Przejdź do głównej zawartości

Raport EY: Nadchodzi Pokolenie Z, które całkowicie zmieni sposób funkcjonowania firm

Pokolenie Z to zupełnie inna generacja niż wszystkie badane do tej pory - nie zna świata sprzed powstania tabletów czy mediów społecznościowych, a internet traktuje tak jak wcześniejsze generacje Encyklopedię Britannica. Siła nabywcza nowego pokolenia szacowana jest na 44 miliardy dolarów. Największym wyzwaniem dla przedsiębiorstw będzie pozyskanie lojalności Pokolenia Z - wynika z raportu EY

Pokolenie to grupa ludzi, którą łączy tzw. przeżycie pokoleniowe, czyli wydarzenie (lub wydarzenia) zmieniające świat. Przewidzenie, kiedy kończy się jedna i zaczyna druga generacja oraz co będzie przeżyciem pokoleniowym jest niemożliwe. Pokolenie Z to osoby urodzone w latach 1997 - 2003, które zdecydowanie się różnią od poprzedniej generacji, czyli Millenialsów.
Pokolenie Z a Millenialsi
Millenialsi urodzili się w latach 1981 - 1996, w czasach boomu na posiadanie dzieci. Wszystkie badania pokazują, że są skoncentrowani wyłącznie na sobie, niesamodzielni, ale jednocześnie są kreatywnymi idealistami. Tymczasem Pokolenie Z ma doskonałą świadomość samego siebie, jest samodzielne, realnie patrzy na świat i jest wyjątkowo innowacyjne. Ale przede wszystkim jest generacją, która nie zna świata sprzed ataku terrorystycznego na World Trade Center w Nowym Jorku czy sprzed największego od lat 30. XX wieku kryzysu gospodarczego. To pierwsze prawdziwe dzieci nowoczesnych technologii. Dla nich normalne relacje z innymi ludźmi to kontakt poprzez media społecznościowe. Ponad połowa ankietowanych biorących udział w badaniu („Gen Z: Digital in their DNA", JWT Intelligence, 2012) deklarowała, że łatwiej jest im się porozumiewać cyfrowo niż w tradycyjny sposób.
Czy rodzice też są inni?
Rodzice Millenialsów to grupa „helikopterów”, osób nadopiekuńczych, które ciągle angażowały się w wychowanie dzieci i w ich życie. Skutkuje to tym, że 24% 25-34-latków nadal mieszka ze swoimi rodzicami, podczas gdy w 1980 roku ten odsetek wynosił jedynie 11%. Tymczasem rodzice Pokolenia Z uczą swoje dzieci, jakie czyhają na nich niebezpieczeństwa i jak sobie z nimi radzić. Naciskają na edukację i zdobywanie doświadczenia zawodowego już w liceum. 84% badanych 14-17-latków przyznaje, że wie, dlaczego nie powinno się czegoś robić, ponieważ rodzice wytłumaczyli im konsekwencje („Consumer Insights”, Viacom, October 2013). 93% rodziców Pokolenia Z przyznaje, że ich dzieci mają wpływ na wydatki domowe (Cassandra Report 2015), 65% twierdzi, że o wakacjach decydują razem, a 32% wspólnie podejmuje decyzje co do zakupu mebli do domu („Gen Z: Digital in their DNA", JWT Intelligence, 2012).
Co jest dla Pokolenia Z najważniejsze? 
Ponad 60% nastolatków chce założyć własny biznes. Nie chcą pracować na etacie. Mają w sobie ducha przedsiębiorczości oraz innowacyjności. 71% zdaje sobie sprawę, że ich pierwsza firma najpewniej upadnie. Nie potraktują tego jako porażki, tylko jako metodę nauki biznesu. 57% woli oszczędzać niż natychmiast wydawać pieniądze. Aż 89% spędza swój wolny czas w sposób produktywny i aktywny (High School Careers Study, Millenial Branding, 2014). Jednocześnie ponad 40% obawia się, że największy wpływ na ich życie będzie miała przemoc w szkole, z którą spotykają się na co dzień (Cassandra Report, 2013).
Przez internet do serca
Największym wyzwaniem dla przedsiębiorstw będzie pozyskanie lojalności Pokolenia Z. Inny raport EY „Nowa definicja lojalności w handlu” pokazuje, że tradycyjne metody przyciągania klientów nie działają. Programy lojalnościowe są ważne tylko dla 1/3 Pokolenia Z, w przypadku Millenialsów jest to 45%. Obecna siła nabywcza Pokolenia Z jest szacowana na 44 miliardy USD, najchętniej kupują przez internet i to z dostawą do domu.
W 2015 roku jedna z sieci restauracji szybkiej obsługi wprowadziła aplikację mobilną, która pozwala na zamawianie i płatność online. Zamówienie składa się samodzielnie, a menu dostosowuje do swoich potrzeb. Według pierwszych danych, zamówienia złożone tą drogą były o 20% wyższe niż tradycyjne, a restauracja ugruntowała swoją pozycję ulubionego miejsca Pokolenia Z. Inna z kolei umożliwiła nie tylko łatwe zamówienie jedzenia za pomocą aplikacji, ale także śledzenie drogi posiłku od restauracji do domu zamawiającego. Oczekiwanie na jedzenie zamieniła w zabawę budując relacje z młodymi ludźmi.
Pokolenie Z pokochało także aplikację, która za niewielką opłatą pozwala wybierać sobie siłownię oraz rozmaite zajęcia fizyczne w różnych miejscach danego miasta. Tym samym stwarza możliwość samodzielnego dobierania rodzajów treningów, czasu i miejsca, zamiast być skazanym tylko na jedno centrum i dostosowywanie się do rozkładu zajęć. W dodatku, czym zdobyła zaufanie młodzieży, pozwala na rezygnację z zajęć nawet 12 godzin wcześniej.
 - Młodzi klienci stają się coraz bardziej wymagający i zaawansowani technologicznie. Nie czują się petentami, stawiają warunki i mają wysokie oczekiwania. Są w stanie bardzo łatwo porównać oferty i zaciągnąć niezależną opinię na forach społecznościach. Już dziś wiele przedsiębiorstw dostrzega potrzebę zmiany strategii komunikacji z klientem. Coraz większego znaczenie nabierają elektroniczne kanały sprzedaży, spójna polityka zarządzania kanałami (omnichannel), czy agenda cyfrowa (digital agenda) - mówi Krzysztof Pigłowski, Partner w Dziale Doradztwa Biznesowego EY.
Trzy drogi do celu
Raport EY pokazuje, że są 3 sposoby dotarcia do obecnych nastolatków. Po pierwsze, firmy muszą się dostosować do stale zmieniających się potrzeb Pokolenia Z. Muszą dać im to, co to pokolenie ceni najbardziej, w sposób wygodny dla niego. Po drugie, firmy muszą im pozwolić współuczestniczyć w wypracowywaniu rozwiązań. Trzeba stworzyć wiele możliwości, by sami wybrali co, jak, kiedy i gdzie chcą kupić. A po trzecie, przedsiębiorstwa muszą wypracować relację wzajemnego szacunku, demonstrując lojalność wobec Pokolenia Z, zanim nastolatkowie o to poproszą. - Pokolenie Z wymaga także specyficznych motywatorów w pracy - podkreśla dr Karol Raźniewski, dyrektor w zespole People Advisory Services EY Polska. - Jeszcze większa koncentracja na perspektywach rozwojowych, a nie na bieżącym wynagrodzeniu gotówkowym, to wyróżniki tego pokolenia. Młode pokolenie, które już pojawia się u pracodawców stawia na multidyscyplinarność, czyli łączenie różnych dziedzin wiedzy w nowy, innowacyjny efekt. Pracodawcy, którzy będą w stanie wykorzystać tę kreatywność wygrają wyścig o te najbardziej utalentowane osoby – dodaje Karol Raźniewski. – Zmieniające się potrzeby potencjalnych pracowników stanowią duże wyzwanie dla firm. Co będzie ważne dla młodych ludzi za kilka lat? Jakie będą ich cele zawodowe? Jak korporacje będą w stanie dopasować się do oczekiwań? Czy proces zmiany w dużej organizacji będzie na tyle elastyczny, aby nadal była ona atrakcyjnym pracodawcą dla młodych ludzi? To są nasze pytania dzisiaj. Szukamy odpowiedzi i staramy się, aby młodzi ludzie znaleźli w naszej firmie doświadczenie oraz rozwinęli umiejętności, które pomogą im w przyszłości zbudować efektywny biznes. Zapewniamy im narzędzia oraz wiedzę, która z pewnością zaprocentuje w przyszłości. Jednak to, jaki kierunek rozwoju obierze każdy z naszych pracowników, zależy przede wszystkim od niego – podsumowuje Anna Woźniak, Menedżer ds. Rekrutacji w EY.

Żródło; EY

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Od teraz na zawsze, czyli romantyczna historia Niny i Hugo. Zobacz trailer filmu

Co się stanie gdy porzucona na ślubnym kobiercu Nina, by zapomnieć o tym co ją spotkało wyruszy z jej przyjacielem z dzieciństwa na wyspę Mauritius, na której miała spędzić miesiąc miodowy ze swoim przyszłym mężem? Komedia produkcji RPA z 2016 roku Od teraz na zawsze (Vir Altyd) nakręcona przez Jaco Smit na podstawie scenariusza Ivana Botha i DonnaLee Roberts, którzy także zagrali w tym filmie główne role to ciepła i romantyczna opowieść o poszukiwaniu szczęścia, radości życia i o tym, co jest w życiu najważniejsze. A jej głównie bohaterowie Hugo i Nina podczas tej podróży odkrywają, że młodzieńcze uczucie nie wygasło. Jak się zakończy idylla przekonacie się oglądając ten film. By was do tego zachęcić zobaczcie trailer. Zobacz trailer filmu Od teraz na zawsze:

Arash i T-Pain w hicie "Sex Love Rock N Roll".Zobacz teledysk do piosenki

"Sex Love Rock N Roll" to tytuł jednego z najbardziej tanecznych hitów ostatnich lat nagranego wspólnie przez irańską gwiazdę muzyki dance, Arasha i popularnego amerykańskiego wykonawcę hip-hop i R&B, T-Paina Nagrany w 2014 numer znalazł się na ostatniej płycie Arasha zatytułowanej "Superman" wydanej tego samego roku 4 listopada. Utrzymany w rytmie pop dance przebój odbiega od tego, co do tej pory przyzwyczaił nasz Arash i ukazuje nowe możliwości tego zdolnego twórcy, który ostatnio pracował przy hicie Margaret ( Margaret - Cool Me Down - YouTube) 38-letni Arash pochodzi z Iranu, a obecnie mieszka w Szwecji i jest popularny piosenkarzem i producentem muzycznym oraz autorem wielu przebojów, m.in. "One D ay ", "Broken Angel", "Iran Iran", "Always", "Pure Love", "Boro Boro", czy "Temptation". 30-letni T-Pain, to pseudonim artystyczny Faheema Rasheeda Najma, amerykański

Już w Sobotę wystartuje Roztańczony PGE Narodowy 2018

22 września, w Sobotę wystartuje najbardziej roztańczona impreza w Polsce - Roztańczony PGE Narodowy 2018 na której wystąpi wiele gwiazd muzyki tanecznej z zagranicy i Polski, wśród nich m.in. Shanguy, Sabrina, Londonbeat, Cleo, grupa Boys oraz Zenon Martyniuk z zespołem Akcent Będzie to kolejna edycja tej imprezy. Poprzednia zakończyła się wielkim sukcesem, bo w Warszawie na Stadionie PGE Narodowy, który jest oficjalną areną piłkarskiej reprezentacji Polski i Euro 2018 przy rytmach muzyki dance i disco bawiło się wielu sympatyków tych rytmów, a przed telewizorem zasiadła rekordowa publiczność. W Sobotę imprezie wezmą udział m.in. autorzy hitu hit I've been thinking about you, zespół Londonbeat, Sabrina, która podbiła świat przebojem Boys, Boys, Boys oraz Shanguy, który wylansował przebój La Louze. Zobacz teledysk Sabriny do wielkiego hitu Boy, Boys, Boys: Polskę reprezentować będzie Cleo, Filip Lato, Zenon Martyniuk z zespołem Akcent, Sławomir,  Boys,  Long &am