Po
fali sukcesów media okrzyknęły Roberta Lewandowskiego najlepszym
polskim produktem eksportowym. Wzrósł także jego potencjał marketingowy.
Tylko w październiku Lewy zyskał promocję medialną wartą 115 mln
złotych
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przeanalizował
medialność polskiego króla strzelców. W dziesiątym miesiącu tego roku na
jego temat ukazało się 13,7 tys. publikacji. 70 proc. przekazu
pochodziło z internetu, a głównie z portali Sport.se.pl (435),
Eurosport.onet.pl (338) i Sport.pl (295). Drugim najpopularniejszym
medium w stosunku do Lewego była prasa – 12 proc. ogółu materiałów.
Dominowały tytuły „Przegląd Sportowy” (126), „Sport” (117) i „Piłka
Nożna” (61). Po 9 proc. przekazu pochodziło z radia i telewizji.
Informacje o Lewandowskim przeważały w mediach ogólnopolskich (56
proc.). Sportowca nie brakowało także na pierwszych stronach gazet. Na
jedynkach pojawił się aż 145 razy.
Promocja warta 115 mln złotych
Robert Lewandowski był najczęściej przywoływany w mediach 12 października – po meczu Polska-Irlandia. Tylko tego dnia opublikowano 1,6 tys. materiałów. Dziennikarze
często pisali o mistrzu ligi niemieckiej także 9 i 20 października.
Pierwszy pik dotyczył podsumowania rozgrywki Polska-Szkocja, a ostatni
duży skok odnosił się do typowania RL9 na kandydata do nagrody Złotej
Piłki FIFA.
Na olbrzymiej medialności sportowca na pewno zyskają
sponsorzy, m.in. Nike i Audi. Od niedawna Lewandowski promuje także
markę Huawei. Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” oszacowali
ekwiwalent reklamowy materiałów na temat piłkarza. W październiku
wyniósł on 115 mln złotych. Publikacje mogły wygenerować dotarcie na
poziomie 11 mld kontaktów.
Lewandowski wygrywa w social media
Fani Lewego dzielą się sukcesami sportowca także w mediach społecznościowych. W trakcie analizowanego miesiąca na temat piłkarza pojawiło się aż 415,2 tys. wzmianek i komentarzy. Duża aktywność przypadła na 8 października
(20,7 tys. materiałów) w związku z meczem Polska-Szkocja. Polak
zaskoczył wszystkich, strzelając gola w ostatniej sekundzie meczu.
Jednak internauci o RL9 najczęściej pisali 11 października
(22,4 tys.) – tego dnia odnotowano aż 22,5 tys. wzmianek. Informacje
dotyczyły bramki strzelonej przez Lewego podczas wygranego meczu
Polska-Irlandia, który odbył się w ramach eliminacji mistrzostw Europy
2016 i zapewnił Polsce awans do finałów.
Z analizy trendów aktywności internautów w Google wynika, że ich wzmożone zainteresowanie w większości pokrywa się z okresami najwyższej aktywności w mediach społecznościowych oraz publikacjami w mediach tradycyjnych.
Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Komentarze
Prześlij komentarz