Przejdź do głównej zawartości

Polacy chętnie jedzą pizzę

Pizza zamawiana na wynos, mrożona lub przygotowywana samodzielnie, gości na talerzach trzyosobowej rodziny przeciętnie raz na kwartał – wynika z analizy Banku BGŻ BNP Paribas. Jej konsumpcja jest jednak większa, szczególnie, że ¼ Polaków spożywa ją przede wszystkim w restauracjach
Z danych GUS wynika, że od 2013 do 2016 roku miesięczne wydatki gospodarstw domowych na pizzę i inne półprodukty mączne wzrosły o 20 proc. Jedna osoba w gospodarstwie przeznaczała około 2,50 zł miesięcznie na pizzę zamawianą do domu oraz mrożoną. W tym samym czasie miesięczne wydatki na makarony wzrosły o ponad 5 proc. do około 2,30 zł, zaś wydatki ogółem na pieczywo i produkty zbożowe zwiększyły się zaledwie o 1,4 proc. do 41,90 zł na osobę.
Aż 96 proc. konsumentów sięga po pizzę, przy czym 70 proc. spożywa ją w domu (według badań przeprowadzonych przez Instytut Badań Pollster). Głównie jest to pizza zamawiana w restauracji, z dowozem do miejsca zamieszkania. Zaledwie 10 proc. Polaków wybiera pizzę mrożoną ze sklepu, zaś 20 proc. z nich przygotowuje ją samodzielnie.
 – Dzień Pizzy jest dobrą okazją do przyjrzenia się zmianom preferencji Polaków w zakresie konsumpcji. Przeciętne spożycie artykułów zbożowych w gospodarstwach domowych od końca lat 90-tych sukcesywnie się obniża, przy czym spadek był najbardziej widoczny w przypadku pieczywa i mąki. Niewiele jest innych produktów żywnościowych, których konsumpcja obniżyła się w większym stopniu. Na tym tle pozytywnie wyróżnia się makaron, pizza oraz w ostatnich latach kasza – jedyne kategorie w grupie produktów zbożowych, które zanotowały wzrost zakupów – Marta Skrzypczyk, ekspert w Departamencie Analiz Ekonomicznych, Sektorowych i Rynków Rolnych w Banku BGŻ BNP Paribas.
Nadal stosunkowo mało popularna wśród Polaków jest pizza mrożona – 45 proc. badanych przez GFK Polonia (Polska na widelcu 2014) deklaruje, że jej nie spożywa. Konsumenci, którzy się na nią decydują, robią to dość rzadko – zaledwie 12 proc. sięga po pizzę mrożoną częściej niż raz w miesiącu.
Jednak, według danych Euromonitor, w ostatnich latach pizza mrożona była najszybciej rosnącym segmentem dań gotowych w Polsce. W latach 2010-2015 wartość jej sprzedaży rosła o prawie 6 proc. rocznie, podczas gdy cały rynek dań gotowych przyrastał o 2 proc. rocznie. Statystyczny Polak wydał w ubiegłym roku na pizzę mrożoną 5,7 zł, o ponad 2 zł więcej niż w 2010 roku. Rodzina składająca się z trzech osób w 2010 roku kupiła niespełna dwie pizze mrożone, a w 2016 roku pozwoliła sobie jeszcze dodatkowo na pół pizzy.
Niewykluczone, że wraz z dostosowywaniem produktu do nowych potrzeb konsumentów (np. pizza bezglutenowa), spożycie pizzy w Polsce będzie jeszcze rosło.

Źródło: Bank BGŻ BNP Paribas

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Od teraz na zawsze, czyli romantyczna historia Niny i Hugo. Zobacz trailer filmu

Co się stanie gdy porzucona na ślubnym kobiercu Nina, by zapomnieć o tym co ją spotkało wyruszy z jej przyjacielem z dzieciństwa na wyspę Mauritius, na której miała spędzić miesiąc miodowy ze swoim przyszłym mężem? Komedia produkcji RPA z 2016 roku Od teraz na zawsze (Vir Altyd) nakręcona przez Jaco Smit na podstawie scenariusza Ivana Botha i DonnaLee Roberts, którzy także zagrali w tym filmie główne role to ciepła i romantyczna opowieść o poszukiwaniu szczęścia, radości życia i o tym, co jest w życiu najważniejsze. A jej głównie bohaterowie Hugo i Nina podczas tej podróży odkrywają, że młodzieńcze uczucie nie wygasło. Jak się zakończy idylla przekonacie się oglądając ten film. By was do tego zachęcić zobaczcie trailer. Zobacz trailer filmu Od teraz na zawsze:

Arash i T-Pain w hicie "Sex Love Rock N Roll".Zobacz teledysk do piosenki

"Sex Love Rock N Roll" to tytuł jednego z najbardziej tanecznych hitów ostatnich lat nagranego wspólnie przez irańską gwiazdę muzyki dance, Arasha i popularnego amerykańskiego wykonawcę hip-hop i R&B, T-Paina Nagrany w 2014 numer znalazł się na ostatniej płycie Arasha zatytułowanej "Superman" wydanej tego samego roku 4 listopada. Utrzymany w rytmie pop dance przebój odbiega od tego, co do tej pory przyzwyczaił nasz Arash i ukazuje nowe możliwości tego zdolnego twórcy, który ostatnio pracował przy hicie Margaret ( Margaret - Cool Me Down - YouTube) 38-letni Arash pochodzi z Iranu, a obecnie mieszka w Szwecji i jest popularny piosenkarzem i producentem muzycznym oraz autorem wielu przebojów, m.in. "One D ay ", "Broken Angel", "Iran Iran", "Always", "Pure Love", "Boro Boro", czy "Temptation". 30-letni T-Pain, to pseudonim artystyczny Faheema Rasheeda Najma, amerykański

Już w Sobotę wystartuje Roztańczony PGE Narodowy 2018

22 września, w Sobotę wystartuje najbardziej roztańczona impreza w Polsce - Roztańczony PGE Narodowy 2018 na której wystąpi wiele gwiazd muzyki tanecznej z zagranicy i Polski, wśród nich m.in. Shanguy, Sabrina, Londonbeat, Cleo, grupa Boys oraz Zenon Martyniuk z zespołem Akcent Będzie to kolejna edycja tej imprezy. Poprzednia zakończyła się wielkim sukcesem, bo w Warszawie na Stadionie PGE Narodowy, który jest oficjalną areną piłkarskiej reprezentacji Polski i Euro 2018 przy rytmach muzyki dance i disco bawiło się wielu sympatyków tych rytmów, a przed telewizorem zasiadła rekordowa publiczność. W Sobotę imprezie wezmą udział m.in. autorzy hitu hit I've been thinking about you, zespół Londonbeat, Sabrina, która podbiła świat przebojem Boys, Boys, Boys oraz Shanguy, który wylansował przebój La Louze. Zobacz teledysk Sabriny do wielkiego hitu Boy, Boys, Boys: Polskę reprezentować będzie Cleo, Filip Lato, Zenon Martyniuk z zespołem Akcent, Sławomir,  Boys,  Long &am