Media na całym świecie od lat z zaciekawieniem śledzą losy sióstr Kardashian. W Polsce znalazły się ich godne naśladowczynie, które nie ukrywają, że wzorują się na amerykańskich celebrytkach. W grudniu ub.r. Monika „Esmeralda” i Małgorzata Godlewskie w kilka dni zdobyły internet wykonaniem piosenki „Pada śnieg”. Trzecia z sióstr, Magdalena - właścicielka kliniki medycyny estetycznej - choć odcina się od kariery Moniki i Małgorzaty, ma duży wpływ na ich wizerunek
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdził skalę medialnej wrzawy wokół zjawiska „sióstr Godlewskich” i zestawił ją z doniesieniami na temat Kardashianek. Koniec roku 2017 w sieci bezdyskusyjnie należał do sióstr Godlewskich. Klip w ich wykonaniu zamieszczony w serwisie YouTube zebrał ponad 2 mln odsłon w pierwszym tygodniu emisji. Internet zalała fala komentarzy. Przeważała krytyka - hejtowi i parodiom nie było końca. Siostry niezrażone jednak tymi opiniami zaserwowały kolejne przeboje: „Jezus malusieńki” i „Jest taki dzień” (1,6 mln odsłon), a także złożyły życzenia świąteczne.
W rezultacie od 1 grudnia 2017 do 31 stycznia 2018 w social media odnotowano na temat Godlewskich 139 tys. kompletnie skrajnych wpisów i komentarzy. Najwięcej na Facebooku - 97 tys. i YouTube – 34 tys. W tym samym czasie o Kardashiankach ukazało się zaledwie 25 tys. doniesień.
Na liście najpopularniejszych autorów wpisów i komentarzy na temat sióstr Godlewskich w mediach społecznościowych znaleźli się: Esmeralda Godlewska, Poszukiwacz, Monika Esmeralda Godlewska, Serafin TV i Filip Chajzer. O Kardashiankach najczęściej wypowiadali się: Fback? nie nowa, Ewelina Sara Oliwia Kubiak, Plejada, Szczere i Justyna Gradek.
JuliaX games, YouTube
Nie mogę patrzeć na wasze komentarze czy naprawdę jesteście tacy bezmyślni przecież każdy ma uczucia a przez wasze komentarze możecie komuś te marzenia i uczucia zepsuć!! Dziewczyny mam nadzieję że będziecie dalej śpiewać i nie przejmujcie się hejtami życzę wam żebyście dalej ciągnęły śpiew coraz wyżej bo może kiedyś zobaczymy was w większości gazet wszystkiego dobrego. Buziaki.
Buntowniczka, YouTube
Jak się czegoś nie umie to albo się tego uczy albo się tego nie robi. Nie umiecie śpiewać, to nie śpiewajcie. To jest po prostu komiczne.
Sława Godlewskich sięgnęła także mediów tradycyjnych. Jeszcze w grudniu ub.r. Godlewskie zostały zaproszone do „Dzień dobry TVN”, a na początku stycznia br. gościły w programie „Pytanie na śniadanie”, gdzie poinformowały, że zamierzają rozwijać karierę muzyczną. Nie udało im się jednak przebić w liczbie publikacji znanych już w prasie, internecie, radiu i telewizji – Kardashianek, które w tym samym czasie zebrały blisko trzykrotnie więcej informacji. Jedynie stacje radiowe wyemitowały po tyle samo materiałów, choć ich wartość w pieniądzu przemawiała na korzyść Godlewskich. Ekwiwalent reklamowy informacji na ich temat w radiu wyniósł 881 tys., o 787 tys. więcej niż na temat sióstr Kardashian. W ślad za materiałami w mediach tradycyjnych poszły komentarze ekspertów dotyczące fenomenu sióstr Godlewskich.
Z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika również, że Godlewskie znacznie częściej pojawiły się w mediach regionalnych. Amerykańskimi gwiazdami interesowały się głównie media ogólnopolskie. Informacje na ich temat mogły wygenerować nawet 1,3 mld potencjalnych kontaktów z odbiorcami. Dotarcie publikacji o Godlewskich szacuje się na 624 mln. Najwięcej materiałów zamieściły portale Party.pl, Se.pl, Eska.pl, Jastrzabpost.pl i Kozaczek.pl. W Top 5 mediów tradycyjnych przekazu na temat Kardashianek znalazły się: Jastrzapost.pl, Kozaczek.pl, Eska.pl, Zeberka.pl i Superstacja.
Siostry Godlewskie określane są mianem zjawiska, fenomenu polskiego show-biznesu. Otrzymują liczne propozycje aktorskie, ale konsekwentnie odmawiają, trzymając się wyznaczonej ścieżki. Podobno kalendarz mają zapełniony koncertami do końca roku. Ewidentnie śpiewać nie umieją, a jednak media podążają za nimi krok w krok. Z kolei Kim Kardashian, Khloé Kardashian i Kourtney Kardashian to od lat prawdziwe boginie internetu. Dzięki nim zmieniło się postrzeganie kobiet i moda na kościste modelki. „Polskie Kardashianki” wydają się emanować podobną komercyjną siłą.
Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Komentarze
Prześlij komentarz