Przejdź do głównej zawartości

Olimpiada w Londynie pozytywnie wpłynęła na promocję Wielkiej Brytanii

Wyniki międzynarodowego badania przeprowadzonego przez sieć firm doradczych Ecco International Network, której przedstawicielem w Polsce jest On Board PR, pokazują, że tegoroczna Olimpiada w Londynie była bez wątpienia wizerunkowym sukcesem Brytyjczyków
 
Ponad 100 ekspertów od wizerunku z 24 krajów na całym świecie wzięło udział w projekcie badawczym mającym ocenić wpływ Olimpiady na postrzeganie Wielkiej Brytanii za granicą. Aż 79% z nich uznało, iż przekaz medialny w ich krajach prezentujący Igrzyska Olimpijskie był w dużej mierze pozytywny, 73% stwierdziło także, że wydarzenie to zmieniło wizerunek Brytyjczyków na lepsze. Na uwagę zasługuje fakt, że 99% respondentów spodziewa się, iż Olimpiada zachęci ludzi z ich kraju do odwiedzenia Wielkiej Brytanii. 97% uważa, że dzięki tej imprezie konsumenci będą postrzegać brytyjskie produkty i usługi w bardziej pozytywny sposób.

"Brytyjczycy z pewnością zasłużyli na gratulacje za zorganizowanie tak fantastycznej imprezy. Sądzę, iż dzięki temu Wielka Brytania zyskała nie tylko wizerunkowo, ale może też liczyć na realne profity w odniesieniu do turystyki czy handlu międzynarodowego” – komentuje Sara Render, Director and Shareholder w ECCO International Public Relations.

Przykład Olimpiady w Londynie, czy Euro 2012 ukazuje, jak wielką siłę w kształtowaniu wizerunku krajów mają masowe wydarzenia sportowe. Takie imprezy dają nie tylko nowy impuls gospodarczy, ale i społeczny. Pozwalają również przełamać krzywdzące stereotypy. Zadowoleni kibice to najlepsi ambasadorzy marki Londynu i Wielkiej Brytanii. Brytyjczycy, tak jak i Polacy na Euro 2012 odrobili wzorowo lekcje z zakresu ocieplania wizerunku swoich krajów” – dodaje Norbert Ofmański, prezes On Board PR ECCO Network.

Ponad 1/4 uczestników badania uważa, że Igrzyska spowodowały postrzeganie Brytyjczyków, jako bardziej przyjaznych, bogatych kulturowo, konkurencyjnych i mających większe poczucie humoru, niż miało to miejsce dotychczas. Negatywne skutki kontrowersji związanych z kwestią ochrony Igrzysk zostały jedynie dostrzeżone przez 2% badanych (znajomość spontaniczna).

Zachowanie Brytyjczyków również istotnie wpłynęło na poprawę postrzegania brytyjskich kibiców i mieszkańców Londynu. Petri Laine, z biura ECCO w Finlandii twierdzi, że: "Brytyjscy fani sportu wcześniej mieli złą reputację za granicą, głównie z powodu piłki nożnej. Dzięki Igrzyskom Brytyjczycy mogli udowodnić, że są prawdziwymi kibicami, w najlepszym znaczeniu tego słowa”. Lutz Cleffman, z ECCO w Niemczech, dodaje, iż: "Londyn już nie jest postrzegany tylko, jako miasto chciwych bankierów. Olimpiada pokazała o wiele ładniejsze oblicze ludzi i kraju”.

Za najlepszą „twarz” Olimpiady w Londynie badani uznali - samych zawodników (41%), następnie mieszkańców Londynu (23%) oraz rodzinę królewska (16%). Burmistrz Londynu otrzymał jedynie 7% głosów, co może być spowodowane ogólnym globalnym rozczarowaniem politykami.
***
Badanie zostało przeprowadzone w sierpniu i we wrześniu bieżącego roku, po zakończeniu Igrzysk Olimpijskich w Londynie 2012 na grupie 108 respondentów z 24 krajów. Krajami, które zostały objęte badaniem są: Niemcy, Szwecja, Szwajcaria, Dania, Czechy, Finlandia, Indie, Brazylia, Holandia, Australia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Norwegia, USA, Polska, Rosja, Francja, Austria, Republika Południowej Afryki, Chiny, Kolumbia, Belgia, Irlandia, Meksyk, Wenezuela.

ECCO International Communications Network powstała w 1989 roku. Główną siedzibą ECCO Network jest Londyn. Obejmując swoim działaniem Europę, Amerykę, Azję i Afrykę, sieć jest reprezentowana przez firmy z kilkudziesięciu krajów, m.in. Austrii, Belgii, Brazylii, Chin, Czech, Egiptu, Francji, Hiszpanii, Holandii, Indii, Meksyku, Niemiec, Norwegii, Węgier, Włoch, Rosji, RPA, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, USA.

Wśród międzynarodowych Klientów ECCO Network są m.in.: Cartoon Network, Coca Cola, Deutche Telekom, IBM, Marconi, Nokia, Regus, Samsung, Sony Computer Entertainment, Toshiba, Visa International, Xerox, Interface Flor, DHL, Easy Voyage. Łączne przychody ECCO Network przekraczają 60 milionów Euro.

On Board PR Ecco Network. Firma świadczy usługi w dziedzinie doradztwa public relations. Jest laureatem nagrody Impactor 2009 dla najbardziej podziwianej agencji PR w Polsce. Zajmuje czwarte miejsce na świecie pod względem dynamiki wzrostu przychodów spośród 200 największych firm PR świata (wg rankingu The Holmes Report 2006). Wspólnie z firmami PR z kilkudziesięciu krajów tworzy międzynarodową sieć ECCO Network – jedną z największych sieci firm PR na świecie. On Board PR jest członkiem Związku Firm Public Relations, partnerem Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, laureatem wielu nagród w międzynarodowych i polskich konkursach (IPRA GWA, Magellan, Złote Spinacze). Firma zapewnia kompleksową obsługę w zakresie komunikacji oferując strategiczne doradztwo m.in. w obszarach: Brand Public Relations, Corporate & Financial Communications, Investor Relations, Crisis Management. On Board PR działa w ramach grupy skupiającej m.in. agencję socialmediową Think Kong .




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Od teraz na zawsze, czyli romantyczna historia Niny i Hugo. Zobacz trailer filmu

Co się stanie gdy porzucona na ślubnym kobiercu Nina, by zapomnieć o tym co ją spotkało wyruszy z jej przyjacielem z dzieciństwa na wyspę Mauritius, na której miała spędzić miesiąc miodowy ze swoim przyszłym mężem? Komedia produkcji RPA z 2016 roku Od teraz na zawsze (Vir Altyd) nakręcona przez Jaco Smit na podstawie scenariusza Ivana Botha i DonnaLee Roberts, którzy także zagrali w tym filmie główne role to ciepła i romantyczna opowieść o poszukiwaniu szczęścia, radości życia i o tym, co jest w życiu najważniejsze. A jej głównie bohaterowie Hugo i Nina podczas tej podróży odkrywają, że młodzieńcze uczucie nie wygasło. Jak się zakończy idylla przekonacie się oglądając ten film. By was do tego zachęcić zobaczcie trailer. Zobacz trailer filmu Od teraz na zawsze:

Arash i T-Pain w hicie "Sex Love Rock N Roll".Zobacz teledysk do piosenki

"Sex Love Rock N Roll" to tytuł jednego z najbardziej tanecznych hitów ostatnich lat nagranego wspólnie przez irańską gwiazdę muzyki dance, Arasha i popularnego amerykańskiego wykonawcę hip-hop i R&B, T-Paina Nagrany w 2014 numer znalazł się na ostatniej płycie Arasha zatytułowanej "Superman" wydanej tego samego roku 4 listopada. Utrzymany w rytmie pop dance przebój odbiega od tego, co do tej pory przyzwyczaił nasz Arash i ukazuje nowe możliwości tego zdolnego twórcy, który ostatnio pracował przy hicie Margaret ( Margaret - Cool Me Down - YouTube) 38-letni Arash pochodzi z Iranu, a obecnie mieszka w Szwecji i jest popularny piosenkarzem i producentem muzycznym oraz autorem wielu przebojów, m.in. "One D ay ", "Broken Angel", "Iran Iran", "Always", "Pure Love", "Boro Boro", czy "Temptation". 30-letni T-Pain, to pseudonim artystyczny Faheema Rasheeda Najma, amerykański

Już w Sobotę wystartuje Roztańczony PGE Narodowy 2018

22 września, w Sobotę wystartuje najbardziej roztańczona impreza w Polsce - Roztańczony PGE Narodowy 2018 na której wystąpi wiele gwiazd muzyki tanecznej z zagranicy i Polski, wśród nich m.in. Shanguy, Sabrina, Londonbeat, Cleo, grupa Boys oraz Zenon Martyniuk z zespołem Akcent Będzie to kolejna edycja tej imprezy. Poprzednia zakończyła się wielkim sukcesem, bo w Warszawie na Stadionie PGE Narodowy, który jest oficjalną areną piłkarskiej reprezentacji Polski i Euro 2018 przy rytmach muzyki dance i disco bawiło się wielu sympatyków tych rytmów, a przed telewizorem zasiadła rekordowa publiczność. W Sobotę imprezie wezmą udział m.in. autorzy hitu hit I've been thinking about you, zespół Londonbeat, Sabrina, która podbiła świat przebojem Boys, Boys, Boys oraz Shanguy, który wylansował przebój La Louze. Zobacz teledysk Sabriny do wielkiego hitu Boy, Boys, Boys: Polskę reprezentować będzie Cleo, Filip Lato, Zenon Martyniuk z zespołem Akcent, Sławomir,  Boys,  Long &am