ASUS w ramach obchodów 25-lecia swojej
działalności firma postanowiła spytać Polaków o to jakie serie ich
zdaniem w największym stopniu przyczyniły się do rozwoju gier
komputerowych. „Mario”, „Diablo”, a może „Cywilizacja”? Które gry
internauci uznali za najbardziej przełomowe?
Firma od dawna wspiera graczy, czego najlepszym dowodem jest seria
urządzeń Republic of Gamers, stworzona specjalnie dla miłośników
cyfrowej rozrywki.
ASUS wziął pod lupę najpopularniejsze gry i spytał ankietowanych
które z nich istotnie wpłynęły na elektroniczną rozrywkę. Wysoka
sprzedaż i dobre recenzje nie muszą być jednoznaczne z wielkim
przełomem. Potwierdzają to wyniki sondy: „SimCity”, „Call of Duty” czy
„Assassin's Creed” zdobyły bardzo małą ilość głosów.
Za najbardziej przełomową produkcję uznano serię „Mario Bros.”, na którą zagłosowało aż 20% ankietowanych. Jedna z części sagi – „Super Mario Bros.”, sprzedała się aż w 40 milionach egzemplarzy i stała się jedną z najbardziej kasowych oraz najpopularniejszych produkcji w historii cyfrowej rozrywki. Tytuł ten uważany jest za grę, która w dużym stopniu poprawiła kondycję całej branży i pomogła jej wyjść z kryzysu.
Drugie miejsce na podium, dzięki 12% głosów, zdobyła seria „Grand
Theft Auto”. Jej kolejne części przełamywały tabu, były niezwykle
grywalne i zaskakiwały możliwościami. Dzięki niej twórcy stali się
bardziej śmiali, a jej kolejne części miały coraz większy rozmach.
Stworzenie piątej części „GTA” pochłonęło budżet ponad 256 milionów
dolarów. Dla porównania, produkcja filmu „Titanic” kosztowała ok. 50
milionów mniej.
Brąz zdobyła seria „Metal Gear Solid”, która dała początek wszelkiego
rodzaju „skradankom”. Zagłosowało na nią 11% ankietowanych. Razem z
„Thief” tworzy ona klasykę gatunku i – jak widać – cieszy się uznaniem
graczy na całym świecie, również w Polsce.
Plebiscyty zostały przeprowadzone przez portal Gazeta.pl, w ramach
akcji "25 lat niesamowitości", organizowanej wspólnie z ASUSem. W
badaniach wzięło udział ponad 17 500 internautów, którzy wypowiedzieli
się na temat swoich preferencji w zakresie filmu i muzyki, podróży,
gier, sportu i najważniejszych wydarzeń.
Komentarze
Prześlij komentarz