Grono zwolenników święta zakochanych rośnie z roku na rok – obchodzi je już niemal 60% Polaków. Co więcej – wydają na walentynkowe prezenty i niespodzianki coraz wyższe kwoty: co dziesiąty zwolennik nawet ponad 500 zł! Nic dziwnego zatem, że sklepowe witryny – zarówno te tradycyjne, jak i internetowe – zostały opanowane przez czerwone serca, róże i miłosne wyznania. Po grudniowych Świętach i styczniowych wyprzedażach, Walentynki przynoszą kolejną świetną marketingową okazję w handlu. Przedstawiamy najnowszy lutowy raport Ceneo.pl, sprawdzając wydatki i prezentowe zwyczaje „zakochanych” klientów
Walentynki obchodzi 58% ankietowanych. Nie przejmują się zarzutami o kiczowatości i komercjalizacji uczuć (to najczęstsze argumenty przytaczane przez przeciwników). Cenią to święto, bo mobilizuje ich by w codziennej gonitwie znaleźć czas dla bliskiej osoby (20%) i sprawić jej niespodziankę (36%). Coraz więcej osób stawia na wyszukane, niebanalne pomysły (23%), wydając na oprawę tego dnia coraz wyższe kwoty.
Nic dziwnego zatem, że planowanie Walentynek zaczyna się z roku na rok wcześniej. Kiedyś najczęstszym prezentem były kwiaty, słodycze lub tematyczny gadżet, nabywany na okolicznościowym stoisku. Dziś prezenty i niespodzianki są coraz bardziej wyrafinowane, a przygotowania i zakupy wymagają znacznie więcej czasu. „Sezon na miłość” startuje w handlu już pod koniec stycznia: ponad połowa (51%) klientów rozpoczyna wtedy poszukiwania idealnej niespodzianki dla swojej drugiej połówki.
Tą niespodzianką najczęściej będzie prezent – planuje go aż 3/4 obchodzących Walentynki. Wręczony zapewne będzie w czasie wspólnego wyjścia do restauracji i do kina lub teatru – to wciąż popularne sposoby na wyjątkowe, odświętne spędzenie czasu z ukochanymi. Do łask wróciły w tym roku jednak także domowe romantyczne kolacje oraz prezenty do-it-yourself, które – inaczej niż w ubiegłych latach – są tak samo popularne, jak skorzystanie z gotowej oferty gastronomiczno-kulturalnej.
Miłość nie ma przecież ceny – rosną więc walentynkowe budżety, o które zacięcie walczą sklepy. W tym roku już niemal połowa zakochanych klientów deklaruje wydanie kilkusetzłotowych kwot – nie będą to zatem symboliczne drobiazgi, a pełnowartościowe prezenty. Zakupy przenoszą się też do sieci – 61% przyznało, że to właśnie w e-sklepach szuka inspiracji i kupuje prezenty, które wręczone zostaną 14 lutego.
Co zatem znajdą zakochani się w zapakowanych w różowe bibułki paczuszkach i w ozdobionych serduszkami torebkach? Prezenty będą osobiste, zgodne z najnowszymi trendami: perfumy i ekskluzywne kosmetyki, biżuteria, zegarki, frywolna bielizna i coraz częściej – erotyczne gadżety. To kategoria, której popularność w serwisie Ceneo.pl rośnie z roku na rok – zarówno pod kątem prezentowanej oferty, jak i zainteresowania klientów.
Wyniki ankiety potwierdzają statystyki drugiego co do wielkości polskiego serwisu zakupowego Ceneo.pl. Przeszczepiony na polski grunt Dzień Zakochanych przynosi wzrost przychodów w handlu i usługach – wszyscy walczą, by uszczknąć dla siebie jak największy kawałek walentynkowego tortu . W pierwszej połowie lutego wzrasta zainteresowanie klientów kategoriami związanymi z szeroko pojętym lifestylem (uroda, zdrowi3, moda, a także sport) oraz erotyką.
Erotyczne zakupy już dawno przestały być tematem tabu. W ciągu ostatnich 5 lat w serwisie Ceneo.pl odnotowano 100-procentowy wzrost popularności tego asortymentu. W lutym 2017 roku erotyczne akcesoria i gadżety oferuje niemal 300 sklepów – a klienci mogą wybierać spośród ponad 30 tysięcy produktów. Gorący zakupowy sezon w tej kategorii to okres od listopada do połowy lutego, zaś absolutny pik przypada – tu bez zaskoczeń – na drugi tydzień lutego. Popularne są zarówno „łagodniejsze” erotyczne akcesoria (odważniejsza bielizna, przebrania, perfumy z feromonami, afrodyzjaki wibratory i stymulatory), ale też te nieco odważniejsze, np. erotyczne huśtawki. Zapowiedziana na 10. lutego filmowa premiera „Ciemniejszej strony Greya” na pewno przełoży się na dodatkowe zainteresowanie erotycznymi zakupami, które w sieci dają gwarancję nie tylko szerokiego wyboru, ale też wyjątkowej dyskrecji.
Materiał powstał na podstawie danych własnych Ceneo.pl oraz ankiety przeprowadzonej w lutym 2017 roku wśród użytkowników Ceneo.pl (ok. 2500 odpowiedzi).
Komentarze
Prześlij komentarz