Polski sport jest zdominowany
przez mężczyzn. Wśród pięćdziesięciu najbardziej znanych sportowców w
Polsce znalazło się tylko sześć pań. Prym wiodą: Justyna Kowalczyk i
Agnieszka Radwańska - wynika z badania Sponsoring Monitor 2013/2014 ARC
Rynek i Opinia
W zestawieniu najbardziej znanych
polskich sportowców pierwsza sportsmenka - Justyna Kowalczyk - pojawia
się na szóstym miejscu. Kolejna jest Agnieszka Radwańska zajmująca ósmą
pozycję. W pierwszej dziesiątce nie ma więcej kobiet.
Najbardziej znane polskie sportsmenki wraz z pozycją w zestawieniu ogólnym najbardziej znanych polskich sportowców, wskazania osób interesujących się sportem, znajomość spontaniczna
Źródło: Sponsoring Monitor 2013/2014, ARC Rynek i Opinia, luty 2014, badanie obejmuje wyniki z całego 2013 roku
Kobiety w znacznie mniejszym stopniu niż
mężczyźni interesują się sportem. Zaledwie 2,6% kobiet przyznaje, że
bardzo interesuje się sportem. Z kolei aż 53,3% kobiet przyznaje, że w
ogóle się sportem nie interesuje.
Zainteresowanie sportem wśród kobiet i mężczyzn w 2013 roku
Źródło: Sponsoring Monitor 2013/2014, ARC Rynek i Opinia, luty 2014, badanie obejmuje wyniki z całego 2013 roku
"Profesjonalny sport jest w dużym
stopniu zdominowany przez mężczyzn, zarówno po stronie sportowców jak i
kibiców. Popularność dyscyplin buduje popularność sportowców, a
najbardziej popularne są dyscypliny, w których występują mężczyźni, np.
piłka nożna, skoki narciarskie. Ponadto, z naszego badania wynika, że
zauważalne są te sportsmenki, które uprawiają dyscypliny indywidualne" - mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.
Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to cykliczne badanie przeprowadzane przez ARC Rynek i Opinia od 13 lat, co pozwala na obserwowanie trendów w sporcie. Badanie "Sponsoring Monitor 2013/2014" zostało przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1815 mieszkańców Polski w wieku 15-65 lat. Próba badania miała charakter losowo-udziałowy i była reprezentatywna ze względu na: typ miejscowości zamieszkania respondentów, alokację terytorialną w postaci województwa, płeć, wiek oraz wykształcenie. Realizacja badania "Sponsoring Monitor 2013/2014" odbyła się w 3 falach w dniach: I pomiar (zimowo-wiosenny): 6-19 maja 2013 (N=601), II pomiar (letni): 16-27 września 2013 (N=603), III pomiar (jesienny): 5-21 grudnia 2013 (N=611).
Źródło: ARC Rynek i Opinia
Komentarze
Prześlij komentarz