Wśród najatrakcyjniejszych zespołów sezonu T-Mobile Ekstraklasy,
czyli tych, które przyciągały największe zainteresowanie mediów, a
jednocześnie przynosiły najwięcej korzyści inwestującym w nie sponsorom pierwsze miejsce zajęła Legia Warszawa, która wyprzedziła Lecha Poznań.
W najnowszym raporcie „Polska Piłka” „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”
podsumował cały sezon 2013/14 pod względem medialnym
Dominowały
drużyny z czołówki tabeli, ale na podium znalazł się też zespół z grupy
spadkowej – Śląsk Wrocław. Z kolei na dziewiątej pozycji w rankingu
uplasował się Ruch Chorzów, który w tabeli zajął trzecie miejsce i
wywalczył sobie prawo reprezentowania Polski w Lidze Europy.
Niespodzianek
nie brakuje także na dalszych miejscach. Czwartą pozycję zajęła
Cracovia, która znalazła się przed Wisłą Kraków. Z kolei „Biała Gwiazda”
o włos wyprzedziła Górnika Zabrze.
Z
badania wynika, że Legia Warszawa jako jedyna przekroczyła pułap 30
tys. publikacji w prasie i internecie w sezonie. Analiza objęła okres od
1 lipca 2013 do 31 maja 2014. Drugi Lech odnotował o ponad 3 tys.
publikacji mniej (27 tys.), ale też tylko dwukrotnie znalazł się przed
mistrzem Polski w zestawieniach miesięcznych – w listopadzie i kwietniu.
Legia pierwsze miejsce zajmowała ośmiokrotnie. Po razie na czoło
wysunęły się Górnik, Lech i Cracovia.
Wysokie
miejsce odnotowała także Lechia Gdańsk. Tuż za nią znalazło się
Zagłębie. Klub z Lubina okazał się bardziej medialny niż Ruch, Pogoń czy
Zawisza, pomimo że w tabeli zajął ostatnią pozycję i pożegnał się z
T-Mobile Ekstraklasą.
W
samym tylko maju medialność ligi wyraźnie wzrosła – zwłaszcza w
województwach kujawsko-pomorskim, łódzkim i małopolskim. Pierwsze
miejsce zajęła Legia. Ekwiwalent reklamowy publikacji prasowych
oszacowano na 24 mln zł. Warszawianie uplasowali się przed Lechem i
Górnikiem Zabrze. W stosunku do poprzedniego miesiąca wszystkie kluby – z
wyjątkiem Jagiellonii Białystok – zanotowały ilościowy wzrost
publikacji.
Na zapleczu
Ekstraklasy nastąpiła zmiana na pozycji lidera. GKS Bełchatów wyprzedził
Arkę Gdynia. Trzecie miejsce zajął Górnik Łęczna. Wyróżniającą się
liczbę publikacji odnotowała także Wisła Płock.
Badanie
„Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów
prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz wybranych portali internetowych.
W maju 2014 przeanalizowano 16,4 tys. publikacji. Łącznie od początku
badania - czyli od 1 marca 2010 do 31 maja 2014 - analitycy
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 730 tys. informacji.
Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Komentarze
Prześlij komentarz