Gdyby szanse na zwycięstwo w wyborach oceniać na podstawie liczby
doniesień medialnych, największe możliwości - z wynikiem 7,3 tys.
informacji - miałaby Hanna Gronkiewicz-Waltz-wynika z aktualnego rankingu popularności w mediach prezydentów miast przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”
Prezydent Warszawy nie oddała prowadzenia z II kwartału i ponownie zagościła na 1. miejscu podsumowania. Drugi był Rafał Dutkiewicz, który zgromadził 3,9 tys. publikacji, a trzecia Hanna Zdanowska – 3,8 tys. materiałów
III
kwartał 2014 r. był ostatnim w analizie na temat prezydentów miast, w
którym zbadano obecność medialną włodarzy, wybranych w kampanii
samorządowej 2010 roku. W przededniu kolejnych wyborów „PRESS-SERVICE
Monitoring Mediów” przygotował aktualny ranking ich popularności w
mediach
W klasyfikacji prezydentów pod względem ilości publikacji obejmującej okres od 1 stycznia do 30 września na czele zestawienia znalazła się prezydent Warszawy, przed prezydent Łodzi. Podium zamknął prezydent Wrocławia.
Jak
wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” widoczność
samorządowców w mediach rośnie z każdym kolejnym kwartałem. Świadczy o
tym regularny wzrost liczby tytułów publikacji prasowych i
internetowych, w których wymieniono nazwiska prezydentów. Zwiększyli oni
obecność w czołówkach o tysiąc względem II kwartału, a w porównaniu do I
– już o ponad 1,4 tys. Od 1 lipca do 30 września wymieniono ich w
tytułach blisko 3,2 tys. doniesień. Prawie tysiąc informacji należało do
Rafała Dutkiewicza. Wynik dwa razy słabszy odnotowała Hanna
Gronkiewicz-Waltz. Trzeci okazał się Ryszard Grobelny.
O wysokiej
frekwencji prezydentów w mediach wnioskować można również po wartości
ekwiwalentu reklamowego. W analizowanym kwartale jego kwota była wyższa o
ok. 25 mln zł niż w II kwartale 2014 roku i o ok. 50 mln zł większa niż
w I kwartale 2014. Łącznie AVE publikacji na temat prezydentów wyniosło
ponad 165 mln zł.
Poziom dotarcia publikacji na temat prezydent
Warszawy wyniósł 7,5 mld, o blisko 1,5 mld więcej niż w II kwartale.
Drugi wynik utrzymał Jacek Majchrowski (4,6 mld). 3,8 mld uzyskał
prezydent Wrocławia.
W III kwartale 2014 roku analitycy poddali
badaniu łącznie blisko 38 tys. publikacji. W poprzednich kwartałach 2014
r. było ich kolejno 28 i 34 tys. Miesiące wakacyjne przyniosły łącznie
60,5 proc. kwartalnego przekazu, najwięcej natomiast należało do
września. Tradycyjnie informacje na temat prezydentów miast pojawiały
się najczęściej w sieci (70,4 proc.), rzadziej w prasie (15,9 proc.)
oraz radiu i telewizji (13,7 proc.).
Komentarze
Prześlij komentarz