W
badaniu „Polska Piłka”, przygotowanym przez PRESS-SERVICE Monitoring
Mediów, na szczycie miesięcznego zestawienia znalazł się Lech Poznań.
„Kolejorz” w czerwcu najczęściej gościł w prasie i na stronach
internetowych. W całym sezonie, tj. od lipca 2014 do czerwca 2015,
najbardziej medialna była jednak Legia Warszawa
Tylko w
czerwcu na temat Mistrza Polski pojawiło się ponad 4,3 tys. materiałów
medialnych. W całym sezonie o Lechu Poznań informowano ponad 40 tys.
razy. Znakomity wynik „Kolejorza” został jednak pobity przez
„Wojskowych”. Co prawda w czerwcu na temat Lecha pojawiło się o 7,3
proc. więcej publikacji niż o Legii, jednak w perspektywie roku lepsi
okazali się Warszawiacy. Od lipca 2014 do czerwca 2015 dziennikarze
pisali o stołecznej drużynie ponad 48 tys. razy. „Medialny sezon”
zakończył na podium także Śląsk Wrocław, o którym w ciągu dwunastu
miesięcy informowano ponad 37 tys. razy. Barierę 30 tys. publikacji w
ciągu roku przekroczyły jeszcze dwa zespoły. W rywalizacji o prymat w
Krakowie lepsza okazała się Wisła. Na temat „Białej Gwiazdy” odnotowano
blisko 35 tys. materiałów, a o Cracovii pisano nieco ponad 30 tys.
razy.
Na
zapleczu Ekstraklasy, w czerwcowym badaniu, najlepsze okazały się
zespoły, którym udało się wywalczyć awans do najwyższej klasy
rozgrywkowej: Zagłębie Lubin i Termalica Bruk-Bet Nieciecza. „Miedziowi”
ponownie zdystansowali konkurencję. Badanie „PRESS-SERVICE Monitoring
Mediów” wykazało, że w całym sezonie zespół z Lubina również był
najbardziej medialny. Analiza przeprowadzona w tym okresie wykazała
blisko 12,5 tys. publikacji. Drugie miejsce pod względem medialności
przypadło na koniec sezonu Widzewowi Łódź (10,2 tys.), a trzecie - Arce
Gdynia (9 tys.). Poza podium znalazły się GKS Tychy (8,3 tys.) oraz
Wisła Płock (7,7 tys.).
Badanie „Polska Piłka”
prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy
ogólnopolskiej i regionalnej oraz wybranych portali internetowych.
Łącznie od początku badania - czyli od 1 marca 2010 do 30 czerwca 2015 -
analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę ponad 971
tys. informacji.
Żródło:
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Komentarze
Prześlij komentarz