Na ciąży i macierzyństwie można sporo zarobić, a marketing ciążowy przeżywa prawdziwy rozkwit. Z którą przyszłą mamą najbardziej opłaca się współpracować markom? „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdził popularność medialną dziesięciu topowych celebrytek polskich i zagranicznych spodziewających się dziecka
Zaangażowanie Anny Lewandowskiej w działania promocyjne marek parentingowych może się okazać doskonałą decyzją marketingową. Sportsmanka cieszyła się w 2016 r. największym zainteresowaniem polskich mediów spośród wszystkich analizowanych mam, a sama informacja o ciąży wywołała lawinę publikacji. Na jej temat w kontekście dziecka opublikowano 2,7 tys. materiałów. Żona piłkarza zgarnęła 71 proc. medialnego tortu. Miejsca na podium pod względem liczby materiałów zajęły także Natalia Kukulska (309 publikacji) i Natalie Portman (275).
Wyraźnie mniejszym powodzeniem rodzimych mediów cieszyły się Małgorzata Socha (154), Otylia Jędrzejczak (147), Janet Jackson (92) i Irina Shayk (69). Zestawienie zamykają Geri Halliwell (32), Ciara (30) i Anna Kerth (21).
Z analizy medialności w poszczególnych typach źródeł wynika, że na portalach internetowych i w prasie rozkład miejsc jest zbliżony. Dominują Lewandowska i Kukulska. Jednak w przypadku radia i telewizji dziennikarze najczęściej informowali o Lewandowskiej, a następnie o Otylii Jędrzejczak.
Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” oszacowali także ekwiwalent reklamowy publikacji. Informacje na temat Anny Lewandowskiej osiągnęły największy AVE – na poziomie 35,4 mln zł. Oczko niżej znalazła się Natalie Portman z wynikiem 8,2 mln zł, a trzecią lokatę zajęła Otylia Jędrzejczak (3,6 mln zł).
Pojawianie się danej postaci na pierwszych stronach gazet to wypadkowa popularności oraz potencjału sprzedażowego w ocenie wydawców pism. Na okładkach czasopism najczęściej można było znaleźć informacje o spodziewanym dziecku Lewandowskiej, ale także Małgorzaty Sochy i Natalii Kukulskiej.
Przyszłe mamy w social media
W mediach społecznościowym prym wiodła także Lewandowska. Na jej temat w kontekście ciąży internauci opublikowali 6,7 tys. wzmianek. Dużą popularnością cieszyła się także Natalia Kukulska (3,5 tys.) i Małgorzata Socha (3,3 tys.). Internauci najrzadziej pisali o Geri Halliwell, Ciarze i Natalie Portman.
Wykres 3. Liczba publikacji na temat ciąż celebrytek opublikowanych w dniach 1.1.2016-31.12.2016 r. (social media)
Anna Lewandowska jest zdecydowaną faworytką mediów. Najczęściej o sportsmance pojawiły się informacje na portalach Party.pl, Jastrzabpost.pl oraz Eska.pl. Natomiast w radiu dominowały Radio Zet i RMF FM, a w telewizji Superstacja i TVN24.
I choć 89 proc. przekazu na temat Lewandowskiej pochodził z www, to promocyjnie Ania najbardziej zyskała w prasie – aż 66 proc. AVE dotyczy właśnie gazet. Natomiast ekwiwalent reklamowy materiałów z portali internetowych to 9,9 mln.
Informacje opublikowane w kontekście żony Lewego wygenerowały dotarcie na poziomie 2,2 mld potencjalnych kontaktów.
Komentarze
Prześlij komentarz