W Polsce serwis YouTube generuje prawie sześciokrotnie większy ruch internetowy niż Facebook – donosi Ericsson Mobility Report
Przyczyną wzrostu ilości przesyłanych danych w Europie Środkowo-Wschodniej jest popularność aplikacji społecznościowych oraz wideo. Aplikacje umożliwiające udostępnianie filmów wideo i zdjęć oraz aplikacje serwisów społecznościowych dominują na listach 10 najpopularniejszych aplikacji w krajach regionu. Treści wideo są istotnym czynnikiem decydującym o poziomie ruchu danych i stanowią globalnie 55% całości ruchu danych mobilnych. YouTube zajmuje pozycję numer jeden wśród aplikacji generujących ruch danych.
W Polsce częściej niż w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej ogląda się materiały wideo na urządzeniach mobilnych, stąd tez konsumujemy 16% treści podczas gdy średnia dla regionu to 14%. Jednakże jak donosi Ericsson Mobility Report przepustowość sieci w Polsce plasuje się za Węgrami i Bułgarią.
Przepustowość sieci ma wpływ na lojalność użytkowników smartfonów, jest ona zależna od wydajności sieci, doświadczeń konsumentów z korzystania usług operatora oraz poziomu obsługi klienta.
W Polsce dla konsumentów obsługa klienta i początkowe doświadczenia po rozpoczęciu korzystania z usług operatora są równie ważne, co wydajność sieci.
Prawidłowe działanie aplikacji i szybkość ładowania się stron internetowych są czynnikami istotniejszymi niż dostępność zasięgu - takie wnioski płyną z badań przeprowadzonych w każdym z trzech wymienionych krajów. Brak zasięgu jest frustrujący dla użytkowników. Potrafią oni jednak poradzić sobie z tym problemem poprzez zmianę miejsca, w którym się znajdują albo pobranie filmu wideo na urządzenie mobilne, albo też wcześniejsze ściągnięcie trasy do nawigacji.
Ericsson Mobility Report przewiduje, że do 2023 roku dzięki digitalizacji 5G przychody operatorów w Europie Środkowo-Wschodniej osiągną 29 mld dolarów.
Źródło: Ericsson Mobility Raport
Komentarze
Prześlij komentarz