Polskie startupy przed kolejną szansą na zdobycie 1 mln dolarów! Rusza druga edycja projektu Chivas The Venture w Polsce
17 października rozpoczyna się druga
polska edycja globalnej inicjatywy Chivas The Venture. Celem programu
jest wspieranie oraz promowanie innowacyjnych startupów, które
rozwiązują istotne problemy społeczne. Na przedsiębiorców
biorących udział w konkursie czeka pula nagród, wynosząca łącznie
1 mln dolarów! Zwycięzcą pierwszej polskiej edycji było MIGAM –
startup oferujący innowacyjną usługę połączeń video z
tłumaczami języka migowego. Polskim ambasadorem tegorocznej edycji
Chivas The Venture jest dwukrotny medalista olimpijski
i biznesmen, Mateusz Kusznierewicz
i biznesmen, Mateusz Kusznierewicz
Kreatorzy pozytywnych zmian
Współczesny, dynamicznie zmieniający się świat
oferuje wiele możliwości, ale stawia także nowe wyzwania. Od
nowoczesnej firmy oczekuje się nie tylko generowania zysku, ale
także realnego zaangażowania w problemy dzisiejszego świata. W
ciągu ostatnich lat powstały tysiące startupów, których celem
jest kreowanie zmian, pozytywnie wpływających na społeczeństwo.
Jednak sam pomysł to często za mało, by osiągnąć sukces. Wielu
młodym przedsiębiorcom brakuje funduszy, ale także wiedzy i
doświadczenia, potrzebnych, aby ideę przekuć w zysk – zarówno
społeczny jak i finansowy. To właśnie z myślą o nich
powstała inicjatywa Chivas The Venture.
Mottem marki Chivas Regal jest hasło Win The
Right Way (Sukces osiągany we właściwy sposób).
Dla Chivas Regal te słowa oznaczają głębokie poczucie odpowiedzialności oraz chęć dzielenia się sukcesem. Dlatego w 2014 roku marka zdecydowała o uruchomieniu globalnej inicjatywy Chivas The Venture, dzięki którym startupy i przedsiębiorcy chcący pozytywnie wpłynąć na społeczeństwo, mają szansę nie tylko na dofinansowanie, ale przede wszystkim na rozwój swojej wiedzy i kompetencji biznesowych.
Dla Chivas Regal te słowa oznaczają głębokie poczucie odpowiedzialności oraz chęć dzielenia się sukcesem. Dlatego w 2014 roku marka zdecydowała o uruchomieniu globalnej inicjatywy Chivas The Venture, dzięki którym startupy i przedsiębiorcy chcący pozytywnie wpłynąć na społeczeństwo, mają szansę nie tylko na dofinansowanie, ale przede wszystkim na rozwój swojej wiedzy i kompetencji biznesowych.
Plan na dobry biznes
W październiku rusza druga polska edycja inicjatywy
Chivas The Venture. Na jej finalistów organizator przygotował
specjalną nagrodę – cykl dedykowanych warsztatów mentorskich,
przygotowany przez grupę ekspertów z dziedziny biznesu. Dzięki nim
finaliści zdobędą i rozwiną kompetencje, które mogą
znacząco poprawić ich umiejętności w kontekście prezentowania
biznesplanu czy bronienia swojego pomysłu na biznes przed szerokim
audytorium. Dodatkowo, zwycięzca polskiej edycji będzie miał
okazję na przedstawienie swojego pomysłu w trakcie globalnego
finału projektu, w którym łączna suma nagród wynosi 1 milion
dolarów.
W programie Chivas The Venture mogą wziąć udział
zarówno przedsiębiorcy, którzy dopiero tworzą swój pomysł na
biznes, jak i ci, których firmy już rozpoczęły swoją
działalność, ale są obecne na rynku nie dłużej niż trzy lata.
Najważniejszym kryterium, według którego oceniane są zgłaszane
projekty, jest szeroko rozumiana użyteczność społeczna. Dotyczy
to zarówno wspierania pracowników, ochrony środowiska, jak i
oferowania usług i produktów, które stanowią panaceum na realne
problemy i
potrzeby społeczności. Organizatorzy inicjatywy Chivas The Venture
szukają firm oraz pomysłów na biznes, których działania będą
siłą napędową pozytywnych zmian na świecie oraz źródłem
inspiracji dla innych.
Pierwsza polska edycja The Venture
W 2015 roku zgłoszenia do polskiej edycji
Chivas The Venture przesłało ponad 100 startupów. Zwycięzcą
pierwszej polskiej edycji został MIGAM – rewolucyjny startup
oferujący innowacyjną w skali światowej usługę połączeń video
z tłumaczami języka migowego. Dzięki MIGAM ponad 100 tysięcy osób
głuchych i słabo słyszących w Polsce może po raz pierwszy
wykonywać wiele podstawowych czynności, które dotychczas stanowiły
dla nich barierę nie do przejścia.
Dzięki zwycięstwu w polskiej edycji Chivas The
Venture, MIGAM mogło zaprezentować swój wyjątkowy pomysł na
biznes w globalnym finale, w którym rywalizowało z 26 startupami z
całego świata. Ich koncepcja biznesu kreującego pozytywne zmiany
społeczne została doceniona przez międzynarodowe gremium oraz
przez internautów, dzięki czemu pierwszemu polskiemu
reprezentantowi udało się dotrzeć do ostatniego etapu globalnej
edycji Chivas The Venture.
Edycja 2016/2017
Chętni do wzięcia udziału w tegorocznej edycji
Chivas The Venture mogą zgłaszać się do 14 grudnia br. 26
stycznia 2017 roku, w trakcie uroczystej gali, zostanie ogłoszony
zwycięzca polskiej edycji, który będzie reprezentował Polskę w
trakcie światowego finału w lipcu 2017 roku. W tym roku do projektu
przystąpiły ponad 30 państw.
O tym, który z polskich startupów będzie miał
szansę pokazać swój pomysł całemu światu, zadecyduje Jury
konkursowe, w którego składzie zasiądą dwukrotny medalista
olimpijski i biznesmen Mateusz Kusznierewicz, jedna
z najbardziej znanych ekspertek w dziedzinie startupów Agnieszka
Oleszczuk-Widawska, Marian Owerko –
współzałożyciel spółki Bakalland SA oraz Wiceprezes Zarządu
Polskiej Rady Biznesu oraz Phillip Ainsworth –
Dyrektor Marketingu, Członek Zarządu Wyborowa Pernod Ricard.
Zasady uczestnictwa w programie oraz formularz
zgłoszeniowy znajdują się na stronie: https://www.theventure.com
Komentarze
Prześlij komentarz