Nie od dziś wiadomo, że na Polaków nie ma mocnych. W tym wypadku też tak jest. Zespół studentów trzech warszawskich uczelni Bio Rangers, znalazł sposób na rozwiązanie problemu braku wody pitnej na świecie. Opracowany przez drużynę model biznesowy Water Hub będzie reprezentował Polskę podczas finału międzynarodowego konkursu G20 Global Business Challange, który w listopadzie odbędzie się w Australii
Konkurs ma umożliwić stworzenie innowacyjnego projektu technologicznego
służącego rozwiązaniu globalnego problemu braku wody na świecie. W
konkursie wzięły udział drużyny z całego świata. Do ścisłej czołówki
zakwalifikowało się sześć ekip z USA, Kanady, Wielkiej Brytanii,
Australii oraz Polski. Finał konkursu odbędzie w australijskim Brisbane
na początku listopada w ramach odbywającego się tam globalnego szczytu
państw G20. Na zwycięzców czeka 100 tys. dolarów oraz finansowanie zwycięskiej idei przez firmy sponsorujące konkurs.
W polskiej drużynie Bio Rangers znalazło się czworo studentów: Szkoły
Głównej Handlowej, Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Głównej
Gospodarstwa Wiejskiego. Ich pomysł - Water Hub, to innowacyjny model
biznesowy dla istniejących rozwiązań technologicznych, który - jak
zapewniają - jest w stanie zmienić oblicze świata.
"Na świecie ponad 1 miliard ludzi cierpi z powodu braku wody pitnej, a
co 17 sekund umiera z tego powodu dziecko. Problemem nie jest jednak
fizyczny brak wody, ale jej skrajne zanieczyszczenie. Istnieje wiele
rozwiązań, które teoretycznie powinny rozwiązać problem braku pitnej
wody. Faktycznym problemem nie jest zatem brak technologii, ale brak
właściwych modeli biznesowych, które pozwoliłyby te technologie
wykorzystać" - wyjaśniają twórcy rozwiązania w przesłanym komunikacie.
Studenci postanowili więc opracować rozwiązanie, które będzie
przynosiło korzyści zarówno ludności lokalnej, jak i biznesowi.
Opracowana przez nich technologia Water Hub bazuje na zasilanych energią
słoneczną filtrach, które oczyszczają wodę z najmniejszych nawet
drobnoustrojów. Filtry te wbudowane są w interaktywny kiosk, który ma
łącza internetowe, stacje do ładowania telefonów, urządzenia chłodzące
niezbędne do przechowywania leków oraz ekrany LED. Wszystkie te
urządzenia zasilane są energią pochodzącą z kolektorów słonecznych.
"Kioski pełnią także funkcję edukacyjną, ponieważ pozwalają na
wyświetlanie treści dostosowanych do potrzeb lokalnej ludności. Mogą
również promować firmy, które je sponsorują w ramach programu CSR.
Promocja może odbywać się za pośrednictwem reklam wizualnych i
głosowych, wyświetlanych lub odtwarzanych przy użyciu dostępnej
infrastruktury technicznej kiosku, a także poprzez dowolne, wizualne
dostosowanie obiektu" - informują twórcy Water Hub.
Żródło: naukawpolsce.pap.pl
Komentarze
Prześlij komentarz