Volkswagen, Mercedes i Ford królują w branży motoryzacyjnej. Poznaj Top 5 najlepszych marek w Polsce
Znamy najsilniejsze brandy motoryzacyjne w Polsce. Podczas wczorajszej gali Top marka 2014 w Warszawie wyróżnienie wręczono Volkswagenowi, który okazał się
najskuteczniejszy w komunikacji z mediami. Pierwszą piątkę uzupełniły
Mercedes, Ford, Fiat i Renault. VII edycję badania zrealizował
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów we współpracy z miesięcznikiem „Press”
Badanie
dotyczyło okresu od 1 lipca 2013 do 30 czerwca 2014, a na jego potrzeby
przeanalizowano niemal 1,5 mln materiałów z prasy i internetu
dotyczących stu marek z dziesięciu sektorów gospodarki. Pięć najczęściej
wzmiankowanych w prasie marek z każdej z branż poddano analizie
jakościowej. Volkswagen, prócz tego, że był najbardziej medialny,
uzyskał też najkorzystniejszy stosunek publikacji pozytywnych do
neutralnych i negatywnych. Zdobył też najwięcej punktów za zasięg
materiałów.
VW
wyprzedził jedyną w pierwszej piątce markę premium – Mercedesa. Duża część publikacji odnosiła się do najpopularniejszego modelu w stajni
koncernu – Golfa. Spekulacje dotyczyły także prezentacji nowego Passata
oraz odświeżonego Polo, przy okazji którego przedstawiono również super
oszczędny silnik, który miałby spalać niecały litr na sto kilometrów.
Nie bez echa przeszły też istotne społecznie nowości korporacyjne
Volkswagena, który ogłosił otwarcie w Polsce nowej fabryki. Wyjeżdżać z
niej będą nowe Craftery, a zarówno spekulacje, jak i samo ogłoszenie
decyzji mocno wpłynęło na medialność marki. W przypadku Mercedesa
komunikacja poszła w kierunku flagowych produktów – prezentacji nowej
Klasy S oraz modelu CLA. Z kolei Ford koncentrował się na promocji
Fiesty, Mondeo i Focusa.
W czołówce znalazły się także Fiat i
Renault, które wyprzedziły pod względem liczby publikacji między innymi
Opla, BMW, Audi, Toyotę czy Skodę. Publikacje o Renault i Mercedesie w
poważnej części związane były z występami teamów Formuły 1, a Forda i
Volkswagena - z rywalizacją rajdową.
Poddane analizie publikacje
zostały wyselekcjonowane na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy
ogólnopolskiej i regionalnej. Pod uwagę wzięto dzienniki i tygodniki
opinii, tytuły ekonomiczne, specjalistyczne (branżowe), magazyny
lifestylowe kierowane do kobiet i mężczyzn oraz tabloidy. W internecie
podstawą badania był monitoring prawie 5 milionów źródeł.
Źródło; PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Komentarze
Prześlij komentarz