Już po raz trzeci około 200 menedżerów
zarządzających flotami samochodowymi wybierało najlepsze auto flotowe. W
tym roku zwycięzcą w segmencie D zostało Volvo V40, pokonując bardzo
silną konkurencję. V40 było bezkonkurencyjne w kategorii systemów
bezpieczeństwa, układu hamulcowego, pracy skrzyni biegów,
przyspieszenia, designu wnętrza, wygody kierowcy i kategorii dodatków
Profesjonalny
Test Flotowy jest organizowany przez Stowarzyszenie Kierowników Flot
Samochodowych i pismo Flota Auto Biznes. Do tego testu nie można było
zgłosić żadnego auta. Sami organizatorzy wybierali modele, które były
poddawane rozmaitym próbom. Podczas ich przeprowadzania, nie byli obecni
przedstawiciele producentów i importerów aut. Wszystko to miało na celu
transparentny wybór najlepszych aut, bez nacisków z zewnątrz.
Podczas testu pojazdy
były analizowane pod kątem cen zakupu, kosztów użytkowania, wartości
rezydualnej jak i walorów użytkowych, a także subiektywnej oceny
poszczególnych elementów samochodu. Modele były przydzielone do jednej z
5 kategorii, przy czym przyporządkowanie do jednej z nich zależało nie
tylko od wielkości samochodu, ale także od jego ceny. Stąd obecność
modelu V40 – przedstawiciela segmentu kompaktów premium – w kategorii
większych aut segmentu D. W tym roku konkurencja w tej grupie była
bardzo silna. V40 pokonał m.in. Kię Optimę, Hyundaia i40, Audi A4, VW
Passata i Toyotę Avensis.
Wygrana w Profesjonalnym
teście samochodowym jest dla nas bardzo ważna. Samochody były w nim
oceniane przez bardzo wymagających specjalistów, którzy na co dzień
decydują o wyborze aut do swoich firm. Najbardziej cieszy nas fakt, że
to już trzecie trofeum flotowe przyznane w tym roku temu modelowi – mówi Ryszard Zdanowski, Fleet sales manager Volvo Auto Polska.
Volvo
V40 to najnowszy model szwedzkiego producenta, który zadebiutował w
ubiegłym roku. Samochód wyznaczył nowy standard w dziedzinie
bezpieczeństwa, zdobywając najlepsze noty w historii testów
zderzeniowych Euro NCAP. Pojazd został wyposażony w pierwszą na świecie
zewnętrzną poduszkę powietrzną chroniącą pieszego przed następstwem
ewentualnego potrącenia. W samochodzie zastosowano seryjny układ City
Safety samoczynnie wyhamowujący auto przed przeszkodami, działający do
prędkości 50 km/h. W V40 zastosowano system SIPS chroniący pasażerów i
kierowcę przed następstwami uderzeń bocznych i WHIPS, który chroni
szyjny odcinek kręgosłupa w przypadku uderzenia z tyłu. Pod maską V40
można znaleźć trzy jednostki Diesla D2, D3 i D4 o mocy 115, 150 i 177 KM
oraz cztery turbodoładowane silniki benzynowe T2, T3, T4 i T5: 120,
150, 180 i 254 KM. Samochód można indywidualnie konfigurować korzystając
z obszernej listy wyposażenia dodatkowego.
Komentarze
Prześlij komentarz