Przejdź do głównej zawartości

Polacy najchętniej jedzą z rodziną i przyjaciółmi

Każdy z nas lubi jeść inaczej. Jedni wolą spożywać posiłki z rodziną, inni z przyjaciółmi, jeszcze inni nie przywiązują wagi do jedzenia, traktując je głównie jako źródło energii. Jak wynika z raportu „Polska kulinarnie” przygotowanego przez agencję Ciszewski MSL, Interactive Research Center i CubeGroup na podstawie analizy zwyczajów Polaków związanych z jedzeniem, polskich internautów można podzielić na 5 segmentów
Autorzy raportu każdą z opisanych grup scharakteryzowali głównie pod kątem zwyczajów dotyczących przygotowywania i spożywania posiłków, a także stosunku do technologii mobilnych.
Z przyjaciółmi i rodziną
Najbardziej charakterystyczną i jednocześnie najliczniejszą grupę stanowią „Gotujący dla rodziny”  - 32% respondentówNajczęściej są to kobiety mieszkające w małych i średnich miastach, które przez większość dni w tygodniu przygotowują posiłki dla wszystkich członków rodziny. Przedstawicielki tej grupy nie odczuwają potrzeby eksperymentowania w kuchni i często serwują rodzinie ulubione dania. Repertuar przepisów jest oparty na tradycyjnej polskiej kuchni, z niewielką przestrzenią na poszerzanie smaków o nowe dania. Gotowanie jest dla nich codziennych obowiązkiem i niejednokrotnie częścią rutyny dnia. Ich marzeniem są częstsze wyjścia do restauracji, kiedy to mogą uwolnić się od konieczności przygotowania posiłku w domu, zostać mile obsłużonymi i zrelaksować się w gronie bliskich. Ze względu na ograniczenia budżetowe wybierają sprawdzone adresy i nie są otwarte na eksperymenty. Wyjścia do restauracji najczęściej jednak rezerwują na specjalne okazje – wtedy wybierają te miejsca, które znają i wypróbowały wcześniej. 
Drugi segment stanowią najmłodsi Polacy, którzy najchętniej spożywają posiłki wspólnie z przyjaciółmi – zalicza się do nich 20% respondentów. Jak wynika z badania, jest to wielkomiejska grupa, która w wolnym czasie spotyka się ze znajomymi, także po to, by wspólnie gotować. Inspiracji do przygotowywania posiłków szukają w serwisach internetowych z przepisami, a z siecią łączą się poprzez tablety lub smartphone’y.„Gotujący z przyjaciółmi” przy wyborze dań kierują się czasem oraz łatwością przygotowania, co związane jest z ich stosunkowo małym zasobem wiedzy i umiejętności kulinarnych. Są to dynamiczni, młodzi ludzie, którzy chętnie przejmują modne wzorce zachowań.
Kolejną, równie liczną grupę, „Rodzinne posiłki w domu i na mieście”, obejmującą 20% Polaków, tworzą starsi respondenci. Co ciekawe, przeważają tu zamożni mężczyźni, dla których najważniejsze jest spożywanie posiłków z rodziną - chętnie przygotowują je w domu, ale też regularnie wychodzą do restauracji, są aktywni i towarzyscy. Podobnie jak „Gotujący z przyjaciółmi”, respondenci z segmentu „Rodzinne posiłki w domu i na mieście” to mieszkańcy największych miast. Z internetem łączą się najczęściej poprzez komputery stacjonarne, niemniej to grupa o największym potencjale w zakresie technologii mobilnych, ponieważ relatywnie częściej niż inne segmenty korzysta z aplikacji.
Nie ma jak u mamy
„Podano do stołu” - kolejna grupa internautów, którą można wyróżnić na podstawie badania, to mężczyźni zamieszkujący głównie mniejsze miasta. Segment ten stanowi 18% respondentów. Najczęściej mieszkają z rodzicami, dlatego cenią sobie rodzinne posiłki, szczególnie te przygotowane przez mamę. To właśnie „mamine jedzenie” wydaje im się najsmaczniejsze i najzdrowsze, zapewne dlatego, że jest przygotowywane w domu. Respondenci z segmentu „Podano do stołu” cenią sobie wygodę i prostotę przygotowania posiłków, co może wynikać z faktu, że sami rzadko zaglądają do kuchni i zdają się nie dostrzegać wysiłku matek, które dla nich gotują. Jeżeli chodzi o technologie mobilne, ta grupa z racji stosunkowo niskiego poziomu zamożności nie jest otwarta na technologie i z internetem łączy się najczęściej przy pomocy stacjonarnych komputerów. Ze względu na to, że rzadko przygotowują posiłki samodzielnie, najrzadziej ze wszystkich omawianych segmentów korzystają ze stron z przepisami.
Kuchnia singla
Najmniej liczną grupą wyróżnioną w badaniu są „Samotni kucharze”, stanowiący 10% badanych. To przede wszystkim młodzi mężczyźni, którzy jak przystało na singli najczęściej jadają w pojedynkę. Ci respondenci mieszkają przede wszystkim w małych i średnich miastach, często z rodzicami lub przyjaciółmi. Jest to grupa, która nie przywiązuje dużej wagi do jedzenia – traktuje je jak paliwo, źródło energii i „je po to, żeby jeść, a nie je po to, żeby żyć”. Respondenci z tego segmentu potrafią jednak korzystać z życia – statystycznie najczęściej jedzą na mieście i chętnie odkrywają nowe lokale. Jeżeli jednak decydują się na samodzielne gotowanie, chętnie eksperymentują, często w oparciu o zawartość lodówki. Nie oznacza to jednak, że ta grupa nie szuka inspiracji 
- przedstawiciele „Samotnych kucharzy” stanowią najliczniejsze grono czytelników blogów kulinarnych. 

Segmentacja przedstawiona w przygotowanym przez nas raporcie „Polska kulinarnie” pozwala poznać zwyczaje i preferencje Polaków dotyczące kultury przygotowania i spożywania posiłków – mówi Zofia Bugajna, dyrektor nowoutworzonej specjalizacji Food&Beverages w agencji Ciszewski MSL. – Dane te mogą być istotne dla każdej firmy chcącej zaplanować skuteczne działania marketingowe, dopasowane do stylu życia konsumentów.
Segmentacja użytkowników polskiego internetu to główny element raportu. Została przeprowadzona z myślą przede wszystkim o osobach zajmujących się marketingiem, gdyż pozwala skutecznie dotrzeć do  grup docelowych. W raporcie „Polska kulinarnie” omówiono również, między innymi, ulubione smaki Polaków, preferowane restauracje, a także stosunek do zakupów spożywczych czy aplikacji mobilnych ułatwiających gotowanie.
Informacje o badaniu
„Polska kulinarnie” dostarcza szczegółowych oraz wiarygodnych danych na temat pięciu wyodrębnionych grup docelowych oraz ich specyfiki. Na podstawie przedstawionej w raporcie segmentacji konsumentów jest możliwe dopasowanie komunikacji do oczekiwań grupy docelowej. Innowacyjność raportu polega na tym, że jako pierwszy wskazuje korelację pomiędzy nowymi technologiami a preferencjami żywieniowymi.  Celem raportu było także zbadanie zwyczajów Polaków w szeroko pojętej sferze kulinariów oraz nastawienia do nowych technologii, które mogłyby być pomocne podczas gotowania czy poszukiwania restauracji. Analiza została przygotowana na podstawie odpowiedzi reprezentatywnej grupy internautów (N=1074) z uwzględnieniem struktury płci, wieku i miejsca zamieszkania. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Arash i T-Pain w hicie "Sex Love Rock N Roll".Zobacz teledysk do piosenki

"Sex Love Rock N Roll" to tytuł jednego z najbardziej tanecznych hitów ostatnich lat nagranego wspólnie przez irańską gwiazdę muzyki dance, Arasha i popularnego amerykańskiego wykonawcę hip-hop i R&B, T-Paina Nagrany w 2014 numer znalazł się na ostatniej płycie Arasha zatytułowanej "Superman" wydanej tego samego roku 4 listopada. Utrzymany w rytmie pop dance przebój odbiega od tego, co do tej pory przyzwyczaił nasz Arash i ukazuje nowe możliwości tego zdolnego twórcy, który ostatnio pracował przy hicie Margaret ( Margaret - Cool Me Down - YouTube) 38-letni Arash pochodzi z Iranu, a obecnie mieszka w Szwecji i jest popularny piosenkarzem i producentem muzycznym oraz autorem wielu przebojów, m.in. "One D ay ", "Broken Angel", "Iran Iran", "Always", "Pure Love", "Boro Boro", czy "Temptation". 30-letni T-Pain, to pseudonim artystyczny Faheema Rasheeda Najma, amerykański...

Seksowne dziewczyny z KSW w rozbieranej sesji

KSW to nie tylko mieszane sztuki walki i zacięte pojedynki najlepszych fighterów mma, ale i piękne i seksowne dziewczyny. Zobaczcie jak wyglądała sesja Ring Girls KSW dla magazynu CKM Fot. You Tube/CKM/Ring Girls KSW Efekty pracy stylistów i fotografów w postaci rozebranych dziewczyn KSW już październikowym wydaniu magazynu CKM . Jak zapowiadają twórcy będzie na kogo popatrzeć. Wystarczy, że się przyjrzycie sesji z udziałem seksownych Ring Girls Federacji KSW. To właśnie te urodziwe dziewczyny wyprowadzają zawodników federacj KSW do ringu i chodzą dumnie po oktagonie prezentując kartę z numerem rundy i co najważniejsze uświetniają swoją obecnością widowiskowe gale KSW. I śmiało trzeba przyznać, że seksowne Ring Girls KSW wyglądają wspaniale i dziwi, że brylują podczas gal KSW i podbijają męskie serca, które oglądają walki mma. Zobacz Sesję Ring Girls KSW dla CKM: Przeczytaj także:  https://swiatimedia.blogspot.com/2015/01/seksowna-irina-shayk-czyli-pozna...

Brazylijska piękność nago. Jessika Alves w sierpniowym "Playboyu"

Jessika Alves wystąpiła w sesji jubileuszowego wydania magazynu „Playboy”. Piękna brazylijska aktorka przyznała w jednym z wywiadów, że jest szczęśliwa, że mogła pokazać swoje naturalne piękno i zdradziła, że nigdy jeszcze nie chodziła tak długo nago w życiu jak podczas rozbieranych zdjęć Sesja zdjęciowa do sierpniowego "Playboya" z udziałem Jessiki Alves była kręcona w Sul do Rio.  Pi ę kna aktorka, która niedawno zakończyła zd j ęcia do ostatniej części telenoweli "Em Familia",  11 sierpnia pojawi się w programie "Super Chef VIP w 2014", w kt ó rym uczestnicy b ę dą walczyli o nagrodę w wysokości 50.000 dolarów.   Efekty sesji z udziałem pięknej panny Alves możemy podziwiać w jubileuszowym wydaniu brazylijskiej edycji magazynu "Playboy". A trzeba przyznać, że jest się czym zachwycać, bo urodziwa  Jessika wygląda zjawiskowo i seksownie. To zasługa w dużym stopniu jej naturalnego wdzięku, ale i wynik pracy stylistów,...