Przejdź do głównej zawartości

Top 10 marek samochodowych najpopularniejszych w mediach społecznościowych

Ponad milion wpisów od początku roku na Facebooku, po ponad 60 tys. opinii na Twitterze i YouTube, prawie 4 tys. informacji w serwisie Wykop.pl – taka jest skala dyskusji o markach samochodowych w social media. Które z nich internauci komentują najchętniej?

W cyklicznej analizie „Moto social” PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wziął pod uwagę polskojęzyczne, publiczne posty i komentarze, wyselekcjonowane na podstawie monitoringu najpopularniejszych źródeł społecznościowych. Badaniem objęto okres od 1 stycznia do 31 października 2014 r.

W rankingu 10 marek samochodowych, powstałym w oparciu o podsumowanie liczby wpisów w analizowanych źródłach, pierwszą lokatę zajął Volkswagen. Na jego temat opublikowano przeszło 101 tys. informacji. Drugi Fiat może poszczycić się ponad 86 tys. materiałów. Podium zamknął Mercedes z wynikiem przekraczającym 83 tys. komentarzy i wpisów. W przedziale powyżej 70 tys. publikacji znalazły się BMW, Ford i Opel. Kolejne miejsca w pierwszej dziesiątce zajęły Honda, Audi, Peugeot i Skoda.

Zwycięzcy rankingu potwierdzili swą pozycję w zestawieniu Top 10 marek najchętniej wymienianych tylko na Facebooku. Na temat Volkswagena opublikowano 95 tys. wpisów, o prawie 15 tys. więcej niż o Fiacie i blisko 20 tys. więcej od Mercedesa.
Na Twitterze króluje BMW z wynikiem 7 tys. wpisów, przed Mercedesem – 5,5 tys. i Ferrari – 3,7 tys. publikacji. W pierwszej trójce marek najpopularniejszych na YouTube obok prowadzącego Forda (3,8 tys.) znalazły się Toyota (3.3 tys.) i Seat (3,1 tys.). Liderem na Wykopie okazało się BMW (0,6 tys.), przed Mercedesem (0,4 tys.) i Audi (0.3 tys.).

- Nie tylko samochody przyciągają fanów motoryzacji do marek, choć one są oczywiście najważniejszym powodem. Wiele marek stawia na obsługę klienta w mediach społecznościowych, dostarcza mu wyjątkowe unikalne treści, zarówno specjalistyczne, jak i rozrywkowe. Podobne jak ta analizy, obejmujące także informacje z innych mediów, pozwalają precyzyjnie wskazać nisze komunikacyjne poszczególnych graczy samochodowego rynku – komentuje Marlena Sosnowska, rzecznik prasowy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Czas wyjątkowej aktywności miłośników samochodów na Facebooku przypada pomiędzy godzinami 21. i 22. W tym przedziale odnotowano blisko 80 tys.wpisów. Wyraźny przyrost materiałów można zaobserwować już po godzinie 19., natomiast gwałtowny spadek już po 22. 

Największy udział w przekazie na temat 49 analizowanych marek miały posty – 75 proc. ogółu informacji. 17 proc. stanowiły komentarze, a pozostałe materiały miały postać klipów filmowych.

Źródło:  PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Seksowna Marta Wierzbicka wystąpiła w sesji bielizny

Marta Wierzbicka rok temu wystąpiła w rozbieranej sesji dla Playboya. Tym razem seksowna polska aktorka wzięła udział w wiosenno-letniej sesji zmysłowej bielizny i strojów kąpielowych, która odbyła się w słonecznej Toskanii Trzeba przyznać, że zaledwie 23-letnia blond piękność z serialu "Na Wspólnej" w nowej odsłonie wygląda zjawiskowo. A jeszcze niedawno młoda aktorka wstydziła się pokazywać swojego ciała i nie była zadowolona ze swojego dużego biustu, o czym mówiła w programie "Kuba Wojewódzki".  Obecnie, to się zmieniło i urodziwa celebrytka pozbyła się kompleksów, prowadzi swojego bloga i jak mówi korzysta ze swojego życia, a już wkrótce zobaczymy ją w kolejnej edycji programu "Taniec z Gwiazdami". Jej partnerem w tańcu będzie Łukasz Czarnecki. Jak pisze o sobie aktorka "robię w życiu tylko to co lubię czyli; śpię, jem, maluję i piszę bloga." Niedawno Marta Wierzbicka została ambasadorką marki Dalia, producenta eksk...

Izabella Krzan z koroną Miss Polonia 2016

Za nam finał konkursu Miss Polonia 2016,  w którym po koronę najpiękniejszej Polki sięgnęła pochodząca z Olsztyna kandydatka z numerem 20, Izabella Krzan. Tegoroczna impreza odbyła się  w Hotelu Narvil Conference & Spa, a o tytuł Miss Polonia walczyło 20 pięknych kobiet z całej Polski Fot. Miss Polonia/Facebook Tytuł I Wice Miss Polonia 2016 powędrował do 21-letniej kandydatki z numerem 9, Dominiki Szymańskiej z Bydgoszczy, a II Wice Miss Polonia 2016 została pochodząca z Bukowna kandydatka z numerem 16, 20-letnia Katarzyna Szklarczyk. Kasia jest studentką I roku weterynarii na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie i brązową medalistką Mistrzostw Polski Kadetek w piłce siatkowej. Z kolei Dominika jest studentką drugiego roku prawa, a w przyszłości chciałaby zostać adwokatem. W wolnym czasie I Wice Miss uprawia sport i spotyka się z przyjaciółmi, a wśród jej zainteresowań są kryminalistyka i podróże. Fot. Izabella Krzan/...

13 godzin: Tajna misja w Benghazi. Ten film musisz zobaczyć!

Jest 11 września 2012 roku. Uzbrojona grupa islamskich bojowników atakuje konsulat Stanów Zjednoczonych znajdujący się w libijskim mieście Benghazi. Na ratunek dyplomatom rusza sześciu świetnie wyszkolonych ochroniarzy, byłych żołnierzy jednostek specjalnych. Przez kilkanaście godzin walczą oni  z terrorystami Film 13 godzin: Tajna misja w Benghazi, o którym mowa został oparty na bestsellerowej książce "13 Hours: The Inside Account of What Really Happened in Benghazi" Mitchella Zuckoffa, która została napisane na podstawie prawdziwych wydarzeń. Zobacz trailer filmu 13 godzin: Tajna misja w Benghazi: Reżyserem filmu jest znany z filmów akcji Michael Bay (Armageddon, Pearl Harabor, Transformers), a w rolach głównych wystąpili: James Badge Dale (Infiltracja, Wstyd), John Krasinski (Biuro), Max Martini (Szeregowiec Ryan, Pacific Rim), Pablo Schreiber (Królowie Dogtown, Orange is the New Black) oraz David Denman (1000 lat po Ziemi, Dar). Przeczyta...