Według opublikowanego na początku czerwca rankingu „Klubu Milionerów”, Żubrówka jest trzecią największą globalną marką wódki na świecie po markach Smirnoff i Absolut
W gronie marek które osiągnęły w ubiegłym roku sprzedaż powyżej miliona 9-litrowych opakowań, znalazło się w sumie dziewięć alkoholi z Polski, w tym dwa kolejne produkty z oferty CEDC: Soplica i Żytniówka.
W corocznym rankingu magazynu Drinks International, Żubrówka zajmuje 3 miejsce w zestawieniu globalnych wódek, po markach Smirnoff i Absolut, ze sprzedażą 6,2 miliona 9-litrowych opakowań. Większą sprzedaż od naszej legendarnej marki miały jeszcze dwie marki wódek ukraińskich, dostępnych jednak tylko na rodzimym rynku.
Biorąc pod uwagę wszystkie kategorie alkoholu (wódki, likiery, whisky, rumy i inne), pod względem sprzedaży Żubrówka zajęła najwyższe w historii, 31 miejsce na świecie. Z roku na rok, marki CEDC pną się w coraz wyżej w rankingu magazynu Drinks International, czego potwierdzeniem jest obecność Soplicy, Żytniówki i Żubrówki, i wśród najszybciej rosnących wódek na świecie (odpowiednio na: 5, 6 i 8 miejscu marek, które odnotowały największy procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem 2014).
Polskie alkohole w „Klubie Milionerów”*:
Marka
|
Producent
|
Miejsce w rankingu wszystkich alkoholi
|
Sprzedaż 2015
w mln 9-l opakowań |
Dynamika sprzedaży vs. 2014
| |
Żubrówka
|
CEDC
|
31
|
6,2
|
+18%
| |
Krupnik
|
Marie Brizard
|
48
|
4,0
|
+14%
| |
Soplica
|
CEDC
|
83
|
2,5
|
+26%
| |
Żołądkowa Gorzka de Luxe
|
Stock
|
88
|
2,5
|
-41%
| |
Sobieski
|
Marie Brizard
|
101
|
2,0
|
0%
| |
Żytniówka
|
CEDC
|
117
|
1,6
|
+23%
| |
Wyborowa
|
Pernod Ricard
|
118
|
1,6
|
+14%
| |
Lubelska
|
Stock
|
142
|
1,3
|
-26%
| |
Żołądkowa Gorzka
|
Stock
|
146
|
1,2
|
-10%
| |
* Źródło: The Millionaire’s Club, Drinks International, czerwiec 2016/CEDC
Komentarze
Prześlij komentarz