Przejdź do głównej zawartości

PO nadal liderem publikacji. PIS goni partię rządzącą


W październiku partia rządząca pobiła rekord liczby publikacji z ubiegłego miesiąca. Na temat PO ukazało się 5,5 tys. materiałów, o ponad tysiąc więcej w porównaniu do kluczowego rywala – PIS, wynika z najnowszego badania „Scena Polityczna” wykonanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”
Łącznie w październiku ukazało się blisko 16 tys. publikacji na temat partii politycznych obecnych w parlamencie. Prym popularności medialnej nadal wiedzie Platforma Obywatelska – w ciągu miesiąca liczba materiałów wzrosła o 273. Jednak największy przyrost odnotowało Prawo i Sprawiedliwość. Jeszcze we wrześniu napisano o nim w 3775 artykułach, a w kolejnym miesiącu już w 4580. Kolejne miejsca w rankingu zajęli SLD i PSL. Zainteresowanie dziennikarzy tymi partiami było zdecydowanie słabsze – SLD 2,7 tys., a PSL 2,1 tys.


Wykres . Liczba przekazów prasowych, w których wystąpiły partie polityczne od 1-31.10.2014

Partia dominująca w przekazach prasowych osiągnęła ekwiwalent reklamowy w wysokości 78 mln zł. Dla Prawa i Sprawiedliwość AVE był mniejszy o 5 mln zł. Najniższy ekwiwalent miała Solidarna Polska – 3,5 mln zł.
O Platformie Obywatelskiej najczęściej pisały „Dziennik Polski”, „Dziennik Łódzki” oraz „Rzeczpospolita”. Z kolei tematykę PIS poruszali głównie dziennikarze „Gazety Wyborczej” oraz „Rzeczpospolitej”. O działaniach SLD czytelnicy mogli znaleźć informację przede wszystkim w gazecie „Echo Dnia”.


Wykres 2. Zmiany w czasie ukazywania się przekazów prasowych na temat liderów partii politycznych od 1-31.10.2014
Na początku miesiąca dziennikarze interesowali się głównie tematem expose Ewy Kopacz, która w swoim wystąpieniu podkreśliła, że jej działania będą kontynuacją polityki Donalda Tuska. Kolejny znaczący przyrost publikacji nastąpił w dniach 22-24 października w związku z rzekomą rozmową byłego premiera z Władimirem Putinem. Jarosław Kaczyński dominował w mediach 6 października, kiedy „Newsweek” podał informację o planowanej dymisji polityka w przypadku przegranych wyborów.
Donald Tusk nadal jest zwycięzcą w zestawieniu liderów partii politycznych, jednak liczba publikacji na jego temat znacząco zmalała – z 3550 do 1684. Ekwiwalent reklamowy materiałów wyniósł 50 mln zł. Co piąta informacja, jaki ukazała się w dziennikach ogólnopolskich, miała wydźwięk negatywny. Jarosław Kaczyński ponownie uplasował się na drugim miejscu w zestawieniu z wynikiem zbliżonym do tego z ubiegłego miesiąca (1208) oraz AVE o wartości 33 mln zł. Zmiana nastąpiła na kolejnych pozycjach. Janusz Palikot z 464 publikacjami wyprzedził Janusza Piechocińskiego.
Badanie „Scena Polityczna” realizowane jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej. Od września 2010 roku „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” co miesiąc publikuje raport zawierający wyniki aktywności prasy w sferze politycznej. Od stycznia 2014 roku zawiera on analizę obecności polityków w social media.
ŹródłoPRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Arash i T-Pain w hicie "Sex Love Rock N Roll".Zobacz teledysk do piosenki

"Sex Love Rock N Roll" to tytuł jednego z najbardziej tanecznych hitów ostatnich lat nagranego wspólnie przez irańską gwiazdę muzyki dance, Arasha i popularnego amerykańskiego wykonawcę hip-hop i R&B, T-Paina Nagrany w 2014 numer znalazł się na ostatniej płycie Arasha zatytułowanej "Superman" wydanej tego samego roku 4 listopada. Utrzymany w rytmie pop dance przebój odbiega od tego, co do tej pory przyzwyczaił nasz Arash i ukazuje nowe możliwości tego zdolnego twórcy, który ostatnio pracował przy hicie Margaret ( Margaret - Cool Me Down - YouTube) 38-letni Arash pochodzi z Iranu, a obecnie mieszka w Szwecji i jest popularny piosenkarzem i producentem muzycznym oraz autorem wielu przebojów, m.in. "One D ay ", "Broken Angel", "Iran Iran", "Always", "Pure Love", "Boro Boro", czy "Temptation". 30-letni T-Pain, to pseudonim artystyczny Faheema Rasheeda Najma, amerykański...

Seksowne dziewczyny z KSW w rozbieranej sesji

KSW to nie tylko mieszane sztuki walki i zacięte pojedynki najlepszych fighterów mma, ale i piękne i seksowne dziewczyny. Zobaczcie jak wyglądała sesja Ring Girls KSW dla magazynu CKM Fot. You Tube/CKM/Ring Girls KSW Efekty pracy stylistów i fotografów w postaci rozebranych dziewczyn KSW już październikowym wydaniu magazynu CKM . Jak zapowiadają twórcy będzie na kogo popatrzeć. Wystarczy, że się przyjrzycie sesji z udziałem seksownych Ring Girls Federacji KSW. To właśnie te urodziwe dziewczyny wyprowadzają zawodników federacj KSW do ringu i chodzą dumnie po oktagonie prezentując kartę z numerem rundy i co najważniejsze uświetniają swoją obecnością widowiskowe gale KSW. I śmiało trzeba przyznać, że seksowne Ring Girls KSW wyglądają wspaniale i dziwi, że brylują podczas gal KSW i podbijają męskie serca, które oglądają walki mma. Zobacz Sesję Ring Girls KSW dla CKM: Przeczytaj także:  https://swiatimedia.blogspot.com/2015/01/seksowna-irina-shayk-czyli-pozna...

Brazylijska piękność nago. Jessika Alves w sierpniowym "Playboyu"

Jessika Alves wystąpiła w sesji jubileuszowego wydania magazynu „Playboy”. Piękna brazylijska aktorka przyznała w jednym z wywiadów, że jest szczęśliwa, że mogła pokazać swoje naturalne piękno i zdradziła, że nigdy jeszcze nie chodziła tak długo nago w życiu jak podczas rozbieranych zdjęć Sesja zdjęciowa do sierpniowego "Playboya" z udziałem Jessiki Alves była kręcona w Sul do Rio.  Pi ę kna aktorka, która niedawno zakończyła zd j ęcia do ostatniej części telenoweli "Em Familia",  11 sierpnia pojawi się w programie "Super Chef VIP w 2014", w kt ó rym uczestnicy b ę dą walczyli o nagrodę w wysokości 50.000 dolarów.   Efekty sesji z udziałem pięknej panny Alves możemy podziwiać w jubileuszowym wydaniu brazylijskiej edycji magazynu "Playboy". A trzeba przyznać, że jest się czym zachwycać, bo urodziwa  Jessika wygląda zjawiskowo i seksownie. To zasługa w dużym stopniu jej naturalnego wdzięku, ale i wynik pracy stylistów,...