach oferujących zakupy grupowe. W grudniu wydadzą na ten cel nawet o 40 proc. więcej niż w pozostałych miesiącach roku
W 2011 r. Polacy wydadzą na świąteczne prezenty około 1 tys. zł. Z raportu „Zakupy świąteczne2011” wynika, że w większości przypadków pieniądze te przeznaczą na kosmetyki, biżuterię i książki. Co czwarty Polak zamierza też obdarować swoich bliskich płytami CD oraz zabiegami SPA. Blisko 20 proc. spośród tych zakupów prawdopodobnie dokonanych zostanie przez  internet. Jak wynika z analiz MultiBanku część z nich stanowić będą tzw. zakupy grupowe, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów.
- Z naszych obserwacji wynika, że systematycznie wzrasta liczba osób korzystających z tego typu ofert. Analizując transakcje klientów dokonane w ostatnim tygodniu listopada oraz od początku tego miesiąca możemy wnioskować, że w grudniu wydadzą oni na portalach oferujących zakupy grupowe nawet o 40 proc. więcej niż w pozostałych miesiącach roku, czyli ok. 318 zł – mówi Mariusz Gorzeń, naczelnik Wydziału Komunikacji Internetowej ds. Klientów Zamożnych i Przedsiębiorców MultiBanku. - Co ciekawe,  ten rodzaj transakcji w przypadku naszych klientów częściej wybierają osoby zamożne. Różnica między ilością zakupów dokonanych przez klientów z zasobnymi portfelami a mniej zamożnymi użytkownikami banku wynosi 30 proc. – dodaje Gorzeń.  
Obserwacje te potwierdzają dane portalu Groupon, z których wynika, że większość jego użytkowników stanowią osoby o ponadprzeciętnych dochodach.
- Świadomość finansowa klientów zamożnych jest nieco wyższa niż przeciętnego użytkownika banku, dlatego tendencja ta nie jest dla nas zaskoczeniem. Podobne wyniki notujemy w przypadku programów rabatowych oferowanych użytkownikom naszych kart płatniczych – mówi Emilia Olszewska, odpowiedzialna za program rabatowy w MultiBanku.  - Klienci z bardziej zasobnymi portfelami chętniej płacą za zakupy kartą i korzystają częściej z ofert promocyjnych, np. specjalnych weekendów rabatowych. W naszym przypadku mogą dzięki temu zaoszczędzić od 5 do 30-40 proc. – mówi Olszewska. 
Grupowe zakupy to domena… panów
Zakupy grupowe szturmem podbijają polski rynek. W ciągu roku w Polsce powstało ponad 40 serwisów oferujących duże rabaty na usługi i towary. Do najbardziej popularnych należą między innymi Groupon, Gruper, Citeam oraz MyDeal. Kto najczęściej korzysta z ich usług? Choć z danych rynkowych wynika, że w Polsce 60 proc. użytkowników tego typu portali to kobiety (w Europie 70 proc.), to w przypadku zamożnych klientów MultiBanku grupowe zakupy uznać można za domenę… panów!
- Z naszych analiz wynika, że 57 proc. tego typu transakcji dokonują mężczyźni. Większość z nich to osoby, które nie ukończyły jeszcze 45 lat – mówi Mariusz Gorzeń.  - Ale choć to panowie dokonują większej liczby transakcji, panie płacą za grupowe zakupy wyższe rachunki. Największą różnicę obserwujemy w przedziale wiekowym 35-45 lat, w którym kobiety średnio miesięcznie wydają na zakupy grupowe o 70 zł więcej niż ich partnerzy – wyjaśnia Mariusz Gorzeń. - Zazwyczaj klienci kupują za ich pośrednictwem usługi z kategorii restauracje i gastronomia, SPA oraz kosmetyki, a także motoryzacja –dodaje.      
Jak wynika z danych uzyskanych z Grouponu, klienci z zasobniejszymi portfelami szczególnie interesują się ofertami turystycznymi, propozycjami klinik medycznych i dentystycznych oraz rabatami na zakup samochodów luksusowych marek. Przedstawiciele Citeam, do listy dodają natomiast  w kategorii usług do 500 zł – promocje na zakup sprzętu RTV, a w kategorii  do tysiąca złotych - ekskluzywne wycieczki, wynajem jachtów oraz  luksusowych samochodów, a także  produkty wyposażenia wnętrz (np. zestawy do gry w kosza, drogie materace) czy przejazd autem z kierowcą rajdowym, np. porsche.
Żródło: Grupa mBank
Przeczytaj także; 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Seksowne dziewczyny z KSW w rozbieranej sesji

KSW to nie tylko mieszane sztuki walki i zacięte pojedynki najlepszych fighterów mma, ale i piękne i seksowne dziewczyny. Zobaczcie jak wyglądała sesja Ring Girls KSW dla magazynu CKM Fot. You Tube/CKM/Ring Girls KSW Efekty pracy stylistów i fotografów w postaci rozebranych dziewczyn KSW już październikowym wydaniu magazynu CKM . Jak zapowiadają twórcy będzie na kogo popatrzeć. Wystarczy, że się przyjrzycie sesji z udziałem seksownych Ring Girls Federacji KSW. To właśnie te urodziwe dziewczyny wyprowadzają zawodników federacj KSW do ringu i chodzą dumnie po oktagonie prezentując kartę z numerem rundy i co najważniejsze uświetniają swoją obecnością widowiskowe gale KSW. I śmiało trzeba przyznać, że seksowne Ring Girls KSW wyglądają wspaniale i dziwi, że brylują podczas gal KSW i podbijają męskie serca, które oglądają walki mma. Zobacz Sesję Ring Girls KSW dla CKM: Przeczytaj także:  https://swiatimedia.blogspot.com/2015/01/seksowna-irina-shayk-czyli-pozna...

Arash i T-Pain w hicie "Sex Love Rock N Roll".Zobacz teledysk do piosenki

"Sex Love Rock N Roll" to tytuł jednego z najbardziej tanecznych hitów ostatnich lat nagranego wspólnie przez irańską gwiazdę muzyki dance, Arasha i popularnego amerykańskiego wykonawcę hip-hop i R&B, T-Paina Nagrany w 2014 numer znalazł się na ostatniej płycie Arasha zatytułowanej "Superman" wydanej tego samego roku 4 listopada. Utrzymany w rytmie pop dance przebój odbiega od tego, co do tej pory przyzwyczaił nasz Arash i ukazuje nowe możliwości tego zdolnego twórcy, który ostatnio pracował przy hicie Margaret ( Margaret - Cool Me Down - YouTube) 38-letni Arash pochodzi z Iranu, a obecnie mieszka w Szwecji i jest popularny piosenkarzem i producentem muzycznym oraz autorem wielu przebojów, m.in. "One D ay ", "Broken Angel", "Iran Iran", "Always", "Pure Love", "Boro Boro", czy "Temptation". 30-letni T-Pain, to pseudonim artystyczny Faheema Rasheeda Najma, amerykański...

Brazylijska piękność nago. Jessika Alves w sierpniowym "Playboyu"

Jessika Alves wystąpiła w sesji jubileuszowego wydania magazynu „Playboy”. Piękna brazylijska aktorka przyznała w jednym z wywiadów, że jest szczęśliwa, że mogła pokazać swoje naturalne piękno i zdradziła, że nigdy jeszcze nie chodziła tak długo nago w życiu jak podczas rozbieranych zdjęć Sesja zdjęciowa do sierpniowego "Playboya" z udziałem Jessiki Alves była kręcona w Sul do Rio.  Pi ę kna aktorka, która niedawno zakończyła zd j ęcia do ostatniej części telenoweli "Em Familia",  11 sierpnia pojawi się w programie "Super Chef VIP w 2014", w kt ó rym uczestnicy b ę dą walczyli o nagrodę w wysokości 50.000 dolarów.   Efekty sesji z udziałem pięknej panny Alves możemy podziwiać w jubileuszowym wydaniu brazylijskiej edycji magazynu "Playboy". A trzeba przyznać, że jest się czym zachwycać, bo urodziwa  Jessika wygląda zjawiskowo i seksownie. To zasługa w dużym stopniu jej naturalnego wdzięku, ale i wynik pracy stylistów,...