Przejdź do głównej zawartości

Rosjanie w sieci szukają informacji militarnych, a Rosjanki stawiają na zakupy

Rosjanie w sieci najczęściej szukają tematów militarnych, a Rosjanki wolą robić zakupy w sieci-wynika z badań Gemiusa, który sprawdził, które strony rosyjskojęzycznej części internetu, nazywanego runetem skrojone budzą zainteresowanie mężczyzn, a które trafiają w gust i potrzeby kobiet

Dane z czerwca 2014 roku pokazują, że w Rosji strony WWW przegląda 70 mln dorosłych osób. Wśród użytkowników sieci przeważają kobiety, których jest 37,6 mln, czyli o ponad 5 mln więcej niż mężczyzn (32,5 mln). Internet jak w soczewce odzwierciedla aktualne zainteresowania osób, które z niego korzystają i pokazuje, jakimi wydarzeniami żyją. Które strony internetowe przyciągają głównie kobiety, a które niemal wyłącznie mężczyzn?


Mężczyźni najchętniej czytają o sprawach militarnych


Jak wynika z danych firmy Gemius, która monitoruje rosyjską sieć, mężczyźni preferują strony internetowe dotyczące tematyki militarnej, freelancingu oraz samochodów. W czerwcu 2014 roku najbardziej przyciągały ich strony: wersja online magazynu o tematyce wojskowej „Voyennoye obozreniye” Topwar.ru (89 proc. jej użytkowników to mężczyźni), platforma dla freelancerów pośrednicząca między zleceniodawcami a zleceniobiorcami Freelansim.ru oraz strona WWW dotycząca motoryzacji Cartimes.ru (po 86 proc.).

Powody, dla których mężczyźni w Rosji bardziej niż kobiety interesują się stronami internetowymi poświęconymi tematyce wojennej wyjaśnia Jadwiga Rogoża, analityczka Ośrodka Studiów Wschodnich zajmująca się tematyką rosyjską: – Od kilku miesięcy Rosja de facto prowadzi działania militarne na Ukrainie, a jednostronna i agresywna narracja medialna podsyca społeczne zaangażowanie w tematykę wojenną, co dotyczy w pierwszej kolejności męskiej części populacji – wyjaśnia.


Mężczyźni w Rosji chętnie odwiedzają też strony WWW, na których można znaleźć między innymi newsy, aktualności ze świata sportu, informacje finansowe i nowinki technologiczne.


Rok wcześniej (czerwiec 2013 roku) do najbardziej męskich stron runetu zaliczały się: wersja online magazynu popularnonaukowego „Populyarnaya Mekhanika” Popmech.ru (83 proc. użytkowników to mężczyźni), serwis motoryzacyjny Exist.ru (83 proc.) oraz serwis dla amatorów polowania i wędkarstwa Ohotniki.ru (81 proc.).


Kobiety chętnie robią zakupy online


W czerwcu 2014 roku kobietę można było najłatwiej spotkać na stronach: serwis Funduszu Emerytalnego Federacji Rosyjskiej Pfrf.ru (88 proc. użytkowników to kobiety), platforma sklepu odzieżowego Bonprix.ru (85 proc.) oraz strona WWW sklepu z odzieżą dla dzieci i kobiet w ciąży Mamsy.ru (84 proc.).


Skąd takie zainteresowanie stroną Funduszu Emerytalnego Federacji Rosyjskiej wśród kobiet? Jadwiga Rogoża tłumaczy, że to Rosjanki są głównymi strażniczkami życia rodzinnego i domowych finansów. – Wzmożone zainteresowanie kobiet stroną funduszu emerytalnego może wynikać z faktu, że w ostatnich miesiącach fundusz ten i rosyjski rząd dokonywały manipulacji ze składkami emerytalnymi. Początkowo informowano o czasowym zamrożeniu składek na tzw. II filar, a następnie o przekazaniu tych składek za rok 2013 na potrzeby anektowanego w marcu 2014 roku Krymu – dodaje analityczka. Rosjanki są również zainteresowane stronami internetowymi, które są powiązane z tematyką macierzyństwa, zakupów, stylem życia, samokształceniem, edukacją i rozrywką.


W analogicznym okresie rok wcześniej (czerwiec 2013 roku) najbardziej kobiecą stroną runetu był sklep online Yves-rocher.ru (88 proc. użytkowników to kobiety). Kolejne miejsca należały do sklepu internetowego Bonprix.ru (87 proc.) oraz platformy zawierającej zbiór materiałów dydaktycznych Alleng.ru (79 proc.).  


Dane pochodzą z firmy Gemius, która monitoruje internet w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zarówno stron www, materiałów audio i wideo, jak i aplikacji. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.


Źródło: Gemius

Przeczytaj także: 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

13 godzin: Tajna misja w Benghazi. Ten film musisz zobaczyć!

Jest 11 września 2012 roku. Uzbrojona grupa islamskich bojowników atakuje konsulat Stanów Zjednoczonych znajdujący się w libijskim mieście Benghazi. Na ratunek dyplomatom rusza sześciu świetnie wyszkolonych ochroniarzy, byłych żołnierzy jednostek specjalnych. Przez kilkanaście godzin walczą oni  z terrorystami Film 13 godzin: Tajna misja w Benghazi, o którym mowa został oparty na bestsellerowej książce "13 Hours: The Inside Account of What Really Happened in Benghazi" Mitchella Zuckoffa, która została napisane na podstawie prawdziwych wydarzeń. Zobacz trailer filmu 13 godzin: Tajna misja w Benghazi: Reżyserem filmu jest znany z filmów akcji Michael Bay (Armageddon, Pearl Harabor, Transformers), a w rolach głównych wystąpili: James Badge Dale (Infiltracja, Wstyd), John Krasinski (Biuro), Max Martini (Szeregowiec Ryan, Pacific Rim), Pablo Schreiber (Królowie Dogtown, Orange is the New Black) oraz David Denman (1000 lat po Ziemi, Dar). Przeczyta...

Brazylijska piękność nago. Jessika Alves w sierpniowym "Playboyu"

Jessika Alves wystąpiła w sesji jubileuszowego wydania magazynu „Playboy”. Piękna brazylijska aktorka przyznała w jednym z wywiadów, że jest szczęśliwa, że mogła pokazać swoje naturalne piękno i zdradziła, że nigdy jeszcze nie chodziła tak długo nago w życiu jak podczas rozbieranych zdjęć Sesja zdjęciowa do sierpniowego "Playboya" z udziałem Jessiki Alves była kręcona w Sul do Rio.  Pi ę kna aktorka, która niedawno zakończyła zd j ęcia do ostatniej części telenoweli "Em Familia",  11 sierpnia pojawi się w programie "Super Chef VIP w 2014", w kt ó rym uczestnicy b ę dą walczyli o nagrodę w wysokości 50.000 dolarów.   Efekty sesji z udziałem pięknej panny Alves możemy podziwiać w jubileuszowym wydaniu brazylijskiej edycji magazynu "Playboy". A trzeba przyznać, że jest się czym zachwycać, bo urodziwa  Jessika wygląda zjawiskowo i seksownie. To zasługa w dużym stopniu jej naturalnego wdzięku, ale i wynik pracy stylistów,...

Mistrzostwa Europy U-21 w piłce nożnej już w czerwcu

16 czerwca rozpoczną się Mistrzostwa Europy U-21 w piłce nożnej, których gospodarzem jest Polska. Mecz będą odbywały się na stadionach w Kielcach, Lublinie, Gdyni, Bydgoszczy, Krakowie i w Tychach Na początku czekają nas dwa spotkania w Grupie A, w której w Piątek 16 czerwca Szwecja U-21 zmierzy się z Anglią U-21 w Kielcach, o godz. 18:00, a Reprezentacja Polski U-21 powalczy ze Słowacją U-21 o godzinie 20:45 w Lublinie W sobotę, 17 czerwca  w Grupie B Portugalia U-21 zagra z Serbia U-21 o godz. 18:00 w Gdyni, a Bydgoszczy zmierzą się Reprezentacja Hiszpanii U-21- Macedonią U-21  o godzinie 20:45 W niedzielę, 18 czerwca w Grupie C Niemcy U-21 zagrają z Czechami U-21 w Tychach o godz. 18:00, a w Krakowie Dania U-21 zmierzy się z Włochami U-21 o godz. 20:45. Zobacz Miasta Gospodarzy Euro U21 Polska 2017: