Polityczna
działalność Pawła Kukiza nie przestaje być jednym z najistotniejszych
tematów poruszanych w mediach. Średnia dzienna liczba publikacji na jego
temat w ostatnich czterech tygodniach sięgnęła tysiąca – podsumował
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”
W okresie od 25 maja do 7 czerwca odnotowano na jego temat 5,7 tys. informacji, czyli 409 dziennie. Od 8 czerwca do 5 lipca Kukiz zgromadził 27,9 tys. materiałów, co dziennie daje liczbę aż 996 doniesień.
Największy
udział w tym wyniku miały kanały społecznościowe – 72 proc. W badanym
okresie użytkownicy social media wspomnieli o polityku w blisko 20 tys.
wpisów i komentarzy. Wyraźny skok miał miejsce 24 czerwca – tego dnia
odnotowano ponad 1,4 tys. takich informacji. Największa aktywność
internautów, wyrażona liczbą 1,6 tys. postów przypadła na 28 czerwca.
W
pozostałym przekazie 18 proc. materiałów pochodziło z portali
internetowych. Do stacji telewizyjnych należało 5 proc. publikacji.
Publikacje z prasy stanowiły 4 proc., a doniesienia radiowe – 1 proc.
Dziennikarze prasowi poświęcili najwięcej uwagi Kukizowi 26 czerwca – wtedy to ukazało się 100 doniesień medialnych. W telewizji odnotowano 102 informacje dzień później, ale to 8 czerwca był czasem największej aktywności zarówno kanałów telewizyjnych (130 materiałów), jak i radiowych (48).
Polityka nie brakowało również na pierwszych stronach gazet. W ciągu
czterech tygodni wystąpił w 81 publikacjach na jedynce, 175 na stronie
drugiej, 64 na trzeciej i 105 na czwartej.
W porównaniu do poprzednio analizowanego okresu znacznie zwiększyła się widoczność Pawła Kukiza w mediach ogólnopolskich.
Od 25 maja do 7 czerwca udział mediów ogólnokrajowych w przekazie
wynosił 76 proc., natomiast od 8 czerwca do 5 lipca – 93 proc.
Podobnie jak w poprzednio analizowanym okresie, polityk cieszył się największym zainteresowaniem mediów w województwie dolnośląskim
– 267 publikacji. Region mazowiecki (216 informacji) ustąpił tym razem
drugiego miejsca Małopolsce (235). Najmniej uwagi poświęcały Kukizowi
źródła świętokrzyskie – 49, opolskie – 67, warmińsko-mazurskie – 67 i
podlaskie - 75.
W zestawieniu z poprzednim okresem zwiększył się również udział publikacji o wydźwięku negatywnym – z 1 do 4 proc. Spadła jednocześnie liczba informacji o nacechowaniu pozytywnym – z 14 do 9 proc.
Analitycy
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wyliczyli, że ekwiwalent reklamowy
materiałów na temat Pawła Kukiza z prasy, internetu i RTV wyniósł 15,8
mln zł, z czego najwięcej - 6,2 mln zł warte były materiały wyemitowane
przez stacje telewizyjne.
Żródło:
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Komentarze
Prześlij komentarz