Przejdź do głównej zawartości

Za nami Finał pierwszej polskiej edycji the Venture

Ponad 100 firm, które chcą zmieniać świat na lepsze zgłosiło się do udziału w pierwszej polskiej edycji globalnego programu Chivas Regal - The Venture. Projekt powstał z myślą o wspieraniu młodych przedsiębiorców oraz startupów, które chcą osiągnąć sukces finansowy, jednocześnie rozwiązując problemy społeczne
 
15 stycznia 2016 r., podczas gali wieńczącej polski etap tegorocznej edycji The Venture, jury konkursowe w składzie Michał Żebrowski (aktor, przedsiębiorca), Marian Owerko (Bakalland Polska), Agnieszka Oleszczuk – Widawska (przedstawicielka środowiska start-upów) oraz Philip Ainsworth (Wyborowa Pernod Ricard) wspólnie wybrało zwycięzcę. Pierwsze miejsce i zaproszenie do udziału w globalnym finale przypadło Migam.

Tłumacz Migam to usługa połączeń video z tłumaczami języka migowego. Tłumacz Migam likwiduje bariery komunikacyjne między osobami słyszącymi i niesłyszącymi (np. rozmowy przez telefon, trudności w zrozumieniu różnic składniowych i gramatycznych w języku pisanym i migowym), umożliwiając osobom niesłyszącym dostęp do wszystkich dóbr i usług korzystających z Tłumacza w dowolnym miejscu i czasie.

Na podium znaleźli się również firmy Emerald oraz Jillion.

Emerald to elektroniczne urządzenie, które mierzy wszystkie niezbędne parametry powietrza, a co najważniejsze poziom szkodliwych substancji biochemicznych - prowadzących do powstawania m.in.: alergii, astmy, chorób zapalnych czy skórnych w zamkniętych przestrzeniach. Urządzenie połączone jest z aplikacją mobilną, która pokazuje wszystkie parametry mikroklimatu w czasie rzeczywistym. Oprogramowanie informuje o przekroczeniu norm, podając związane z tym zagrożenia oraz gotowe rozwiązania by można było ich uniknąć.

 Jillion to platforma do finansowania społecznościowego, w której można wystawiać na sprzedaż nie tylko produkty, ale i usługi. Większość dochodu przekazywana jest na jasno określony cel - np. remont szkoły lub sfinansowanie konkretnego zabiegu medycznego. Na aukcje wystawiać można np. domowe przetwory czy lekcję angielskiego.

Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni tym, jak ciepło została przyjęta idea konkursu w Polsce. Otrzymaliśmy ponad 100 zgłoszeń – pokazuje to jak wiele oryginalnych pomysłów posiadają młodzi, polscy przedsiębiorcy i jak istotny jest dla nich wymiar społecznej odpowiedzialności biznesu, ale też na jak wiele różnych sposobów biznes może zmieniać świat na lepsze. Zgłoszenia były bardzo różnorodne – związane z ochroną zdrowia, pomagające osobom niepełnosprawnym, promujące ekologię czy edukację – podsumowuje Philip Ainsowrth, organizator konkursu

Pamiętam czasy, kiedy zakładałem własny biznes – nie było wtedy zbyt wielu możliwości uzyskania wsparcia finansowego czy merytorycznego. Kiedy po dwóch latach od rozpoczęcia działalności fabryka mojej firmy została okradziona, z partnerami musieliśmy zaczynać praktycznie od zera. To niezwykle pozytywne dla młodych przedsiębiorców, że teraz jest tyle inwestycji w młody biznes, istnieją nowe możliwości komunikacji, a ja również mogę przyczynić się do wspierania takich firm. – Powiedział Marian Owerko, członek polskiego jury The Venture, właściciel firm Bakalland i Delecta.

Każdy członek polskiego jury The Venture oceniał projekty z innej perspektywy, skupiając się na różnych parametrach, jak możliwości rynkowe, oryginalność, czy możliwy do udowodnienia pozytywny wpływ na społeczeństwo. Solidny model biznesowy i dobra strategia organizacyjna, a także potencjał finansowy i stabilność umożliwiająca generowania przychodów, były głównymi wyznacznikami, którymi kierowało się jury, wybierając finalistów pierwszej polskiej edycji The Venture. Ważne były również umiejętności, specjalistyczna wiedza i zaangażowanie kierownictwa, udowadniane podczas kilkuminutowego pitchingu przed jury.

Laureaci polskiego etapu konkursu otrzymują wsparcie finansowe dla swojego biznesu z puli 80 tys. zł. Zwycięzca wyjedzie także na szkolenie biznesowe z udziałem lokalnych zwycięzców z 30 krajów uczestniczących w programie oraz przedstawicieli biznesu z całego świata do Wielkiej Brytanii. W maju rozpoczyna się także dodatkowe głosowanie na polskiego finalistę online, który dzięki głosom publiczności może zdobyć dodatkowe 250 tys. dolarów. Finał całego konkursu odbędzie się w Nowym Jorku, gdzie wybrane firmy zaprezentują swoje pomysły jurorom globalnego finału oraz widowni na całym świecie i gdzie do zdobycia jest łącznie milion dolarów na wsparcie szlachetnego biznesu. Szczegóły dotyczące kolejnych etapów the Venture znajdują się na stronie www.theventure.com.

Chivas Regal to globalna luksusową marka whisky. Jej historia sięga XIX wieku, kiedy pionierzy blendingu James i John Chivas rozpoczęli proces tworzenia niepowtarzalnego i jedynego w swoim rodzaju blendu whisky. Mieszając whisky malt oraz grain stworzyli zupełnie nową jakość whisky, która wyznaczyła standardy dla przyszłych pokoleń. Obecnie whisky Chivas Regal dostępne jest w ponad 150 krajach na świecie.

Zdjęcia: Marcin Oliva Soto

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Seksowna Marta Wierzbicka wystąpiła w sesji bielizny

Marta Wierzbicka rok temu wystąpiła w rozbieranej sesji dla Playboya. Tym razem seksowna polska aktorka wzięła udział w wiosenno-letniej sesji zmysłowej bielizny i strojów kąpielowych, która odbyła się w słonecznej Toskanii Trzeba przyznać, że zaledwie 23-letnia blond piękność z serialu "Na Wspólnej" w nowej odsłonie wygląda zjawiskowo. A jeszcze niedawno młoda aktorka wstydziła się pokazywać swojego ciała i nie była zadowolona ze swojego dużego biustu, o czym mówiła w programie "Kuba Wojewódzki".  Obecnie, to się zmieniło i urodziwa celebrytka pozbyła się kompleksów, prowadzi swojego bloga i jak mówi korzysta ze swojego życia, a już wkrótce zobaczymy ją w kolejnej edycji programu "Taniec z Gwiazdami". Jej partnerem w tańcu będzie Łukasz Czarnecki. Jak pisze o sobie aktorka "robię w życiu tylko to co lubię czyli; śpię, jem, maluję i piszę bloga." Niedawno Marta Wierzbicka została ambasadorką marki Dalia, producenta eksk...

Izabella Krzan z koroną Miss Polonia 2016

Za nam finał konkursu Miss Polonia 2016,  w którym po koronę najpiękniejszej Polki sięgnęła pochodząca z Olsztyna kandydatka z numerem 20, Izabella Krzan. Tegoroczna impreza odbyła się  w Hotelu Narvil Conference & Spa, a o tytuł Miss Polonia walczyło 20 pięknych kobiet z całej Polski Fot. Miss Polonia/Facebook Tytuł I Wice Miss Polonia 2016 powędrował do 21-letniej kandydatki z numerem 9, Dominiki Szymańskiej z Bydgoszczy, a II Wice Miss Polonia 2016 została pochodząca z Bukowna kandydatka z numerem 16, 20-letnia Katarzyna Szklarczyk. Kasia jest studentką I roku weterynarii na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie i brązową medalistką Mistrzostw Polski Kadetek w piłce siatkowej. Z kolei Dominika jest studentką drugiego roku prawa, a w przyszłości chciałaby zostać adwokatem. W wolnym czasie I Wice Miss uprawia sport i spotyka się z przyjaciółmi, a wśród jej zainteresowań są kryminalistyka i podróże. Fot. Izabella Krzan/...

13 godzin: Tajna misja w Benghazi. Ten film musisz zobaczyć!

Jest 11 września 2012 roku. Uzbrojona grupa islamskich bojowników atakuje konsulat Stanów Zjednoczonych znajdujący się w libijskim mieście Benghazi. Na ratunek dyplomatom rusza sześciu świetnie wyszkolonych ochroniarzy, byłych żołnierzy jednostek specjalnych. Przez kilkanaście godzin walczą oni  z terrorystami Film 13 godzin: Tajna misja w Benghazi, o którym mowa został oparty na bestsellerowej książce "13 Hours: The Inside Account of What Really Happened in Benghazi" Mitchella Zuckoffa, która została napisane na podstawie prawdziwych wydarzeń. Zobacz trailer filmu 13 godzin: Tajna misja w Benghazi: Reżyserem filmu jest znany z filmów akcji Michael Bay (Armageddon, Pearl Harabor, Transformers), a w rolach głównych wystąpili: James Badge Dale (Infiltracja, Wstyd), John Krasinski (Biuro), Max Martini (Szeregowiec Ryan, Pacific Rim), Pablo Schreiber (Królowie Dogtown, Orange is the New Black) oraz David Denman (1000 lat po Ziemi, Dar). Przeczyta...