29 lutego o godz. 9.15 w audytorium 1 w budynku
WETI B Politechniki Gdańskiej odbędzie się prezentacja innowacyjnych i pomysłowych wynalazków studentów Wydziału Elektroniki,
Telekomunikacji i Informatyki PG. Spotkanie będzie okazją, by
przyjrzeć się najlepszym projektom zrealizowanym w minionym roku podczas
zajęć „projekt grupowy”. Ich autorzy zostaną wyróżnieni nagrodami
dziekana WETI, prof. Krzysztofa Goczyły
Jak informuje Politechnika Gdańska, w trakcie krótkich, około siedmiominutowych
wystąpień, zespoły studenckie przedstawią swoje projekty, a wśród nich: rozwiązanie
służące do monitorowania osób z autyzmem, inteligentną laskę dla osób
starszych, grę wspomagającą rozwój dzieci z zaburzeniami SI (integracji
sensorycznej) czy też łazik marsjański Lem. Podczas spotkania prezentowane będą również: koncepcja i
budowa modelu stanowiskowego inteligentnego domu, narzędzie do
wizualizacji rozkładu przestrzennego mocy sygnału sieci WiFi,
wielowątkowa platforma gier komputerowych wspierająca volunteer computing oraz stanowisko do pomiaru charakterystyk kierunkowych ekranów projekcyjnych.
Nad swoimi projektami studenci pracowali przez
dwa semestry, w ramach obowiązkowego „projektu grupowego”. Przedmiot ten
wpisano w program wszystkich kierunków studiów stacjonarnych II stopnia
na WETI w 2007 roku. Ideą tych zajęć jest przygotowanie studentów do
rozwiązywania rzeczywistych problemów na drodze pracy zespołowej.
Rokrocznie więc zespoły studenckie (3–5 osób) realizują wybrany temat
(do wyboru mają ponad 300 możliwości, część zagadnień zaproponowały
współpracujące z wydziałem firmy). Z końcem drugiego semestru opracowane
przez młodych inżynierów „wynalazki” ocenia komisja wydziałowa. Jury
decyduje, które projekty zostaną wyróżnione nagrodami dziekana WETI.
Koordynatorem wydziałowym projektów grupowych
jest dr inż. Krzysztof Nowicki, doc. PG, zastępca kierownika Katedry
Teleinformatyki na WETI. Dr Nowicki poprowadzi zaplanowaną na 29 lutego
prezentację, która będzie jednocześnie częścią inauguracji studiów II
stopnia. Wówczas młodzież rozpoczynająca naukę na pierwszym roku pozna
tematy, które będzie mogła realizować w ramach projektów grupowych.
Źródło: PG
Komentarze
Prześlij komentarz