Przejdź do głównej zawartości

Raport EY: Nadchodzi Pokolenie Z, które całkowicie zmieni sposób funkcjonowania firm

Pokolenie Z to zupełnie inna generacja niż wszystkie badane do tej pory - nie zna świata sprzed powstania tabletów czy mediów społecznościowych, a internet traktuje tak jak wcześniejsze generacje Encyklopedię Britannica. Siła nabywcza nowego pokolenia szacowana jest na 44 miliardy dolarów. Największym wyzwaniem dla przedsiębiorstw będzie pozyskanie lojalności Pokolenia Z - wynika z raportu EY

Pokolenie to grupa ludzi, którą łączy tzw. przeżycie pokoleniowe, czyli wydarzenie (lub wydarzenia) zmieniające świat. Przewidzenie, kiedy kończy się jedna i zaczyna druga generacja oraz co będzie przeżyciem pokoleniowym jest niemożliwe. Pokolenie Z to osoby urodzone w latach 1997 - 2003, które zdecydowanie się różnią od poprzedniej generacji, czyli Millenialsów.
Pokolenie Z a Millenialsi
Millenialsi urodzili się w latach 1981 - 1996, w czasach boomu na posiadanie dzieci. Wszystkie badania pokazują, że są skoncentrowani wyłącznie na sobie, niesamodzielni, ale jednocześnie są kreatywnymi idealistami. Tymczasem Pokolenie Z ma doskonałą świadomość samego siebie, jest samodzielne, realnie patrzy na świat i jest wyjątkowo innowacyjne. Ale przede wszystkim jest generacją, która nie zna świata sprzed ataku terrorystycznego na World Trade Center w Nowym Jorku czy sprzed największego od lat 30. XX wieku kryzysu gospodarczego. To pierwsze prawdziwe dzieci nowoczesnych technologii. Dla nich normalne relacje z innymi ludźmi to kontakt poprzez media społecznościowe. Ponad połowa ankietowanych biorących udział w badaniu („Gen Z: Digital in their DNA", JWT Intelligence, 2012) deklarowała, że łatwiej jest im się porozumiewać cyfrowo niż w tradycyjny sposób.
Czy rodzice też są inni?
Rodzice Millenialsów to grupa „helikopterów”, osób nadopiekuńczych, które ciągle angażowały się w wychowanie dzieci i w ich życie. Skutkuje to tym, że 24% 25-34-latków nadal mieszka ze swoimi rodzicami, podczas gdy w 1980 roku ten odsetek wynosił jedynie 11%. Tymczasem rodzice Pokolenia Z uczą swoje dzieci, jakie czyhają na nich niebezpieczeństwa i jak sobie z nimi radzić. Naciskają na edukację i zdobywanie doświadczenia zawodowego już w liceum. 84% badanych 14-17-latków przyznaje, że wie, dlaczego nie powinno się czegoś robić, ponieważ rodzice wytłumaczyli im konsekwencje („Consumer Insights”, Viacom, October 2013). 93% rodziców Pokolenia Z przyznaje, że ich dzieci mają wpływ na wydatki domowe (Cassandra Report 2015), 65% twierdzi, że o wakacjach decydują razem, a 32% wspólnie podejmuje decyzje co do zakupu mebli do domu („Gen Z: Digital in their DNA", JWT Intelligence, 2012).
Co jest dla Pokolenia Z najważniejsze? 
Ponad 60% nastolatków chce założyć własny biznes. Nie chcą pracować na etacie. Mają w sobie ducha przedsiębiorczości oraz innowacyjności. 71% zdaje sobie sprawę, że ich pierwsza firma najpewniej upadnie. Nie potraktują tego jako porażki, tylko jako metodę nauki biznesu. 57% woli oszczędzać niż natychmiast wydawać pieniądze. Aż 89% spędza swój wolny czas w sposób produktywny i aktywny (High School Careers Study, Millenial Branding, 2014). Jednocześnie ponad 40% obawia się, że największy wpływ na ich życie będzie miała przemoc w szkole, z którą spotykają się na co dzień (Cassandra Report, 2013).
Przez internet do serca
Największym wyzwaniem dla przedsiębiorstw będzie pozyskanie lojalności Pokolenia Z. Inny raport EY „Nowa definicja lojalności w handlu” pokazuje, że tradycyjne metody przyciągania klientów nie działają. Programy lojalnościowe są ważne tylko dla 1/3 Pokolenia Z, w przypadku Millenialsów jest to 45%. Obecna siła nabywcza Pokolenia Z jest szacowana na 44 miliardy USD, najchętniej kupują przez internet i to z dostawą do domu.
W 2015 roku jedna z sieci restauracji szybkiej obsługi wprowadziła aplikację mobilną, która pozwala na zamawianie i płatność online. Zamówienie składa się samodzielnie, a menu dostosowuje do swoich potrzeb. Według pierwszych danych, zamówienia złożone tą drogą były o 20% wyższe niż tradycyjne, a restauracja ugruntowała swoją pozycję ulubionego miejsca Pokolenia Z. Inna z kolei umożliwiła nie tylko łatwe zamówienie jedzenia za pomocą aplikacji, ale także śledzenie drogi posiłku od restauracji do domu zamawiającego. Oczekiwanie na jedzenie zamieniła w zabawę budując relacje z młodymi ludźmi.
Pokolenie Z pokochało także aplikację, która za niewielką opłatą pozwala wybierać sobie siłownię oraz rozmaite zajęcia fizyczne w różnych miejscach danego miasta. Tym samym stwarza możliwość samodzielnego dobierania rodzajów treningów, czasu i miejsca, zamiast być skazanym tylko na jedno centrum i dostosowywanie się do rozkładu zajęć. W dodatku, czym zdobyła zaufanie młodzieży, pozwala na rezygnację z zajęć nawet 12 godzin wcześniej.
 - Młodzi klienci stają się coraz bardziej wymagający i zaawansowani technologicznie. Nie czują się petentami, stawiają warunki i mają wysokie oczekiwania. Są w stanie bardzo łatwo porównać oferty i zaciągnąć niezależną opinię na forach społecznościach. Już dziś wiele przedsiębiorstw dostrzega potrzebę zmiany strategii komunikacji z klientem. Coraz większego znaczenie nabierają elektroniczne kanały sprzedaży, spójna polityka zarządzania kanałami (omnichannel), czy agenda cyfrowa (digital agenda) - mówi Krzysztof Pigłowski, Partner w Dziale Doradztwa Biznesowego EY.
Trzy drogi do celu
Raport EY pokazuje, że są 3 sposoby dotarcia do obecnych nastolatków. Po pierwsze, firmy muszą się dostosować do stale zmieniających się potrzeb Pokolenia Z. Muszą dać im to, co to pokolenie ceni najbardziej, w sposób wygodny dla niego. Po drugie, firmy muszą im pozwolić współuczestniczyć w wypracowywaniu rozwiązań. Trzeba stworzyć wiele możliwości, by sami wybrali co, jak, kiedy i gdzie chcą kupić. A po trzecie, przedsiębiorstwa muszą wypracować relację wzajemnego szacunku, demonstrując lojalność wobec Pokolenia Z, zanim nastolatkowie o to poproszą. - Pokolenie Z wymaga także specyficznych motywatorów w pracy - podkreśla dr Karol Raźniewski, dyrektor w zespole People Advisory Services EY Polska. - Jeszcze większa koncentracja na perspektywach rozwojowych, a nie na bieżącym wynagrodzeniu gotówkowym, to wyróżniki tego pokolenia. Młode pokolenie, które już pojawia się u pracodawców stawia na multidyscyplinarność, czyli łączenie różnych dziedzin wiedzy w nowy, innowacyjny efekt. Pracodawcy, którzy będą w stanie wykorzystać tę kreatywność wygrają wyścig o te najbardziej utalentowane osoby – dodaje Karol Raźniewski. – Zmieniające się potrzeby potencjalnych pracowników stanowią duże wyzwanie dla firm. Co będzie ważne dla młodych ludzi za kilka lat? Jakie będą ich cele zawodowe? Jak korporacje będą w stanie dopasować się do oczekiwań? Czy proces zmiany w dużej organizacji będzie na tyle elastyczny, aby nadal była ona atrakcyjnym pracodawcą dla młodych ludzi? To są nasze pytania dzisiaj. Szukamy odpowiedzi i staramy się, aby młodzi ludzie znaleźli w naszej firmie doświadczenie oraz rozwinęli umiejętności, które pomogą im w przyszłości zbudować efektywny biznes. Zapewniamy im narzędzia oraz wiedzę, która z pewnością zaprocentuje w przyszłości. Jednak to, jaki kierunek rozwoju obierze każdy z naszych pracowników, zależy przede wszystkim od niego – podsumowuje Anna Woźniak, Menedżer ds. Rekrutacji w EY.

Żródło; EY

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Arash i T-Pain w hicie "Sex Love Rock N Roll".Zobacz teledysk do piosenki

"Sex Love Rock N Roll" to tytuł jednego z najbardziej tanecznych hitów ostatnich lat nagranego wspólnie przez irańską gwiazdę muzyki dance, Arasha i popularnego amerykańskiego wykonawcę hip-hop i R&B, T-Paina Nagrany w 2014 numer znalazł się na ostatniej płycie Arasha zatytułowanej "Superman" wydanej tego samego roku 4 listopada. Utrzymany w rytmie pop dance przebój odbiega od tego, co do tej pory przyzwyczaił nasz Arash i ukazuje nowe możliwości tego zdolnego twórcy, który ostatnio pracował przy hicie Margaret ( Margaret - Cool Me Down - YouTube) 38-letni Arash pochodzi z Iranu, a obecnie mieszka w Szwecji i jest popularny piosenkarzem i producentem muzycznym oraz autorem wielu przebojów, m.in. "One D ay ", "Broken Angel", "Iran Iran", "Always", "Pure Love", "Boro Boro", czy "Temptation". 30-letni T-Pain, to pseudonim artystyczny Faheema Rasheeda Najma, amerykański...

Seksowne dziewczyny z KSW w rozbieranej sesji

KSW to nie tylko mieszane sztuki walki i zacięte pojedynki najlepszych fighterów mma, ale i piękne i seksowne dziewczyny. Zobaczcie jak wyglądała sesja Ring Girls KSW dla magazynu CKM Fot. You Tube/CKM/Ring Girls KSW Efekty pracy stylistów i fotografów w postaci rozebranych dziewczyn KSW już październikowym wydaniu magazynu CKM . Jak zapowiadają twórcy będzie na kogo popatrzeć. Wystarczy, że się przyjrzycie sesji z udziałem seksownych Ring Girls Federacji KSW. To właśnie te urodziwe dziewczyny wyprowadzają zawodników federacj KSW do ringu i chodzą dumnie po oktagonie prezentując kartę z numerem rundy i co najważniejsze uświetniają swoją obecnością widowiskowe gale KSW. I śmiało trzeba przyznać, że seksowne Ring Girls KSW wyglądają wspaniale i dziwi, że brylują podczas gal KSW i podbijają męskie serca, które oglądają walki mma. Zobacz Sesję Ring Girls KSW dla CKM: Przeczytaj także:  https://swiatimedia.blogspot.com/2015/01/seksowna-irina-shayk-czyli-pozna...

Brazylijska piękność nago. Jessika Alves w sierpniowym "Playboyu"

Jessika Alves wystąpiła w sesji jubileuszowego wydania magazynu „Playboy”. Piękna brazylijska aktorka przyznała w jednym z wywiadów, że jest szczęśliwa, że mogła pokazać swoje naturalne piękno i zdradziła, że nigdy jeszcze nie chodziła tak długo nago w życiu jak podczas rozbieranych zdjęć Sesja zdjęciowa do sierpniowego "Playboya" z udziałem Jessiki Alves była kręcona w Sul do Rio.  Pi ę kna aktorka, która niedawno zakończyła zd j ęcia do ostatniej części telenoweli "Em Familia",  11 sierpnia pojawi się w programie "Super Chef VIP w 2014", w kt ó rym uczestnicy b ę dą walczyli o nagrodę w wysokości 50.000 dolarów.   Efekty sesji z udziałem pięknej panny Alves możemy podziwiać w jubileuszowym wydaniu brazylijskiej edycji magazynu "Playboy". A trzeba przyznać, że jest się czym zachwycać, bo urodziwa  Jessika wygląda zjawiskowo i seksownie. To zasługa w dużym stopniu jej naturalnego wdzięku, ale i wynik pracy stylistów,...