Przejdź do głównej zawartości

Podsumowanie wakacji na Facebooku

Miesiące wakacyjne na Facebooku nie spowodowały osłabienia przyrostu ilości użytkowników. Od początku lipca liczba Polaków na Facebooku zwiększyła się o 360 tys. - z 6,35mln do 6,71
Ogółem Facebookowi przybyło w tym czasie 35 milionów użytkowników, w tej chwili jest ich już 745,88mln. Liczba użytkowników w Europie idzie łeb w łeb z Ameryką Północną, na obu tych kontynentach obecnie jest po około 212 milionów użytkowników.
W skali światowej Polska plasuje się w tej chwili na 24 pozycji, pierwsze miejsce zajmują wciąż niezagrożone Stany Zjednoczone. Z europejskich krajów wyprzedzają nas Wielka Brytania (30 mln), Francja (22,6 mln), Niemcy ( 20,9 mln), Włochy (19,1mln) i Hiszpania (14,3).
W Polsce bez zmian najwięcej użytkowników deklaruje jako swoje miejsce zamieszkania Warszawę i okolice – 1,54mln.
Obecnie 5 najpopularniejszych stron w Polsce to:
  1. Demotywatory (926 tys. fanów)
  2. Kuba Wojewódzki (676 tys. fanów)
  3. Kocham spać! (643 tys. fanów)
  4. Radio ESKA (466 tys. fanów)
  5. Serce i Rozum (456 tys. fanów)
5 najpopularniejszych stron firmowych (marek) w Polsce to:
  1. Serce i Rozum (456 tys. fanów)
  2. Allegro (455 tys. fanów)
  3. Reserved (422 tys. fanów)
  4. House (395 tys. fanów)
  5. Cropp (390 tys. fanów)
Facebook Places wciąż jest mało popularną usługą, największą popularnością cieszą się tu lotniska. Lotnisko Chopina w Warszawie zanotowało łącznie 5 tysięcy zameldowań , krakowskie lotnisko 1500, a poznańskie 840. Wszystkie trzy mieszczą się w pierwszej piątce najpopularniejszych miejsc w Polsce.
Najsilniejszą grupę wiekową w Polsce stanowią bez zmian osoby w wieku 18-34 (61%). Coraz wyraźniej zaznacza się grupa 13-17 (21%). Rok temu grupa 18-34 stanowiła 55%, a 13-17 tylko 12%.
Na dzień dzisiejszy średni koszt kliknięcia w reklamę na Facebooku wynosi 1,16USD (w modelu CPC), a koszt tysiąca wyświetleń reklamy 0,50USD (w modelu CPM). Od początku wakacji stawki te znacząco wzrosły. W czerwcu koszt kliknięcia wahał się od 0,50USD do 0,70USD (w modelu CPC), zaś koszt tysiąca wyświetleń od 0,20USD do 0,30USD (w modelu CPM).
Jak mówi Marta Zielińska, Dyrektor Produkcji Internetowych w Ciszewski Internet: „Powyższe dane wskazują na ciągły rozwój Facebooka w Polsce i wciąż jeszcze niepełne nasycenie użytkownikami. Rejestrujących się osób przybywa, prawie wszystkie wiodące strony rejestrują ciągły przyrost fanów. To oznacza, że dogonienie najlepszych staje się coraz trudniejsze, ale równocześnie im szerszą publiczność zbiera Facebook, tym większe szanse na powodzenie kampanii prowadzonych w tym serwisie. Niestety może to oznaczać również zwiększanie się kosztów, m.in. w wyniku coraz wyższych cen reklam w serwisie oraz coraz większej konkurencji, co utrudnia dotarcie do użytkowników. Na razie jest jednak za wcześnie by ocenić czy wzrostowa tendencja cenowa się utrzyma. Odpowiedź przyniosą najbliższe miesiące, kiedy aktywność w internecie wróci do normy po wakacjach.”
Dane oparte na socialbakers.com

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Seksowna Marta Wierzbicka wystąpiła w sesji bielizny

Marta Wierzbicka rok temu wystąpiła w rozbieranej sesji dla Playboya. Tym razem seksowna polska aktorka wzięła udział w wiosenno-letniej sesji zmysłowej bielizny i strojów kąpielowych, która odbyła się w słonecznej Toskanii Trzeba przyznać, że zaledwie 23-letnia blond piękność z serialu "Na Wspólnej" w nowej odsłonie wygląda zjawiskowo. A jeszcze niedawno młoda aktorka wstydziła się pokazywać swojego ciała i nie była zadowolona ze swojego dużego biustu, o czym mówiła w programie "Kuba Wojewódzki".  Obecnie, to się zmieniło i urodziwa celebrytka pozbyła się kompleksów, prowadzi swojego bloga i jak mówi korzysta ze swojego życia, a już wkrótce zobaczymy ją w kolejnej edycji programu "Taniec z Gwiazdami". Jej partnerem w tańcu będzie Łukasz Czarnecki. Jak pisze o sobie aktorka "robię w życiu tylko to co lubię czyli; śpię, jem, maluję i piszę bloga." Niedawno Marta Wierzbicka została ambasadorką marki Dalia, producenta eksk...

Izabella Krzan z koroną Miss Polonia 2016

Za nam finał konkursu Miss Polonia 2016,  w którym po koronę najpiękniejszej Polki sięgnęła pochodząca z Olsztyna kandydatka z numerem 20, Izabella Krzan. Tegoroczna impreza odbyła się  w Hotelu Narvil Conference & Spa, a o tytuł Miss Polonia walczyło 20 pięknych kobiet z całej Polski Fot. Miss Polonia/Facebook Tytuł I Wice Miss Polonia 2016 powędrował do 21-letniej kandydatki z numerem 9, Dominiki Szymańskiej z Bydgoszczy, a II Wice Miss Polonia 2016 została pochodząca z Bukowna kandydatka z numerem 16, 20-letnia Katarzyna Szklarczyk. Kasia jest studentką I roku weterynarii na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie i brązową medalistką Mistrzostw Polski Kadetek w piłce siatkowej. Z kolei Dominika jest studentką drugiego roku prawa, a w przyszłości chciałaby zostać adwokatem. W wolnym czasie I Wice Miss uprawia sport i spotyka się z przyjaciółmi, a wśród jej zainteresowań są kryminalistyka i podróże. Fot. Izabella Krzan/...

13 godzin: Tajna misja w Benghazi. Ten film musisz zobaczyć!

Jest 11 września 2012 roku. Uzbrojona grupa islamskich bojowników atakuje konsulat Stanów Zjednoczonych znajdujący się w libijskim mieście Benghazi. Na ratunek dyplomatom rusza sześciu świetnie wyszkolonych ochroniarzy, byłych żołnierzy jednostek specjalnych. Przez kilkanaście godzin walczą oni  z terrorystami Film 13 godzin: Tajna misja w Benghazi, o którym mowa został oparty na bestsellerowej książce "13 Hours: The Inside Account of What Really Happened in Benghazi" Mitchella Zuckoffa, która została napisane na podstawie prawdziwych wydarzeń. Zobacz trailer filmu 13 godzin: Tajna misja w Benghazi: Reżyserem filmu jest znany z filmów akcji Michael Bay (Armageddon, Pearl Harabor, Transformers), a w rolach głównych wystąpili: James Badge Dale (Infiltracja, Wstyd), John Krasinski (Biuro), Max Martini (Szeregowiec Ryan, Pacific Rim), Pablo Schreiber (Królowie Dogtown, Orange is the New Black) oraz David Denman (1000 lat po Ziemi, Dar). Przeczyta...