Stadion
Energa Gdańsk – tak od dziś nazywa się Stadion w Gdańsku
Letnicy – największy obiekt sportowy na Pomorzu. Energa podpisała
5-letnią umowę partnerską na sponsoring tytularny ze spółką
Arena Gdańsk Operator – zarządcą stadionu. Obie spółki,
wspólnie z Miastem Gdańsk podpisały też list intencyjny o jeszcze
większej aktywizacji stadionu i jego otoczenia.
Współpraca
pomiędzy Grupą Energa, a jednym z największych i najbardziej
rozpoznawalnych obiektów sportowych w Polsce, który zlokalizowany
jest na Pomorzu, daje możliwość pełnego wykorzystania potencjału
marketingowego i biznesowego obu firm. Stadion, na którym rozegrano
m.in. cztery mecze UEFA
EURO 2012 i zorganizowano do tej pory kilkaset eventów sportowych,
rekreacyjnych, społecznych i biznesowych, będzie wizytówką
wiążącą Energę z lokalnym środowiskiem. Firma zamierza także
skupić wokół stadionu liczne działania sportowe, edukacyjne i
kulturalne, z którymi od wielu lat obecna jest w regionie.
Dzięki
trójstronnemu listowi intencyjnemu operatora stadionu, sponsora
tytularnego oraz Miasta Gdańska, Stadion Energa Gdańsk zyskuje nie
tylko nowych partnerów, nazwę i logo, ale też nową „moc”,
która oprócz wielkich imprez pozwoli wyjść do mieszkańców
Pomorza i Polski oraz turystów z zagranicy z użyteczną ofertą
na co dzień.
Celem
porozumienia są wspólne działania partnerów motywujące
mieszkańców Trójmiasta do jeszcze większej aktywności sportowej
i rekreacyjnej, poprzez możliwie najlepsze wykorzystanie obiektu i
terenu przyległego.
–
Rozpoczęcie
współpracy trójstronnej pomiędzy samorządem, operatorem
największego obiektu sportowego i jedną z największych pomorskich
firm, która rozumie i pomoże zrealizować wizję zagospodarowania i
rozwoju stadionu w Gdańsku, to bardzo dobra wiadomość
– powiedział Paweł
Adamowicz,
prezydent Miasta Gdańska. – Lokalnie
mamy dużą siłę, możemy wdrażać pomysły, które po raz kolejny
pokażą na świecie siłę naszego Miasta i ludzi tu
mieszkających. Stadiony na świecie pełnią role istotne społecznie
– u nas trend ten jest już zauważalny, a świadomość obecności
w przestrzeni miejskiej stadionu jako obiektu nie tylko sportowego,
zwiększa się znacząco z roku na rok. Chcemy podkreślać, że
tutaj – na Stadionie Energa Gdańsk, odbywają się ważne
wydarzenia, tutaj ludzie się bawią, tutaj robią biznes, spotykają
znajomych i gwiazdy oraz oczywiście kibicują m. in. Lechii Gdańsk.
Podpisanie
umowy na sponsoring tytularny stadionu w Gdańsku to kolejny krok w
realizacji strategii Grupy Energa, jako ogólnopolskiego sprzedawcy
prądu. Dzięki temu marka jeszcze silniej zaistnieje jako inicjator
nie tylko ciekawych wydarzeń lokalnych, ale spektakularnych wydarzeń
ogólnopolskich.
–
Rozpoczęcie
współpracy z Arena Gdańsk Operator w Gdańsku wpisuje się w naszą
strategię biznesową i marketingową. Jako jedna z największych
pomorskich firm, na co dzień uczestnicząca w życiu Trójmiasta i
Pomorza, czujemy spoczywającą na nas społeczną odpowiedzialność.
Od lat wspieramy sport i edukację i popularyzujemy kulturę. Analizy
korzyści objęcia stadionu sponsoringiem tytularnym jednoznacznie
wskazują, że wpisuje się on w promowane przez nas wartości,
przyczyni się do wyeksponowania inicjatyw, które prowadzimy od lat
oraz zapewni wysoką efektywność sponsoringową
– mówi Andrzej
Tersa, prezes
zarządu Energa SA.
Stadion
Energa Gdańsk, jako jedyny obiekt wybudowany na UEFA EURO 2012
w Polsce, ma już drugiego sponsora tytularnego na kolejne 5
lat.
–
Z
wielkim zaangażowaniem podchodzimy do rozwijania oferty stadionu w
zakresie nie tylko sportu, ale wspomnianej już rekreacji i biznesu.
Nasze działania są doceniane na świecie. Dzięki infrastrukturze i
ciekawej ofercie spełniamy oczekiwania społeczności lokalnej
i klientów zagranicznych, ale nasze ambicje sięgają dużo
dalej
– mówi Tomasz
Kowalski,
prezes zarządu Arena Gdańsk Operator. – W kolejnych
latach chcemy się rozwijać szybciej niż kiedykolwiek dotąd.
Partnerstwo z Grupą Energa to dla nas wielka wartość – mamy
partnera lokalnego, dobrze znającego nas, rynek Pomorza, z którym
możemy realizować wspólne cele – bliskie Miastu Gdańsk, ale też
projekty globalne.
Od lewej: Andrzej Tersa, Paweł Adamowicz, Tomasz Kowalski
Grupa
Energa zamierza przenieść na stadion większą liczbę wspieranych
imprez kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych, w których będą
mogli brać udział mieszkańcy Trójmiasta i Pomorza.
–
Już
dzisiaj chciałbym zaprosić najmłodszych na świąteczną
ślizgawkę, a także zapowiedzieć powstanie stałego centrum
naukowego Planety Energi, które będzie świetną okazją do
eksperymentów i nauki dla dzieci i młodzieży w każdym wieku –
mówi Andrzej Tersa.
Nowy
wizerunek Stadionu Energa Gdańsk
Wraz
z nazwą zmienia się również identyfikacja wizualna obiektu. Nowy
logotyp nawiązuje do bursztynu, symbolu nieodłącznie kojarzonego z
Gdańskiem, który stanowił jednocześnie inspirację dla
projektantów stadionu. Znak zarówno pod względem kolorystyki jak i
kształtów, oddaje ideę zasilania sportu i kultury pozytywną
energią. Do tych wartości nawiązuje również nowe hasło: Stadion
Energa Gdańsk – MOC WRAŻEŃ, które podkreśla rolę obiektu jako
miejsca jednoczącego ludzi wokół pozytywnych emocji. Na potrzeby
kampanii promującej nową nazwę przygotowano też film ukazujący
dotychczasowe kluczowe wydarzenia na stadionie.
O
stadionie
Stadion
Energa Gdańsk to jeden z najnowocześniejszych wielofunkcyjnych
obiektów sportowych. Stadion został otwarty w 2011 roku i od tego
czasu pełni rolę trójmiejskiego centrum sportu, rozrywki,
rekreacji, a dzięki licznym powierzchniom konferencyjnym
i wystawowym, także biznesu. Obiekt zaprojektowano tak, aby
mógł pomieścić ponad 40 tys. widzów – czy to podczas meczów
piłkarskich, czy innych wydarzeń sportowych i kulturalnych.
Znakiem rozpoznawczym obiektu jest piękna, bursztynowa fasada
nawiązująca do dziedzictwa portowego Gdańska i wielowiekowej
tradycji pozyskiwania, obróbki i sprzedaży jantaru. Elewację
stadionu wykonano z paneli w sześciu odcieniach bursztynu, a
elementy konstrukcji stalowej dachu kształtem nawiązują do wręgów
statku.
Od
momentu otwarcia w 2011 roku, Stadion Energa Gdańsk odwiedziło
ponad 2 mln 330 tys. gości uczestniczących w organizowanych na
stadionie meczach piłkarskich, koncertach oraz innych wydarzeniach
społecznych, sportowych i kulturalnych.
Grupa
Energa jest jedną z czterech największych grup energetycznych w
Polsce, z wiodącą pozycją na polskim rynku pod względem udziału
energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych w
produkcji własnej. Podstawowa działalność Grupy
obejmuje dystrybucję, wytwarzanie oraz obrót energią
elektryczną. Dostarcza i sprzedaje prąd 2,9 mln
klientów, zarówno gospodarstwom domowym, jak i
przedsiębiorcom.
Grupa
Energa jest trzecim największym zintegrowanym operatorem
systemu dystrybucyjnego (OSD) w Polsce pod względem wolumenu
dostarczanej energii. Sieć dystrybucyjna składa się z linii
energetycznych o łącznej długości ponad 184 tys. km i
obejmuje swoim zasięgiem obszar blisko 75 tys. km2, co stanowi
ok. 24 proc. powierzchni kraju.
Komentarze
Prześlij komentarz