Ponad 100 firm, które chcą zmieniać świat na lepsze zgłosiło
się do udziału w pierwszej polskiej edycji globalnego programu Chivas
Regal - The Venture. Projekt powstał z myślą o wspieraniu młodych
przedsiębiorców oraz startupów, które chcą osiągnąć sukces finansowy,
jednocześnie rozwiązując problemy społeczne
15 stycznia 2016 r., podczas gali wieńczącej polski etap tegorocznej
edycji The Venture, jury konkursowe w składzie Michał Żebrowski (aktor,
przedsiębiorca), Marian Owerko (Bakalland Polska), Agnieszka Oleszczuk –
Widawska (przedstawicielka środowiska start-upów) oraz Philip Ainsworth
(Wyborowa Pernod Ricard) wspólnie wybrało zwycięzcę. Pierwsze miejsce i
zaproszenie do udziału w globalnym finale przypadło Migam.
Tłumacz Migam to usługa połączeń video z tłumaczami
języka migowego. Tłumacz Migam likwiduje bariery komunikacyjne między
osobami słyszącymi i niesłyszącymi (np. rozmowy przez telefon, trudności
w zrozumieniu różnic składniowych i gramatycznych w języku pisanym i
migowym), umożliwiając osobom niesłyszącym dostęp do wszystkich dóbr i
usług korzystających z Tłumacza w dowolnym miejscu i czasie.
Na podium znaleźli się również firmy Emerald oraz Jillion.
Emerald to elektroniczne urządzenie, które mierzy
wszystkie niezbędne parametry powietrza, a co najważniejsze poziom
szkodliwych substancji biochemicznych - prowadzących do powstawania
m.in.: alergii, astmy, chorób zapalnych czy skórnych w zamkniętych
przestrzeniach. Urządzenie połączone jest z aplikacją mobilną, która
pokazuje wszystkie parametry mikroklimatu w czasie rzeczywistym.
Oprogramowanie informuje o przekroczeniu norm, podając związane z tym
zagrożenia oraz gotowe rozwiązania by można było ich uniknąć.
Jillion to platforma do finansowania
społecznościowego, w której można wystawiać na sprzedaż nie tylko
produkty, ale i usługi. Większość dochodu przekazywana jest na jasno
określony cel - np. remont szkoły lub sfinansowanie konkretnego zabiegu
medycznego. Na aukcje wystawiać można np. domowe przetwory czy lekcję
angielskiego.
Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni tym, jak ciepło została przyjęta
idea konkursu w Polsce. Otrzymaliśmy ponad 100 zgłoszeń – pokazuje to
jak wiele oryginalnych pomysłów posiadają młodzi, polscy przedsiębiorcy i
jak istotny jest dla nich wymiar społecznej odpowiedzialności biznesu,
ale też na jak wiele różnych sposobów biznes może zmieniać świat na
lepsze. Zgłoszenia były bardzo różnorodne – związane z ochroną zdrowia,
pomagające osobom niepełnosprawnym, promujące ekologię czy edukację – podsumowuje Philip Ainsowrth, organizator konkursu
Pamiętam czasy, kiedy zakładałem własny biznes – nie było wtedy
zbyt wielu możliwości uzyskania wsparcia finansowego czy merytorycznego.
Kiedy po dwóch latach od rozpoczęcia działalności fabryka mojej firmy
została okradziona, z partnerami musieliśmy zaczynać praktycznie od
zera. To niezwykle pozytywne dla młodych przedsiębiorców, że teraz jest
tyle inwestycji w młody biznes, istnieją nowe możliwości komunikacji, a
ja również mogę przyczynić się do wspierania takich firm. – Powiedział Marian Owerko, członek polskiego jury The Venture, właściciel firm Bakalland i Delecta.
Każdy członek polskiego jury The Venture oceniał projekty z innej
perspektywy, skupiając się na różnych parametrach, jak możliwości
rynkowe, oryginalność, czy możliwy do udowodnienia pozytywny wpływ na
społeczeństwo. Solidny model biznesowy i dobra strategia organizacyjna, a
także potencjał finansowy i stabilność umożliwiająca generowania
przychodów, były głównymi wyznacznikami, którymi kierowało się jury,
wybierając finalistów pierwszej polskiej edycji The Venture. Ważne były
również umiejętności, specjalistyczna wiedza i zaangażowanie
kierownictwa, udowadniane podczas kilkuminutowego pitchingu przed jury.
Laureaci polskiego etapu konkursu otrzymują wsparcie finansowe dla
swojego biznesu z puli 80 tys. zł. Zwycięzca wyjedzie także na szkolenie
biznesowe z udziałem lokalnych zwycięzców z 30 krajów uczestniczących w
programie oraz przedstawicieli biznesu z całego świata do Wielkiej
Brytanii. W maju rozpoczyna się także dodatkowe głosowanie na polskiego
finalistę online, który dzięki głosom publiczności może zdobyć dodatkowe
250 tys. dolarów. Finał całego konkursu odbędzie się w Nowym Jorku,
gdzie wybrane firmy zaprezentują swoje pomysły jurorom globalnego finału
oraz widowni na całym świecie i gdzie do zdobycia jest łącznie milion
dolarów na wsparcie szlachetnego biznesu. Szczegóły dotyczące kolejnych
etapów the Venture znajdują się na stronie www.theventure.com.
Chivas Regal to globalna luksusową marka whisky. Jej historia sięga XIX
wieku, kiedy pionierzy blendingu James i John Chivas rozpoczęli proces
tworzenia niepowtarzalnego i jedynego w swoim rodzaju blendu whisky.
Mieszając whisky malt oraz grain stworzyli zupełnie nową jakość whisky,
która wyznaczyła standardy dla przyszłych pokoleń. Obecnie whisky
Chivas Regal dostępne jest w ponad 150 krajach na świecie.
Zdjęcia: Marcin Oliva Soto
Komentarze
Prześlij komentarz