Pokolenia się zmieniają, ale
studniówka w dalszym ciągu cieszy się dużą estymą wśród młodzieży. Jak
wynika z Barometru Providenta, połowa Polaków uważa, że jest to ważne
wydarzenie, bez względu na koszty
Studniówka należy do szczególnych
momentów w życiu młodego człowieka. Według Barometru Providenta –
cyklicznego badania opinii, 52 proc. Polaków w ten sposób świętowało
rozpoczęcie ostatniego okresu przed egzaminem maturalnym.
Podobny odsetek respondentów jest
skłonny do większych wydatków związanych z udziałem w balu. Jak pokazują
wyniki, 50 proc. badanych ocenia, że nie warto oszczędzać na kosztach
związanych ze studniówką. Dla 25 proc. jest to obojętne, natomiast
pozostałe 25 proc. uważa, że można oszczędniej zarządzać budżetem
studniówkowym.
Mimo coraz większej liczby okazji do
balowania, studniówka cały czas jest tym najważniejszym balem. Dowodem
wielkiej wagi tego wydarzenia jest fakt, że połowa badanych, którzy mają
to doświadczenie uważa, że nie należy oszczędzać na kosztach
uczestnictwa – mówi Przemysław Kasza z działu badań Provident Polska.
Studniówkowy partner na życie
Jak pokazuje badanie, licealne związki
potrafią przetrwać próbę czasu. Niezależnie od wieku, aż 10 proc.
respondentów potwierdziło, że zawarło związek małżeński ze swoim
partnerem studniówkowym, a 5 proc. dalej się spotyka i planuje wspólną
przyszłość.
Relacje studniówkowe najczęściej
pielęgnowane są przez osoby w wieku do 24 lat. Ponad 27 proc. badanych z
tej grupy przyznaje, że w dalszym ciągu spotyka się ze swoją
studniówkową sympatią, podobny odsetek utrzymuje stały kontakt. 35 proc.
kontaktuje się ze sobą sporadycznie, a tylko 11 proc. nie podtrzymuje
dalszej znajomości.
Przyglądając się wynikom dla
najmłodszej grupy wiekowej, można stwierdzić, że studniówka stanowi
rzeczywisty cezus dojrzałości. Świadczą o tym deklarowane historie
związków ze studniówkowym partnerem – mówi Przemysław Kasza. Oczywiście, im jesteśmy starsi, tym te więzi się rozluźniają, ale studniówkowe historie nadal pozostają w naszej pamięci – podsumowuje.
„Barometr Providenta” to cykliczne badanie Polaków,
które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych
konsumentów. Badanie zrealizował PBS w dniach 22-24.01.2016 r. na
ogólnopolskiej próbie n=1000 Polaków w wieku 15+.
Źródło: Provident
Komentarze
Prześlij komentarz