Ponad
milion wpisów od początku roku na Facebooku, po ponad 60 tys. opinii na
Twitterze i YouTube, prawie 4 tys. informacji w serwisie Wykop.pl –
taka jest skala dyskusji o markach samochodowych w social media. Które z
nich internauci komentują najchętniej?
W cyklicznej
analizie „Moto social” PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wziął pod uwagę
polskojęzyczne, publiczne posty i komentarze, wyselekcjonowane na
podstawie monitoringu najpopularniejszych źródeł społecznościowych.
Badaniem objęto okres od 1 stycznia do 31 października 2014 r.
W
rankingu 10 marek samochodowych, powstałym w oparciu o podsumowanie
liczby wpisów w analizowanych źródłach, pierwszą lokatę zajął Volkswagen. Na jego temat opublikowano przeszło 101 tys. informacji. Drugi Fiat może poszczycić się ponad 86 tys. materiałów. Podium zamknął Mercedes z wynikiem przekraczającym 83 tys. komentarzy i wpisów. W przedziale powyżej 70 tys. publikacji znalazły się BMW, Ford i Opel. Kolejne miejsca w pierwszej dziesiątce zajęły Honda, Audi, Peugeot i Skoda.
Zwycięzcy
rankingu potwierdzili swą pozycję w zestawieniu Top 10 marek
najchętniej wymienianych tylko na Facebooku. Na temat Volkswagena
opublikowano 95 tys. wpisów, o prawie 15 tys. więcej niż o Fiacie i
blisko 20 tys. więcej od Mercedesa.
Na Twitterze króluje BMW z wynikiem 7 tys. wpisów, przed Mercedesem – 5,5 tys. i Ferrari – 3,7 tys. publikacji. W pierwszej trójce marek najpopularniejszych na YouTube obok prowadzącego Forda (3,8 tys.) znalazły się Toyota (3.3 tys.) i Seat (3,1 tys.). Liderem na Wykopie okazało się BMW (0,6 tys.), przed Mercedesem (0,4 tys.) i Audi (0.3 tys.).
-
Nie tylko samochody przyciągają fanów motoryzacji do marek, choć one są
oczywiście najważniejszym powodem. Wiele marek stawia na obsługę
klienta w mediach społecznościowych, dostarcza mu wyjątkowe unikalne
treści, zarówno specjalistyczne, jak i rozrywkowe. Podobne jak ta
analizy, obejmujące także informacje z innych mediów, pozwalają
precyzyjnie wskazać nisze komunikacyjne poszczególnych graczy
samochodowego rynku – komentuje Marlena Sosnowska, rzecznik prasowy
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
Czas wyjątkowej aktywności
miłośników samochodów na Facebooku przypada pomiędzy godzinami 21. i 22.
W tym przedziale odnotowano blisko 80 tys.wpisów. Wyraźny przyrost
materiałów można zaobserwować już po godzinie 19., natomiast gwałtowny
spadek już po 22.
Największy
udział w przekazie na temat 49 analizowanych marek miały posty – 75
proc. ogółu informacji. 17 proc. stanowiły komentarze, a pozostałe
materiały miały postać klipów filmowych.
Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Komentarze
Prześlij komentarz