Przejdź do głównej zawartości

Mazda najlepszą marką w opinii dealerów samochodowych – wyniki 9. „Badania satysfakcji dealerów samochodowych”

Dwie japońskie marki znalazły się na czele 9. „Badania satysfakcji dealerów samochodowych”. Mazda i Toyota zdobyły odpowiednio pierwsze i drugie miejsce w projekcie realizowanym przez DCG Dealer Consulting, pod patronatem merytorycznym firmy doradczej EY. Na podium znalazła się także koreańska KIA
Wyniki potwierdzają dotychczasowe mocne pozycje poszczególnych marek i stabilność zaufania dealerów do importerów. Celem badania, prowadzonego corocznie od 2007 r., jest analiza partnerskich relacji na linii dealer-importer. Patronat nad projektem objęły: Związek Dealerów Samochodów oraz Polska Izba Motoryzacji
Ocena satysfakcji dealerskiej obejmowała trzy obszary, które miały wpływ na stanowisko nt. współpracy z importerem. Pierwszy z nich, mający najmniejszą wagę, stanowiła ocena produktów oferowanych przez importera i ich jakość, niezawodność, dostępność oraz konkurencyjność oferty rynkowej z punktu widzenia klienta. Drugi, najistotniejszy obszar obejmował współpracę związaną ściśle z polityką importera jako przedstawiciela międzynarodowego koncernu. Wzięto tu pod uwagę takie elementy jak atrakcyjność umowy dealerskiej, ocenę dochodowości prowadzenia stacji, konkurencyjność strategii rynkowej czy podejście do prowadzenia biznesu. Ostatni, trzeci obszar obejmował ocenę importera jako firmy, która funkcjonuje na polskim rynku, zatrudnia konkretnych ludzi na określonych stanowiskach, prowadzi własną politykę rynkową i posiada własną, specyficzną kulturę organizacyjną.
– Tegoroczne wyniki w zdecydowany sposób pokazują pozytywny trend wzrostowy, jeśli chodzi o poziom satysfakcji dealerskiej. Co prawda średni poziom jakości współpracy wzrósł stosunkowo niewiele: z poziomu 3,34 do 3,36, jednakże z 26 sklasyfikowanych marek aż 17 uzyskało wyższe oceny. Pokazuje to, że poprawa jakości współpracy występuje w znacznej większości marek, a bardziej widoczny wzrost średniego wyniku nie jest generowany jedynie przez spektakularne wahania – komentuje wynik badania Leszek Lerch, Partner EY i Lider Grupy Doradztwa dla Branży Motoryzacyjnej w Polsce. – W tegorocznym badaniu nie odnotowaliśmy aż tak spektakularnych wahań w ocenach poszczególnych marek jak w roku ubiegłym. Da się wręcz zauważyć, że wyniki utrwalają dotychczasowe pozycje poszczególnych marek – zauważa.
Automotive raport_draft_Page_06.jpg
Już trzeci raz z rzędu dwie japońskie marki uplasowały się na samym szczycie zestawienia. Mazda, z rekordowym w historii wynikiem 4,44, utrzymała pozycję lidera, zaś miejsce drugie ponownie przypadło Toyocie z wynikiem 4,33. - Warto zaznaczyć, że nota Toyoty to wynik, który jeszcze w 2015 r. dałby marce z Japonii zwycięstwo w badaniu. Kolejne miejsca zajęły, również ocenione powyżej 4,00 KIA oraz Subaru. Druga marka po zeszłorocznym, spektakularnym awansie aż o dziesięć pozycji, zdołała utrzymać w tej edycji wysoką 4. lokatę – podkreśla Krzysztof Romański, Partner w DCG Dealer Consulting. – Wśród piętnastu najlepiej ocenianych marek w TOP 15 noty importerów są coraz bardziej stabilne. Na uwagę zasługuje wzrost oceny koncernu Renault i obu jego marek: Renault i Dacia, które odnotowały awanse o pięć i cztery pozycje. W Grupie Volkswagena niewielki wzrost odnotowało Audi oraz Volkswagen, spadki zaś Skoda oraz SEAT. Na niższym poziomie niż przed rokiem dealerzy ocenili także współpracę z Mercedesem oraz Suzuki. Niewielkie wzrosty odnotowały Opel, Ford oraz Fiat. Pierwszą piętnastkę zamyka w tym roku, awansujący o trzy pozycje Volkswagen – wyjaśnia ekspert.
Automotive raport_draft_Page_07.jpg
9. „Niezależne Badanie Satysfakcji Dealerów Samochodowych” zostało przeprowadzone w okresie kwiecień-maj 2016 r. Wzięli w nim udział właściciele, a także osoby zarządzające stacjami dealerskimi sprzedającymi samochody osobowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t. W badaniu uzyskano 372 ankiety 26 marek następujących marek: Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jeep, KIA, Lancia, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, SEAT, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen oraz Volvo.
Żródło: EY

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Arash i T-Pain w hicie "Sex Love Rock N Roll".Zobacz teledysk do piosenki

"Sex Love Rock N Roll" to tytuł jednego z najbardziej tanecznych hitów ostatnich lat nagranego wspólnie przez irańską gwiazdę muzyki dance, Arasha i popularnego amerykańskiego wykonawcę hip-hop i R&B, T-Paina Nagrany w 2014 numer znalazł się na ostatniej płycie Arasha zatytułowanej "Superman" wydanej tego samego roku 4 listopada. Utrzymany w rytmie pop dance przebój odbiega od tego, co do tej pory przyzwyczaił nasz Arash i ukazuje nowe możliwości tego zdolnego twórcy, który ostatnio pracował przy hicie Margaret ( Margaret - Cool Me Down - YouTube) 38-letni Arash pochodzi z Iranu, a obecnie mieszka w Szwecji i jest popularny piosenkarzem i producentem muzycznym oraz autorem wielu przebojów, m.in. "One D ay ", "Broken Angel", "Iran Iran", "Always", "Pure Love", "Boro Boro", czy "Temptation". 30-letni T-Pain, to pseudonim artystyczny Faheema Rasheeda Najma, amerykański...

Seksowne dziewczyny z KSW w rozbieranej sesji

KSW to nie tylko mieszane sztuki walki i zacięte pojedynki najlepszych fighterów mma, ale i piękne i seksowne dziewczyny. Zobaczcie jak wyglądała sesja Ring Girls KSW dla magazynu CKM Fot. You Tube/CKM/Ring Girls KSW Efekty pracy stylistów i fotografów w postaci rozebranych dziewczyn KSW już październikowym wydaniu magazynu CKM . Jak zapowiadają twórcy będzie na kogo popatrzeć. Wystarczy, że się przyjrzycie sesji z udziałem seksownych Ring Girls Federacji KSW. To właśnie te urodziwe dziewczyny wyprowadzają zawodników federacj KSW do ringu i chodzą dumnie po oktagonie prezentując kartę z numerem rundy i co najważniejsze uświetniają swoją obecnością widowiskowe gale KSW. I śmiało trzeba przyznać, że seksowne Ring Girls KSW wyglądają wspaniale i dziwi, że brylują podczas gal KSW i podbijają męskie serca, które oglądają walki mma. Zobacz Sesję Ring Girls KSW dla CKM: Przeczytaj także:  https://swiatimedia.blogspot.com/2015/01/seksowna-irina-shayk-czyli-pozna...

Brazylijska piękność nago. Jessika Alves w sierpniowym "Playboyu"

Jessika Alves wystąpiła w sesji jubileuszowego wydania magazynu „Playboy”. Piękna brazylijska aktorka przyznała w jednym z wywiadów, że jest szczęśliwa, że mogła pokazać swoje naturalne piękno i zdradziła, że nigdy jeszcze nie chodziła tak długo nago w życiu jak podczas rozbieranych zdjęć Sesja zdjęciowa do sierpniowego "Playboya" z udziałem Jessiki Alves była kręcona w Sul do Rio.  Pi ę kna aktorka, która niedawno zakończyła zd j ęcia do ostatniej części telenoweli "Em Familia",  11 sierpnia pojawi się w programie "Super Chef VIP w 2014", w kt ó rym uczestnicy b ę dą walczyli o nagrodę w wysokości 50.000 dolarów.   Efekty sesji z udziałem pięknej panny Alves możemy podziwiać w jubileuszowym wydaniu brazylijskiej edycji magazynu "Playboy". A trzeba przyznać, że jest się czym zachwycać, bo urodziwa  Jessika wygląda zjawiskowo i seksownie. To zasługa w dużym stopniu jej naturalnego wdzięku, ale i wynik pracy stylistów,...