Wyniki międzynarodowego badania
przeprowadzonego przez sieć firm doradczych Ecco International Network,
której przedstawicielem w Polsce jest On Board PR, pokazują, że
tegoroczna Olimpiada w Londynie była bez wątpienia wizerunkowym sukcesem
Brytyjczyków
Ponad 100 ekspertów od wizerunku z 24 krajów na całym świecie wzięło
udział w projekcie badawczym mającym ocenić wpływ Olimpiady na
postrzeganie Wielkiej Brytanii za granicą. Aż 79% z nich uznało, iż
przekaz medialny w ich krajach prezentujący Igrzyska Olimpijskie był w
dużej mierze pozytywny, 73% stwierdziło także, że wydarzenie to zmieniło
wizerunek Brytyjczyków na lepsze. Na uwagę zasługuje fakt, że 99%
respondentów spodziewa się, iż Olimpiada zachęci ludzi z ich kraju do
odwiedzenia Wielkiej Brytanii. 97% uważa, że dzięki tej imprezie
konsumenci będą postrzegać brytyjskie produkty i usługi w bardziej
pozytywny sposób.
"Brytyjczycy z pewnością zasłużyli na gratulacje za zorganizowanie tak fantastycznej imprezy. Sądzę, iż dzięki temu Wielka Brytania zyskała nie tylko wizerunkowo, ale może też liczyć na realne profity w odniesieniu do turystyki czy handlu międzynarodowego” – komentuje Sara Render, Director and Shareholder w ECCO International Public Relations.
„Przykład Olimpiady w Londynie, czy Euro 2012 ukazuje, jak wielką siłę w kształtowaniu wizerunku krajów mają masowe wydarzenia sportowe. Takie imprezy dają nie tylko nowy impuls gospodarczy, ale i społeczny. Pozwalają również przełamać krzywdzące stereotypy. Zadowoleni kibice to najlepsi ambasadorzy marki Londynu i Wielkiej Brytanii. Brytyjczycy, tak jak i Polacy na Euro 2012 odrobili wzorowo lekcje z zakresu ocieplania wizerunku swoich krajów” – dodaje Norbert Ofmański, prezes On Board PR ECCO Network.
Ponad 1/4 uczestników badania uważa, że Igrzyska spowodowały postrzeganie Brytyjczyków, jako bardziej przyjaznych, bogatych kulturowo, konkurencyjnych i mających większe poczucie humoru, niż miało to miejsce dotychczas. Negatywne skutki kontrowersji związanych z kwestią ochrony Igrzysk zostały jedynie dostrzeżone przez 2% badanych (znajomość spontaniczna).
Zachowanie Brytyjczyków również istotnie wpłynęło na poprawę postrzegania brytyjskich kibiców i mieszkańców Londynu. Petri Laine, z biura ECCO w Finlandii twierdzi, że: "Brytyjscy fani sportu wcześniej mieli złą reputację za granicą, głównie z powodu piłki nożnej. Dzięki Igrzyskom Brytyjczycy mogli udowodnić, że są prawdziwymi kibicami, w najlepszym znaczeniu tego słowa”. Lutz Cleffman, z ECCO w Niemczech, dodaje, iż: "Londyn już nie jest postrzegany tylko, jako miasto chciwych bankierów. Olimpiada pokazała o wiele ładniejsze oblicze ludzi i kraju”.
Za najlepszą „twarz” Olimpiady w Londynie badani uznali - samych zawodników (41%), następnie mieszkańców Londynu (23%) oraz rodzinę królewska (16%). Burmistrz Londynu otrzymał jedynie 7% głosów, co może być spowodowane ogólnym globalnym rozczarowaniem politykami.
"Brytyjczycy z pewnością zasłużyli na gratulacje za zorganizowanie tak fantastycznej imprezy. Sądzę, iż dzięki temu Wielka Brytania zyskała nie tylko wizerunkowo, ale może też liczyć na realne profity w odniesieniu do turystyki czy handlu międzynarodowego” – komentuje Sara Render, Director and Shareholder w ECCO International Public Relations.
„Przykład Olimpiady w Londynie, czy Euro 2012 ukazuje, jak wielką siłę w kształtowaniu wizerunku krajów mają masowe wydarzenia sportowe. Takie imprezy dają nie tylko nowy impuls gospodarczy, ale i społeczny. Pozwalają również przełamać krzywdzące stereotypy. Zadowoleni kibice to najlepsi ambasadorzy marki Londynu i Wielkiej Brytanii. Brytyjczycy, tak jak i Polacy na Euro 2012 odrobili wzorowo lekcje z zakresu ocieplania wizerunku swoich krajów” – dodaje Norbert Ofmański, prezes On Board PR ECCO Network.
Ponad 1/4 uczestników badania uważa, że Igrzyska spowodowały postrzeganie Brytyjczyków, jako bardziej przyjaznych, bogatych kulturowo, konkurencyjnych i mających większe poczucie humoru, niż miało to miejsce dotychczas. Negatywne skutki kontrowersji związanych z kwestią ochrony Igrzysk zostały jedynie dostrzeżone przez 2% badanych (znajomość spontaniczna).
Zachowanie Brytyjczyków również istotnie wpłynęło na poprawę postrzegania brytyjskich kibiców i mieszkańców Londynu. Petri Laine, z biura ECCO w Finlandii twierdzi, że: "Brytyjscy fani sportu wcześniej mieli złą reputację za granicą, głównie z powodu piłki nożnej. Dzięki Igrzyskom Brytyjczycy mogli udowodnić, że są prawdziwymi kibicami, w najlepszym znaczeniu tego słowa”. Lutz Cleffman, z ECCO w Niemczech, dodaje, iż: "Londyn już nie jest postrzegany tylko, jako miasto chciwych bankierów. Olimpiada pokazała o wiele ładniejsze oblicze ludzi i kraju”.
Za najlepszą „twarz” Olimpiady w Londynie badani uznali - samych zawodników (41%), następnie mieszkańców Londynu (23%) oraz rodzinę królewska (16%). Burmistrz Londynu otrzymał jedynie 7% głosów, co może być spowodowane ogólnym globalnym rozczarowaniem politykami.
***
Badanie zostało przeprowadzone w sierpniu i we wrześniu bieżącego roku,
po zakończeniu Igrzysk Olimpijskich w Londynie 2012 na grupie 108
respondentów z 24 krajów. Krajami, które zostały objęte badaniem są:
Niemcy, Szwecja, Szwajcaria, Dania, Czechy, Finlandia, Indie, Brazylia,
Holandia, Australia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Norwegia, USA,
Polska, Rosja, Francja, Austria, Republika Południowej Afryki, Chiny,
Kolumbia, Belgia, Irlandia, Meksyk, Wenezuela.
ECCO International Communications Network powstała w 1989 roku. Główną siedzibą ECCO Network jest Londyn. Obejmując swoim działaniem Europę, Amerykę, Azję i Afrykę, sieć jest reprezentowana przez firmy z kilkudziesięciu krajów, m.in. Austrii, Belgii, Brazylii, Chin, Czech, Egiptu, Francji, Hiszpanii, Holandii, Indii, Meksyku, Niemiec, Norwegii, Węgier, Włoch, Rosji, RPA, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, USA.
Wśród międzynarodowych Klientów ECCO Network są m.in.: Cartoon Network, Coca Cola, Deutche Telekom, IBM, Marconi, Nokia, Regus, Samsung, Sony Computer Entertainment, Toshiba, Visa International, Xerox, Interface Flor, DHL, Easy Voyage. Łączne przychody ECCO Network przekraczają 60 milionów Euro.
On Board PR Ecco Network. Firma świadczy usługi w dziedzinie doradztwa public relations. Jest laureatem nagrody Impactor 2009 dla najbardziej podziwianej agencji PR w Polsce. Zajmuje czwarte miejsce na świecie pod względem dynamiki wzrostu przychodów spośród 200 największych firm PR świata (wg rankingu The Holmes Report 2006). Wspólnie z firmami PR z kilkudziesięciu krajów tworzy międzynarodową sieć ECCO Network – jedną z największych sieci firm PR na świecie. On Board PR jest członkiem Związku Firm Public Relations, partnerem Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, laureatem wielu nagród w międzynarodowych i polskich konkursach (IPRA GWA, Magellan, Złote Spinacze). Firma zapewnia kompleksową obsługę w zakresie komunikacji oferując strategiczne doradztwo m.in. w obszarach: Brand Public Relations, Corporate & Financial Communications, Investor Relations, Crisis Management. On Board PR działa w ramach grupy skupiającej m.in. agencję socialmediową Think Kong .
ECCO International Communications Network powstała w 1989 roku. Główną siedzibą ECCO Network jest Londyn. Obejmując swoim działaniem Europę, Amerykę, Azję i Afrykę, sieć jest reprezentowana przez firmy z kilkudziesięciu krajów, m.in. Austrii, Belgii, Brazylii, Chin, Czech, Egiptu, Francji, Hiszpanii, Holandii, Indii, Meksyku, Niemiec, Norwegii, Węgier, Włoch, Rosji, RPA, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, USA.
Wśród międzynarodowych Klientów ECCO Network są m.in.: Cartoon Network, Coca Cola, Deutche Telekom, IBM, Marconi, Nokia, Regus, Samsung, Sony Computer Entertainment, Toshiba, Visa International, Xerox, Interface Flor, DHL, Easy Voyage. Łączne przychody ECCO Network przekraczają 60 milionów Euro.
On Board PR Ecco Network. Firma świadczy usługi w dziedzinie doradztwa public relations. Jest laureatem nagrody Impactor 2009 dla najbardziej podziwianej agencji PR w Polsce. Zajmuje czwarte miejsce na świecie pod względem dynamiki wzrostu przychodów spośród 200 największych firm PR świata (wg rankingu The Holmes Report 2006). Wspólnie z firmami PR z kilkudziesięciu krajów tworzy międzynarodową sieć ECCO Network – jedną z największych sieci firm PR na świecie. On Board PR jest członkiem Związku Firm Public Relations, partnerem Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, laureatem wielu nagród w międzynarodowych i polskich konkursach (IPRA GWA, Magellan, Złote Spinacze). Firma zapewnia kompleksową obsługę w zakresie komunikacji oferując strategiczne doradztwo m.in. w obszarach: Brand Public Relations, Corporate & Financial Communications, Investor Relations, Crisis Management. On Board PR działa w ramach grupy skupiającej m.in. agencję socialmediową Think Kong .
Komentarze
Prześlij komentarz