Przejdź do głównej zawartości

Kierowcy wiedzą, czego chcą od warsztatu samochodowego

Kierowcy wybierając warsztat niezależny szukają dziś już nie tylko niskich cen. Ważne są też m.in. odpowiednie podejście do klienta, wykwalifikowany personel i standard porównywalny z wizytą w stacjach autoryzowanych-wynika z ostatnich badań przeprowadzonych przez Instytut Badawczy ARC na zlecenie firmy Castrol


Przyjęło się, że do warsztatu niezależnego przyjeżdżamy z autem po zakończeniu gwarancji. Tymczasem, dzięki przepisom unijnym, nawet nowe auta mogą być obsługiwane serwisach niezależnych bez obaw o utratę gwarancji. Klient ma więc duży wybór. Jaki powinien być niezależny punkt naprawczy, aby kierowcy chcieli korzystać z jego usług i do niego wracać?


Najważniejsza dobra opinia


Wybierając niezależny warsztat samochodowy, 82 proc. respondentów kieruje się przede wszystkim jego renomą i dobrymi opiniami. A te, oprócz znajomych czy rodziny, można też znaleźć w internecie – blisko połowa klientów korzysta z wyszukiwarek internetowych i czyta informacje na forach dyskusyjnych. Co ciekawe, internet nie służy nam do umawiania wizyty – tu preferowane są bardziej tradycyjne formy, jak rozmowa telefoniczna lub kontakt osobisty. Warto zauważyć, że prawie co trzeci badany zdecyduje się na wizytę w serwisie, kiedy będzie miał tam możliwość doglądania naprawy.

Castrol Service Plus - najważniejsza dobra opinia.jpg


Standard porównywalny z obsługą w stacjach autoryzowanych


W ofercie warsztatu najważniejsze dla klientów są kwestie związane bezpośrednio z jakością i warunkami naprawy. Jednak obok elementów takich, jak konsultowanie dodatkowych wydatków dotyczących naprawy (na co wskazało 94 proc. badanych), przejrzystość kosztów (92 proc.) czy gwarancja na naprawy (91 proc.) istotną rolę zaczynają odgrywać również inne aspekty. Blisko 2/3 kierowców oczekuje bowiem, że w serwisie będzie czysto, prawie 60 proc. chce doglądać napraw, niemal połowa spodziewa się, że będą zapewnione toalety dla klientów, 42 proc. oczekuje, że warsztat da samochód zastępczy na czas naprawy, a 40 proc. badanych chciałoby czekać na odbiór auta w wygodnej poczekalni.

Castrol Service Plus - standard porównywalny z ASO.jpg


Kompetentny i uprzejmy personel
 
Kwestia, która najbardziej przeszkadza respondentom podczas korzystania z usług serwisu, to nieuprzejmość personelu – wskazało na to aż 91 proc. kierowców. Klienci zdecydowanie nie lubią też opóźnień w usłudze (86 proc.) czy płacenia za nieuzgodnione naprawy (84 proc.). Wśród cech personelu szczególnie pożądana jest rzetelność (97 proc.) i doświadczenie (96 proc.), a także umiejętność doradzenia klientowi (93 proc.) oraz znajomość nowoczesnych technologii (91 proc.). Wygląda więc na to, że stały rozwój kompetencji pracowników – nie tylko tych specjalistycznych lecz także związanych z różnymi aspektami obsługi klienta – to przyszłość niezależnego sektora napraw.

Castrol Service Plus - kompetentny i uprzejmy personel.jpg


Zaufanie ważniejsze niż cena

Aż 84 proc. badanych wróci do tego samego warsztatu, bo ufa, że tam dobrze mu naprawią samochód. Niska cena jako powód korzystania z tego samego serwisu plasuje się dopiero na 3. miejscu – wskazało na nią 63 proc. kierowców. Inne istotne elementy to bliskość miejsca zamieszkania, na co wskazało 2/3 badanych czy terminowość usług (62 proc.). Wiarygodność i renomę punktu naprawczego może zwiększyć współpraca ze znaną marką – za najbardziej prestiżową wśród firm olejowych kierowcy uznali markę Castrol.


Castrol Service Plus - zaufanie ważniejsze niż cena.jpg

* Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie firmy Castrol w sierpniu 2014 r. na grupie 509 kierowców samochodów (metodą CAWI), którzy odwiedzili niezależny warsztat samochodowy przynajmniej raz w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Źródło: Castrol 

Przeczytaj także:

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

13 godzin: Tajna misja w Benghazi. Ten film musisz zobaczyć!

Jest 11 września 2012 roku. Uzbrojona grupa islamskich bojowników atakuje konsulat Stanów Zjednoczonych znajdujący się w libijskim mieście Benghazi. Na ratunek dyplomatom rusza sześciu świetnie wyszkolonych ochroniarzy, byłych żołnierzy jednostek specjalnych. Przez kilkanaście godzin walczą oni  z terrorystami Film 13 godzin: Tajna misja w Benghazi, o którym mowa został oparty na bestsellerowej książce "13 Hours: The Inside Account of What Really Happened in Benghazi" Mitchella Zuckoffa, która została napisane na podstawie prawdziwych wydarzeń. Zobacz trailer filmu 13 godzin: Tajna misja w Benghazi: Reżyserem filmu jest znany z filmów akcji Michael Bay (Armageddon, Pearl Harabor, Transformers), a w rolach głównych wystąpili: James Badge Dale (Infiltracja, Wstyd), John Krasinski (Biuro), Max Martini (Szeregowiec Ryan, Pacific Rim), Pablo Schreiber (Królowie Dogtown, Orange is the New Black) oraz David Denman (1000 lat po Ziemi, Dar). Przeczyta...

Brazylijska piękność nago. Jessika Alves w sierpniowym "Playboyu"

Jessika Alves wystąpiła w sesji jubileuszowego wydania magazynu „Playboy”. Piękna brazylijska aktorka przyznała w jednym z wywiadów, że jest szczęśliwa, że mogła pokazać swoje naturalne piękno i zdradziła, że nigdy jeszcze nie chodziła tak długo nago w życiu jak podczas rozbieranych zdjęć Sesja zdjęciowa do sierpniowego "Playboya" z udziałem Jessiki Alves była kręcona w Sul do Rio.  Pi ę kna aktorka, która niedawno zakończyła zd j ęcia do ostatniej części telenoweli "Em Familia",  11 sierpnia pojawi się w programie "Super Chef VIP w 2014", w kt ó rym uczestnicy b ę dą walczyli o nagrodę w wysokości 50.000 dolarów.   Efekty sesji z udziałem pięknej panny Alves możemy podziwiać w jubileuszowym wydaniu brazylijskiej edycji magazynu "Playboy". A trzeba przyznać, że jest się czym zachwycać, bo urodziwa  Jessika wygląda zjawiskowo i seksownie. To zasługa w dużym stopniu jej naturalnego wdzięku, ale i wynik pracy stylistów,...

Mistrzostwa Europy U-21 w piłce nożnej już w czerwcu

16 czerwca rozpoczną się Mistrzostwa Europy U-21 w piłce nożnej, których gospodarzem jest Polska. Mecz będą odbywały się na stadionach w Kielcach, Lublinie, Gdyni, Bydgoszczy, Krakowie i w Tychach Na początku czekają nas dwa spotkania w Grupie A, w której w Piątek 16 czerwca Szwecja U-21 zmierzy się z Anglią U-21 w Kielcach, o godz. 18:00, a Reprezentacja Polski U-21 powalczy ze Słowacją U-21 o godzinie 20:45 w Lublinie W sobotę, 17 czerwca  w Grupie B Portugalia U-21 zagra z Serbia U-21 o godz. 18:00 w Gdyni, a Bydgoszczy zmierzą się Reprezentacja Hiszpanii U-21- Macedonią U-21  o godzinie 20:45 W niedzielę, 18 czerwca w Grupie C Niemcy U-21 zagrają z Czechami U-21 w Tychach o godz. 18:00, a w Krakowie Dania U-21 zmierzy się z Włochami U-21 o godz. 20:45. Zobacz Miasta Gospodarzy Euro U21 Polska 2017: