Aż
1,6 tys. publikacji i 8,8 mln złotych ekwiwalentu reklamowego to
medialny efekt spektakularnego sukcesu Agnieszki Radwańskiej w turnieju
mistrzyń WTA. Marketingowa wartość jednej z najcenniejszych gwiazd
polskiego sportu znacznie wzrosła – podsumowuje „PRESS-SERVICE
Monitoring Mediów”
Polka wygrała wczoraj w Singapurze
turniej WTA Finals. Wzięło w nim udział osiem najwyżej w tym roku
sklasyfikowanych tenisistek świata, z wyjątkiem Sereny Williams. O
sukcesie naszej tenisistki rozpisywały się wszystkie media. Najwięcej
wzmianek odnotowano w internecie – 1,1 tys. materiałów, a następnie w
źródłach radiowych – 0,2 tys., prasie – 0,1 tys. i telewizji – 0,1
tys.
Analizowane
materiały zostały oszacowane pod kątem ekwiwalentu reklamowego. Kwota,
jaką sponsorzy Radwańskiej musieliby wydać, gdyby publikacje w prasie,
radiu i TV były reklamą, wyniosła 8,8 mln złotych.
- Tak ogromny
sukces sportowy, ale także medialny przełoży się na wartość marketingową
sportsmenki. Popularność Radwańskiej mogą wykorzystać marki w celu
budowania wizerunku oraz zwiększenia sprzedaży. Dla klientów naturalne
działania promocyjne, takie jak np. zdjęcia z turnieju są zdecydowanie
bardziej wiarygodne niż standardowa reklama, dlatego tak ważne dla
brandów jest to, w czym występuje tenisistka, czy z jakich produktów
korzysta – tłumaczy Alicja Dahlke-Jurgowiak, specjalista ds. marketingu i
PR z firmy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
9 tys. wzmianek w social media
Tysiące
komentarzy i gratulacji zalało wczoraj media społecznościowe. Tylko w
dniu zwycięstwa internauci wzmiankowali na temat Radwańskiej prawie 9
tys. razy. Zdecydowanie częściej informowali o wygranej na Facebooku niż
na Twitterze: 5,1 tys. wpisów i komentarzy do 3,5 tys. tweetów.
Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Komentarze
Prześlij komentarz