Przejdź do głównej zawartości

Platforma podjęła walkę. Rekordowy wynik ugrupowania w mediach

Na czele zestawienia po jednomiesięcznej przerwie ponownie zagościła partia rządząca z rekordowym wynikiem 6,1 tys. publikacji. To wzrost o ponad 118 punktów proc. w stosunku do kwietnia – wynika z najnowszego badania „Scena Polityczna” wykonanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”

Pierwszy kwartał 2015 r. był bardzo stabilny – liczba materiałów publikowanych miesięcznie odnośnie kluczowych ugrupowań mieściła się w granicach 10,4–10,9 tys. W maju nastąpiła diametralna zmiana - dziennikarze zdecydowanie częściej pisali o polityce. W ciągu tego miesiąca ukazało się aż 15,3 tys. informacji. To o 48 punktów proc. więcej niż w ubiegłych 30 dniach. Duża popularność medialna partii politycznych wynikała przede wszystkich z trwających w tym czasie wyborów prezydenckich.

Wykres 1.  Liczba przekazów prasowych, w których wystąpiły partie polityczne – maj 2015 r.

Na temat Platformy Obywatelskiej w maju ukazało się aż 6,1 tys. materiałów. Tuż za nią uplasowało się ugrupowanie Prawo i Sprawiedliwość z wynikiem 5,3 tys. – wzrost w stosunku do kwietnia aż o 43 punktów proc. Kolejne miejsca zajęły partie: SLD (1,8 tys.), PSL (1,8 tys.), Twój Ruch (0,2 tys.) oraz Solidarna Polska (0,1 tys.). Największy spadek dotyczył ugrupowania Janusza Palikota i wyniósł 60 punktów proc.
Media chętnie informowały o wynikach wyborów
Z analizy wykresu obrazującego rozkład publikacji w czasie wynika, że aktywność dziennikarzy względem partii politycznych znacznie wzrastała po każdej turze wyborów. Szczególnie dużą popularność ugrupowania odnotowały 12 maja oraz 26 maja.

Wykres 2.  Zmiany w czasie ukazywania się przekazów prasowych na temat partii politycznych - maj 2015 r.

O Platformie Obywatelskiej najczęściej pisały „Polska Głos Wielkopolski”, „Polska Dziennik Łódzki”, „Dziennik Polski” oraz „Gazeta Pomorska”. Z kolei tematykę PiS poruszali głównie dziennikarze „Gazety Wyborczej”, „Polski Dziennika Łódzkiego”, „Dziennika Polskiego” oraz „Rzeczpospolitej”.
Na pierwszych stronach gazet znacznie częściej pojawiała się partia Jarosława Kaczyńskiego – 781 wzmianek. Z kolei ugrupowanie Ewy Kopacz tym razem zajęło drugie miejsce z wynikiem 690 informacji.
PiS wygrał z PO także pod względem wartości ekwiwalentu reklamowego. AVE materiałów opublikowanych na temat prawicy wynosiło 124 mln złotych. Wynik partii Ewy Kopacz był o 10 mln złotych mniejszy. Dla porównania ekwiwalent PSL czy SLD ukształtował się na poziomie ok. 40 mln złotych.

O Palikocie ponownie negatywnie
Jarosław Kaczyński został zwycięzcą w zestawieniu liderów partii politycznych. Liczba publikacji na jego temat znacząco wzrosła – o 52 punkty proc. Duży przyrost odnotował także Janusz Piechociński, o którym napisano aż 245 materiałów, a jeszcze miesiąc wcześniej zaledwie 158.
Najczęściej krytykowanym szefem partii po raz kolejny został Janusz Palikot. 13 proc. publikacji w dziennikach ogólnopolskich na jego temat miało wydźwięk negatywny. Najczęściej niekorzystne materiały o tym polityku ukazywały się w „Gazecie Wyborczej” oraz „Gazecie Polskiej Codziennie”. Z kolei materiały o charakterze pozytywnym odnotowali tylko Ewa Kopacz (4), Jarosław Kaczyński (4) i Janusz Palikot (3).

Wykres 3.  Liczba przekazów prasowych w dziennikach ogólnopolskich, w których wystąpili liderzy partii politycznych z uwzględnieniem wydźwięku – maj 2015 r.

Ekwiwalent reklamowy materiałów na temat lidera Platformy Obywatelskiej wyniósł 32,7 mln złotych. Z kolei AVE dla szefa Prawa i Sprawiedliwości osiągnęło wartość 59,3 mln zł. Kaczyński zajął także pierwsze miejsce w zestawieniu liczby publikacji, w których liderzy partii politycznych obecni byli na pierwszych stronach tytułów prasowych.
W mediach społecznościowych coraz chętniej pisze się o Millerze – w maju odnotował on wzrost na poziomie 59 proc. Jednak niekwestionowanym liderem pozostaje Janusz Palikot.


PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Arash i T-Pain w hicie "Sex Love Rock N Roll".Zobacz teledysk do piosenki

"Sex Love Rock N Roll" to tytuł jednego z najbardziej tanecznych hitów ostatnich lat nagranego wspólnie przez irańską gwiazdę muzyki dance, Arasha i popularnego amerykańskiego wykonawcę hip-hop i R&B, T-Paina Nagrany w 2014 numer znalazł się na ostatniej płycie Arasha zatytułowanej "Superman" wydanej tego samego roku 4 listopada. Utrzymany w rytmie pop dance przebój odbiega od tego, co do tej pory przyzwyczaił nasz Arash i ukazuje nowe możliwości tego zdolnego twórcy, który ostatnio pracował przy hicie Margaret ( Margaret - Cool Me Down - YouTube) 38-letni Arash pochodzi z Iranu, a obecnie mieszka w Szwecji i jest popularny piosenkarzem i producentem muzycznym oraz autorem wielu przebojów, m.in. "One D ay ", "Broken Angel", "Iran Iran", "Always", "Pure Love", "Boro Boro", czy "Temptation". 30-letni T-Pain, to pseudonim artystyczny Faheema Rasheeda Najma, amerykański...

Seksowne dziewczyny z KSW w rozbieranej sesji

KSW to nie tylko mieszane sztuki walki i zacięte pojedynki najlepszych fighterów mma, ale i piękne i seksowne dziewczyny. Zobaczcie jak wyglądała sesja Ring Girls KSW dla magazynu CKM Fot. You Tube/CKM/Ring Girls KSW Efekty pracy stylistów i fotografów w postaci rozebranych dziewczyn KSW już październikowym wydaniu magazynu CKM . Jak zapowiadają twórcy będzie na kogo popatrzeć. Wystarczy, że się przyjrzycie sesji z udziałem seksownych Ring Girls Federacji KSW. To właśnie te urodziwe dziewczyny wyprowadzają zawodników federacj KSW do ringu i chodzą dumnie po oktagonie prezentując kartę z numerem rundy i co najważniejsze uświetniają swoją obecnością widowiskowe gale KSW. I śmiało trzeba przyznać, że seksowne Ring Girls KSW wyglądają wspaniale i dziwi, że brylują podczas gal KSW i podbijają męskie serca, które oglądają walki mma. Zobacz Sesję Ring Girls KSW dla CKM: Przeczytaj także:  https://swiatimedia.blogspot.com/2015/01/seksowna-irina-shayk-czyli-pozna...

Brazylijska piękność nago. Jessika Alves w sierpniowym "Playboyu"

Jessika Alves wystąpiła w sesji jubileuszowego wydania magazynu „Playboy”. Piękna brazylijska aktorka przyznała w jednym z wywiadów, że jest szczęśliwa, że mogła pokazać swoje naturalne piękno i zdradziła, że nigdy jeszcze nie chodziła tak długo nago w życiu jak podczas rozbieranych zdjęć Sesja zdjęciowa do sierpniowego "Playboya" z udziałem Jessiki Alves była kręcona w Sul do Rio.  Pi ę kna aktorka, która niedawno zakończyła zd j ęcia do ostatniej części telenoweli "Em Familia",  11 sierpnia pojawi się w programie "Super Chef VIP w 2014", w kt ó rym uczestnicy b ę dą walczyli o nagrodę w wysokości 50.000 dolarów.   Efekty sesji z udziałem pięknej panny Alves możemy podziwiać w jubileuszowym wydaniu brazylijskiej edycji magazynu "Playboy". A trzeba przyznać, że jest się czym zachwycać, bo urodziwa  Jessika wygląda zjawiskowo i seksownie. To zasługa w dużym stopniu jej naturalnego wdzięku, ale i wynik pracy stylistów,...