Ponad 51 milionów złotych to szacowana wartość
wzmianek o kandydatach na urząd prezydenta USA w mediach
społecznościowych w Europie – wynika z analizy sieci eBuzzing
reprezentowanej w Polsce przez agencję social media Think Kong
Wyliczenie bazuje na ocenie zasięgu ponad 925.000 wpisów na Twitterze,
159.000 postów na forach, przeszło 6.600 postów na blogach i 75.000
innych tekstów opublikowanych w Internecie w 5 krajach Europy w związku z
wyborami prezydenckimi w USA. Największy udział w oszacowanej wartości
miała aktywność ponad 416.000 użytkowników Twittera, którzy od lipca
b.r. wygenerowali treści o łącznym zasięgu wartym ponad 40 mln zł.
„Obama miał zauważalnie większy udział we wzmiankach w social media” – komentuje Norbert Kilen, dyrektor strategiczny agencji Think Kong – „Share of voice Obamy wynosi 57%, być może dzięki przemyślanej polityce użycia social mediów przez zwycięskiego kandydata”.
Barack Obama jest obserwowany przez bardzo dużą liczbę użytkowników mediów społecznościowych. W dniu głosowania miał na Twitterze ponad 21 milionów followersów. Na Facebooku Obama ma aż 31 milionów fanów i pojawił się w ponad 18.000 wpisów. Mitt Romney wypadł na tym polu gorzej. Jego wpisy na Twitterze śledziło zaledwie 1,68 miliona osób, a facebookowa strona zgromadziła „tylko” 12 milionów fanów.
„Wypowiedzi ludzi w Sieci mają wymierną wartość. Nie wiem na ile wiernie udało się nam ją odzwierciedlić w kalkulacji, ale wyliczenie pokazuje, że angażowanie odbiorców w social media przynosi wymierne korzyści. Także w polityce.” – komentuje Norbert Kilen, dyrektor strategiczny agencji Think Kong.
eBuzzing to europejski lider w dziedzinie content seeding i realizacji kampanii wideo. Firma reprezentowana w Polsce przez agencję Think Kong jest częścią Wikio Group, która jest jedną z 50 najszybciej rosnących firm z branży cyfrowych mediów w Europie. Korzystając z technologii Wikio związanych m.in. z targetowaniem i analizą e-reputacji, ebuzzing zrealizował już prawie 3000 kampanii obejmujących np. wirusowe wideo, marketing na Facebooku. Biura ebuzzing znajdują się w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Niemczech. Dzięki współpracy z Think Kong sieć obecna jest od 2011 r. także w Polsce.
Think Kong (www.thinkkong.pl) to agencja specjalizująca się w prowadzeniu kampanii opartych na wykorzystaniu social media, strategicznym wsparciu komunikacji marek w Internecie. Od 2011 r. Think Kong reprezentuje w Polsce międzynarodową sieć eBuzzing obecną m.in. we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Niemczech. Firma działa też w ramach grupy On Board , w skład której wchodzi agnecja public relations, On Board PR Ecco Network. Wielokrotnie nagradzana i wyróżniana na międzynarodowych konkursach (IAC 2012, Magellan Awards 2010, 2011, Newscomer of the Year 2010, Stevie Awards 2010), realizowała działania promocyjne online dla wielu marek, m.in. Adobe, Canal+ Cyfrowy, Siemens, TVP, Neinver, RWE, Panasonic.
Przeczytaj także; Zamożni w święta sięgają po zakupy grupowe
„Obama miał zauważalnie większy udział we wzmiankach w social media” – komentuje Norbert Kilen, dyrektor strategiczny agencji Think Kong – „Share of voice Obamy wynosi 57%, być może dzięki przemyślanej polityce użycia social mediów przez zwycięskiego kandydata”.
Barack Obama jest obserwowany przez bardzo dużą liczbę użytkowników mediów społecznościowych. W dniu głosowania miał na Twitterze ponad 21 milionów followersów. Na Facebooku Obama ma aż 31 milionów fanów i pojawił się w ponad 18.000 wpisów. Mitt Romney wypadł na tym polu gorzej. Jego wpisy na Twitterze śledziło zaledwie 1,68 miliona osób, a facebookowa strona zgromadziła „tylko” 12 milionów fanów.
„Wypowiedzi ludzi w Sieci mają wymierną wartość. Nie wiem na ile wiernie udało się nam ją odzwierciedlić w kalkulacji, ale wyliczenie pokazuje, że angażowanie odbiorców w social media przynosi wymierne korzyści. Także w polityce.” – komentuje Norbert Kilen, dyrektor strategiczny agencji Think Kong.
eBuzzing to europejski lider w dziedzinie content seeding i realizacji kampanii wideo. Firma reprezentowana w Polsce przez agencję Think Kong jest częścią Wikio Group, która jest jedną z 50 najszybciej rosnących firm z branży cyfrowych mediów w Europie. Korzystając z technologii Wikio związanych m.in. z targetowaniem i analizą e-reputacji, ebuzzing zrealizował już prawie 3000 kampanii obejmujących np. wirusowe wideo, marketing na Facebooku. Biura ebuzzing znajdują się w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Niemczech. Dzięki współpracy z Think Kong sieć obecna jest od 2011 r. także w Polsce.
Think Kong (www.thinkkong.pl) to agencja specjalizująca się w prowadzeniu kampanii opartych na wykorzystaniu social media, strategicznym wsparciu komunikacji marek w Internecie. Od 2011 r. Think Kong reprezentuje w Polsce międzynarodową sieć eBuzzing obecną m.in. we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Niemczech. Firma działa też w ramach grupy On Board , w skład której wchodzi agnecja public relations, On Board PR Ecco Network. Wielokrotnie nagradzana i wyróżniana na międzynarodowych konkursach (IAC 2012, Magellan Awards 2010, 2011, Newscomer of the Year 2010, Stevie Awards 2010), realizowała działania promocyjne online dla wielu marek, m.in. Adobe, Canal+ Cyfrowy, Siemens, TVP, Neinver, RWE, Panasonic.
Przeczytaj także; Zamożni w święta sięgają po zakupy grupowe
Komentarze
Prześlij komentarz