Przejdź do głównej zawartości

Influncer marketing trampoliną dla biznesu – bezpłatne warsztaty w łódzkim Idea Hub

Influencer marketing jest obecnie najszybciej rozwijającym się obszarem marketingu – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Marketing Hub. Ten rodzaj marketingu generuje największy zwrot z inwestycji ze wszystkich wskazanych przez marketerów działań. Jego tajniki już w czwartek, 22 marca o godz. 19:00 w łódzkim Idea Hub, zdradzać będzie Magdalena Urbaniak, specjalistka ds. public relations, odpowiedzialna za budowanie marki globalnej Brand24



Ogólnodostępność mediów społecznościowych sprawiła, że media tradycyjne i outdoorowe przestały odgrywać kluczową rolę na linii marka-konsument. Coraz rzadziej też wpływają na decyzje zakupowe odbiorców. To social media pomagają skutecznie dotrzeć z komunikatem do niemal każdego. Jak wynika z Raportu Docplayer „Rola blogerów i youtuberów we współczesnym świecie”, już blisko połowa polskich internautów przed nabyciem produktu bądź skorzystaniem z usługi, szuka najpierw opinii na jej temat w internecie. Na przestrzeni ostatnich kilku lat w pędzącym tempie wzrosła popularność tzw. influencer marketingu.

Bloger przekona do zakupu


W 2015 roku fraza ta pojawiała się w wyszukiwarce Google 3 900 razy miesięcznie. W roku 2016 6 460 razy, zaś w ubiegłym, aż 21 000 razy. Ekspansja marketingu wpływu przybiera tempa. Czym zatem jest to zjawisko? W wolnym tłumaczeniu influencer to osoba wpływowa. W optyce marketingu, za taką postać uznać można blogera, vlogera, właściciela popularnego konta w mediach społecznościowych lub eksperta w danej dziedzinie dzielącego się swoją opinią w Internecie, którego kanał codzienne śledzi od kilkudziesięciu do kilkuset obserwatorów. Działania dotyczące influencer marketingu są oparte na autorytecie właściciela profilu. Na kontach społecznościowych jako osoba niezależna, a więc niepracująca bezpośrednio z marką, prezentuje jej produkt, opowiada o swoich doświadczeniach z nim związanych, sugerując odbiorcom nabycie go, bądź przeciwnie, odradzając go. Często współpraca blogera z marką odbywa się na zasadzie barterowej, gdzie zapłatą za prezentację produktu jest możliwość otrzymania go na własność. Według badań Blog Forum Gdańsk, każdy dolar wydany na działania influencerów to zwrot rzędu 7,65 dolarów. Managerowie marketingu w 2017 roku, jako najszybciej rosnącą metodę pozyskiwania klientów online, wskazali właśnie influencer marketing - 84 proc. ankietowanych oceniło go jako efektywny.

Wśród największych zalet współpracy z influencerem przy promocji marki wymienia się dużą wiarygodność jego komunikatów i dotychczas zaskarbione zaufanie oraz sympatię obserwatorów. Opinia wpływowej osoby skutkuje dużo większym zaangażowaniem odbiorców niż w przypadku tradycyjnych reklam. Przyczyną tej zależności może być autentyczność influencera, niebędącego personalnie związanym z marką. Influencer marketing przypomina marketing rekomendacji, jednak koncentruje się wyłącznie na opinii wpływowych internautów.

Inne zalety tej dziedziny dotyczą m.in. efektywniejszego działania pozycjonowania w wyszukiwarce Google, większego zasięgu i ruchu na firmowej stronie, zwiększenia świadomości marki wśród konsumentów, zaangażowania społeczności wokół marki.

Poznaj mechanizmy marketingu wpływu


Aby wkroczyć w dziedzinę influencer marketingu warto wcześniej się do tego przygotować. Czy wszystkie firmy powinny z niego korzystać? Kim jest influencer i jak go znaleźć? Jak przygotować kampanię, która będzie skuteczna i czy warto budować długofalowe relacje z liderami opinii również poza nią? Jakie parametry brać pod uwagę podczas mierzenia skuteczności kampanii? A także jak ją podsumować i wyciągnąć z niej właściwe wnioski? Na te pytania podczas czwartkowych warsztatów networkingowych w łódzkim Idea Hub na rynku Manufaktury, już 22 marca o godzinie 19:00 odpowie Magdalena Urbaniak, specjalistka ds. public relations z wykształcenia i zamiłowania, odpowiedzialna za budowanie marki globalnej Brand24. Prowadzi zajęcia z zakresu komunikacji i analityki w Wyższej Szkole Handlowej, Dolnośląskiej Szkole Wyższej oraz Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Jedna z twórczyń projektu skierowanego do Content Managerów – odbywającego się cyklicznie w Warszawie Content Espresso, a także organizator Czwartków Social Media we Wrocławiu – wydarzenia zrzeszającego ekspertów i adeptów w branży marketingu i komunikacji. Udział w warsztatach jest bezpłatny, jednak liczba miejsc jest ograniczona. Zapisów można dokonywać pod linkiem https://293055-84.evenea.pl/ oraz adresem drewnowska@ihub.pl.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Od teraz na zawsze, czyli romantyczna historia Niny i Hugo. Zobacz trailer filmu

Co się stanie gdy porzucona na ślubnym kobiercu Nina, by zapomnieć o tym co ją spotkało wyruszy z jej przyjacielem z dzieciństwa na wyspę Mauritius, na której miała spędzić miesiąc miodowy ze swoim przyszłym mężem? Komedia produkcji RPA z 2016 roku Od teraz na zawsze (Vir Altyd) nakręcona przez Jaco Smit na podstawie scenariusza Ivana Botha i DonnaLee Roberts, którzy także zagrali w tym filmie główne role to ciepła i romantyczna opowieść o poszukiwaniu szczęścia, radości życia i o tym, co jest w życiu najważniejsze. A jej głównie bohaterowie Hugo i Nina podczas tej podróży odkrywają, że młodzieńcze uczucie nie wygasło. Jak się zakończy idylla przekonacie się oglądając ten film. By was do tego zachęcić zobaczcie trailer. Zobacz trailer filmu Od teraz na zawsze:

Arash i T-Pain w hicie "Sex Love Rock N Roll".Zobacz teledysk do piosenki

"Sex Love Rock N Roll" to tytuł jednego z najbardziej tanecznych hitów ostatnich lat nagranego wspólnie przez irańską gwiazdę muzyki dance, Arasha i popularnego amerykańskiego wykonawcę hip-hop i R&B, T-Paina Nagrany w 2014 numer znalazł się na ostatniej płycie Arasha zatytułowanej "Superman" wydanej tego samego roku 4 listopada. Utrzymany w rytmie pop dance przebój odbiega od tego, co do tej pory przyzwyczaił nasz Arash i ukazuje nowe możliwości tego zdolnego twórcy, który ostatnio pracował przy hicie Margaret ( Margaret - Cool Me Down - YouTube) 38-letni Arash pochodzi z Iranu, a obecnie mieszka w Szwecji i jest popularny piosenkarzem i producentem muzycznym oraz autorem wielu przebojów, m.in. "One D ay ", "Broken Angel", "Iran Iran", "Always", "Pure Love", "Boro Boro", czy "Temptation". 30-letni T-Pain, to pseudonim artystyczny Faheema Rasheeda Najma, amerykański

Już w Sobotę wystartuje Roztańczony PGE Narodowy 2018

22 września, w Sobotę wystartuje najbardziej roztańczona impreza w Polsce - Roztańczony PGE Narodowy 2018 na której wystąpi wiele gwiazd muzyki tanecznej z zagranicy i Polski, wśród nich m.in. Shanguy, Sabrina, Londonbeat, Cleo, grupa Boys oraz Zenon Martyniuk z zespołem Akcent Będzie to kolejna edycja tej imprezy. Poprzednia zakończyła się wielkim sukcesem, bo w Warszawie na Stadionie PGE Narodowy, który jest oficjalną areną piłkarskiej reprezentacji Polski i Euro 2018 przy rytmach muzyki dance i disco bawiło się wielu sympatyków tych rytmów, a przed telewizorem zasiadła rekordowa publiczność. W Sobotę imprezie wezmą udział m.in. autorzy hitu hit I've been thinking about you, zespół Londonbeat, Sabrina, która podbiła świat przebojem Boys, Boys, Boys oraz Shanguy, który wylansował przebój La Louze. Zobacz teledysk Sabriny do wielkiego hitu Boy, Boys, Boys: Polskę reprezentować będzie Cleo, Filip Lato, Zenon Martyniuk z zespołem Akcent, Sławomir,  Boys,  Long &am