W
październiku szczególnie często przypominano, jak ważna jest
profilaktyka raka piersi. Według najświeższego badania, przygotowanego
przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, liczba materiałów z prasy,
internetu i RTV na ten temat w analizowanym okresie wyniosła 4,8 tys
Na
temat raka piersi najwięcej informacji (70 proc.) zostało
opublikowanych w internecie, głównie na stronach TVP.pl, Rynekzdrowia.pl
oraz Kobieta.wp.pl. W prasie tematykę tę poruszono w 980 artykułach.
Najwięcej uwagi poświęcił jej magazyn „Twój Styl” oraz „Dziennik
Łódzki”. Natomiast w RTV pojawiły się 415 wzmianki. Z analizy
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że największa aktywność w
mediach przypadła na 15 października – ogłoszony Europejskim Dniem Walki
z Rakiem Piersi, który ma przypominać kobietom o tym, że styl życia
istotnie wpływa na zdrowie piersi, a także ma uwrażliwiać na możliwości
zapobiegania chorobie. W tym dniu opublikowanych zostało 446 materiałów,
co stanowiło ponad 9 procent całego miesięcznego przekazu.
Temat
omawiany był przez media regionalne w związku z lokalnymi inicjatywami,
np. bezpłatnym badaniem piersi, ale problematyka została poruszona
także przez ogólnopolskie środki masowego przekazu. Należało do nich 44
proc. wszystkich treści. Najwięcej uwagi poświęciły tej sprawie źródła w
województwach wielkopolskim (354 materiały), mazowieckim (247) i
warmińsko-mazurskim (273). Najmniej publikacji odnotowano w
województwach opolskim oraz podkarpackim.
Szereg informacji
dotyczył profilaktyki raka piersi – jak wykonywać badanie, jak
zdiagnozować chorobę czy także porad brafitterek na temat prawidłowego
dobierania rozmiaru biustonosza. W publikacjach informowano także o
możliwościach bezpłatnego wykonania badań. Hasło „rak piersi” zawierało
najwięcej informacji – 2475, mniej materiałów poruszało temat amazonek
oraz profilaktyki raka piersi.
Na popularność medialną tematu z
pewnością cały czas ma również wpływ decyzja Angeliny Jolie, która
poddała się prewencyjnej, podwójnej mastektomii. I choć od jej zabiegu
minęło już sporo czasu, to aktorka wywołała powszechną dyskusję na temat
raka piersi, co pozwoliło na przełamanie pewnego tabu. W omawianym
okresie jej nazwisko przywołano w ponad stu informacjach.
Raport
został przygotowany na podstawie informacji opublikowanych w dniach 1–31
października i uwzględniał 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i
regionalnej, blisko 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych
i telewizyjnych.
Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Komentarze
Prześlij komentarz