Przejdź do głównej zawartości

Platforma podjęła walkę. Rekordowy wynik ugrupowania w mediach

Na czele zestawienia po jednomiesięcznej przerwie ponownie zagościła partia rządząca z rekordowym wynikiem 6,1 tys. publikacji. To wzrost o ponad 118 punktów proc. w stosunku do kwietnia – wynika z najnowszego badania „Scena Polityczna” wykonanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”

Pierwszy kwartał 2015 r. był bardzo stabilny – liczba materiałów publikowanych miesięcznie odnośnie kluczowych ugrupowań mieściła się w granicach 10,4–10,9 tys. W maju nastąpiła diametralna zmiana - dziennikarze zdecydowanie częściej pisali o polityce. W ciągu tego miesiąca ukazało się aż 15,3 tys. informacji. To o 48 punktów proc. więcej niż w ubiegłych 30 dniach. Duża popularność medialna partii politycznych wynikała przede wszystkich z trwających w tym czasie wyborów prezydenckich.

Wykres 1.  Liczba przekazów prasowych, w których wystąpiły partie polityczne – maj 2015 r.

Na temat Platformy Obywatelskiej w maju ukazało się aż 6,1 tys. materiałów. Tuż za nią uplasowało się ugrupowanie Prawo i Sprawiedliwość z wynikiem 5,3 tys. – wzrost w stosunku do kwietnia aż o 43 punktów proc. Kolejne miejsca zajęły partie: SLD (1,8 tys.), PSL (1,8 tys.), Twój Ruch (0,2 tys.) oraz Solidarna Polska (0,1 tys.). Największy spadek dotyczył ugrupowania Janusza Palikota i wyniósł 60 punktów proc.
Media chętnie informowały o wynikach wyborów
Z analizy wykresu obrazującego rozkład publikacji w czasie wynika, że aktywność dziennikarzy względem partii politycznych znacznie wzrastała po każdej turze wyborów. Szczególnie dużą popularność ugrupowania odnotowały 12 maja oraz 26 maja.

Wykres 2.  Zmiany w czasie ukazywania się przekazów prasowych na temat partii politycznych - maj 2015 r.

O Platformie Obywatelskiej najczęściej pisały „Polska Głos Wielkopolski”, „Polska Dziennik Łódzki”, „Dziennik Polski” oraz „Gazeta Pomorska”. Z kolei tematykę PiS poruszali głównie dziennikarze „Gazety Wyborczej”, „Polski Dziennika Łódzkiego”, „Dziennika Polskiego” oraz „Rzeczpospolitej”.
Na pierwszych stronach gazet znacznie częściej pojawiała się partia Jarosława Kaczyńskiego – 781 wzmianek. Z kolei ugrupowanie Ewy Kopacz tym razem zajęło drugie miejsce z wynikiem 690 informacji.
PiS wygrał z PO także pod względem wartości ekwiwalentu reklamowego. AVE materiałów opublikowanych na temat prawicy wynosiło 124 mln złotych. Wynik partii Ewy Kopacz był o 10 mln złotych mniejszy. Dla porównania ekwiwalent PSL czy SLD ukształtował się na poziomie ok. 40 mln złotych.

O Palikocie ponownie negatywnie
Jarosław Kaczyński został zwycięzcą w zestawieniu liderów partii politycznych. Liczba publikacji na jego temat znacząco wzrosła – o 52 punkty proc. Duży przyrost odnotował także Janusz Piechociński, o którym napisano aż 245 materiałów, a jeszcze miesiąc wcześniej zaledwie 158.
Najczęściej krytykowanym szefem partii po raz kolejny został Janusz Palikot. 13 proc. publikacji w dziennikach ogólnopolskich na jego temat miało wydźwięk negatywny. Najczęściej niekorzystne materiały o tym polityku ukazywały się w „Gazecie Wyborczej” oraz „Gazecie Polskiej Codziennie”. Z kolei materiały o charakterze pozytywnym odnotowali tylko Ewa Kopacz (4), Jarosław Kaczyński (4) i Janusz Palikot (3).

Wykres 3.  Liczba przekazów prasowych w dziennikach ogólnopolskich, w których wystąpili liderzy partii politycznych z uwzględnieniem wydźwięku – maj 2015 r.

Ekwiwalent reklamowy materiałów na temat lidera Platformy Obywatelskiej wyniósł 32,7 mln złotych. Z kolei AVE dla szefa Prawa i Sprawiedliwości osiągnęło wartość 59,3 mln zł. Kaczyński zajął także pierwsze miejsce w zestawieniu liczby publikacji, w których liderzy partii politycznych obecni byli na pierwszych stronach tytułów prasowych.
W mediach społecznościowych coraz chętniej pisze się o Millerze – w maju odnotował on wzrost na poziomie 59 proc. Jednak niekwestionowanym liderem pozostaje Janusz Palikot.


PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Seksowna Marta Wierzbicka wystąpiła w sesji bielizny

Marta Wierzbicka rok temu wystąpiła w rozbieranej sesji dla Playboya. Tym razem seksowna polska aktorka wzięła udział w wiosenno-letniej sesji zmysłowej bielizny i strojów kąpielowych, która odbyła się w słonecznej Toskanii Trzeba przyznać, że zaledwie 23-letnia blond piękność z serialu "Na Wspólnej" w nowej odsłonie wygląda zjawiskowo. A jeszcze niedawno młoda aktorka wstydziła się pokazywać swojego ciała i nie była zadowolona ze swojego dużego biustu, o czym mówiła w programie "Kuba Wojewódzki".  Obecnie, to się zmieniło i urodziwa celebrytka pozbyła się kompleksów, prowadzi swojego bloga i jak mówi korzysta ze swojego życia, a już wkrótce zobaczymy ją w kolejnej edycji programu "Taniec z Gwiazdami". Jej partnerem w tańcu będzie Łukasz Czarnecki. Jak pisze o sobie aktorka "robię w życiu tylko to co lubię czyli; śpię, jem, maluję i piszę bloga." Niedawno Marta Wierzbicka została ambasadorką marki Dalia, producenta eksk...

Izabella Krzan z koroną Miss Polonia 2016

Za nam finał konkursu Miss Polonia 2016,  w którym po koronę najpiękniejszej Polki sięgnęła pochodząca z Olsztyna kandydatka z numerem 20, Izabella Krzan. Tegoroczna impreza odbyła się  w Hotelu Narvil Conference & Spa, a o tytuł Miss Polonia walczyło 20 pięknych kobiet z całej Polski Fot. Miss Polonia/Facebook Tytuł I Wice Miss Polonia 2016 powędrował do 21-letniej kandydatki z numerem 9, Dominiki Szymańskiej z Bydgoszczy, a II Wice Miss Polonia 2016 została pochodząca z Bukowna kandydatka z numerem 16, 20-letnia Katarzyna Szklarczyk. Kasia jest studentką I roku weterynarii na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie i brązową medalistką Mistrzostw Polski Kadetek w piłce siatkowej. Z kolei Dominika jest studentką drugiego roku prawa, a w przyszłości chciałaby zostać adwokatem. W wolnym czasie I Wice Miss uprawia sport i spotyka się z przyjaciółmi, a wśród jej zainteresowań są kryminalistyka i podróże. Fot. Izabella Krzan/...

13 godzin: Tajna misja w Benghazi. Ten film musisz zobaczyć!

Jest 11 września 2012 roku. Uzbrojona grupa islamskich bojowników atakuje konsulat Stanów Zjednoczonych znajdujący się w libijskim mieście Benghazi. Na ratunek dyplomatom rusza sześciu świetnie wyszkolonych ochroniarzy, byłych żołnierzy jednostek specjalnych. Przez kilkanaście godzin walczą oni  z terrorystami Film 13 godzin: Tajna misja w Benghazi, o którym mowa został oparty na bestsellerowej książce "13 Hours: The Inside Account of What Really Happened in Benghazi" Mitchella Zuckoffa, która została napisane na podstawie prawdziwych wydarzeń. Zobacz trailer filmu 13 godzin: Tajna misja w Benghazi: Reżyserem filmu jest znany z filmów akcji Michael Bay (Armageddon, Pearl Harabor, Transformers), a w rolach głównych wystąpili: James Badge Dale (Infiltracja, Wstyd), John Krasinski (Biuro), Max Martini (Szeregowiec Ryan, Pacific Rim), Pablo Schreiber (Królowie Dogtown, Orange is the New Black) oraz David Denman (1000 lat po Ziemi, Dar). Przeczyta...