Konsumenci oczekują, że interakcje technologiczne będą kontrolowane przez intonację, wyraz twarzy i język ciała, a słuchawki staną się akcesorium używanym przez 24 godziny na dobę, nawet podczas snu. Dodatkowo 51 procent użytkowników rzeczywistości rozszerzonej / rzeczywistości wirtualnej uważa, że sztuczna inteligencja (AI) sprawi, że reklamy będą nie do odróżnienia od rzeczywistych produktów. To wnioski z siódmego wydania corocznego raportu dotyczącego trendów, 10 trendów konsumenckich na rok 2018 i później
Raport sporządzony przez specjalistów z Ericsson Consumer Lab wskazuje na zmianę paradygmatu, gdyż konsumenci oczekują technologii cyfrowych funkcjonujących coraz bardziej na ludzkich zasadach. Język ciała, wyraz twarzy i intonacja uzupełnią głos i dotyk w kontrolowaniu interakcji konsumentów z urządzeniami technicznymi, ułatwiając dostosowanie do stale rosnącego tempa zmian technologicznych.
- Ciało jako interfejs użytkownika: Ponad połowa obecnych użytkowników inteligentnych asystentów głosowych jest przekonana, że będziemy używać języka ciała, ekspresji, intonacji i dotyku do interakcji z urządzeniami technicznymi tak, jakby były innymi ludźmi. 2 na 3 osoby uważają, że stanie się to w ciągu najbliższych 3 lat.
- Wzbogacone słyszenie: 63 procent konsumentów chciałoby słuchawek tłumaczących języki w czasie rzeczywistym. 52 procent chce blokować odgłosy chrapania członka rodziny.
- Wieczni nowicjusze: 30 procent uważa, że nowe technologie wymagają wciąż nowych umiejętności. Ale to pozwala nam szybciej stawać się ekspertem. 46 procent twierdzi, że Internet pozwala im szybciej niż kiedykolwiek wcześniej uczyć się i zapominać umiejętności.
- Informacje społecznościowe: Media społecznościowe są nadużywane przez tradycyjnych nadawców. Ale połowa konsumentów twierdzi, że AI byłoby przydatne w sprawdzaniu faktów zamieszczanych w sieciach społecznościowych.
- Inteligentne reklamy: Reklamy mogą stać się zbyt inteligentne z korzyścią dla siebie. Ponad połowa użytkowników rzeczywistości rozszerzonej (AR) / rzeczywistości wirtualnej (VR) uważa, że reklamy staną się tak realistyczne, że ostatecznie same zastąpią produkty.
- Niepokojące możliwości: 50 procent twierdzi, że trudność w odróżnieniu człowieka od maszyny wzbudza ich niepokój. 40 procent byłoby zaniepokojonych smartfonem, który reaguje na ich nastrój.
- Zrelaksowane społeczeństwo: 32 procent studentów i osób pracujących uważa, że nie potrzebuje pracy, by wieść sensowne życie. 40 procent chciałoby mieć robota, który pracowałby i zarabiał, dając im więcej wolnego czasu.
- Wewnątrz zdjęcia: Wyobraź sobie, że możesz wejść do zdjęcia i ożywić wspomnienie. 3 na 4 osób uważa, że w ciągu zaledwie 5 lat będą używać rzeczywistości wirtualnej, by „wchodzić” do zdjęć na smartfonie.
- Powietrzne ulice: Ulice miasta są zakorkowane, ale niebo pozostaje wolne. 39 procent uważa, że miasta potrzebują sieci drogowej dla dronów i latających pojazdów. Ale prawie tyle samo obawia się, że dron spadnie im na głowę.
- Naładowana przyszłość: Mobilny świat przyszłości wymaga zasilania. Ponad 80 procent uważa, że w ciągu zaledwie 5 lat będziemy mieć wydajne baterie, które położą kres problemom z ładowaniem.
„Wkraczamy w przyszłość, w której urządzenia nie mają przycisków i przełączników ani nie muszą być sterowane cyfrowo za pomocą smartfona. Ta zmiana może być konieczna, ponieważ ludziom będzie trudno nauczyć się nowego interfejsu użytkownika dla każdego urządzenia podłączonego do Internetu przedmiotów." wyjaśnia Michael Björn, szef działu badań, Ericsson Consumer Lab,
"Dziś musisz znać wszystkie funkcje urządzeń, z których korzystasz. W przyszłości to urządzenia będą znać Ciebie. Aby stało się to rzeczywistością, urządzenia muszą być w stanie przekazywać złożone dane interakcji z człowiekiem do przetwarzania w chmurze i odpowiadać intuicyjnie w ciągu milisekund, co zwiększa wymagania w zakresie łączności następnej generacji”-dodaje
Informacje zawarte w raporcie 10 gorących trendów konsumenckich na rok 2018 przygotowało prowadzące od ponad 22 lat globalne działania badawcze Ericsson ConsumerLab na podstawie danych z ankiety online dla zaawansowanych użytkowników Internetu, przeprowadzonej w 10 wpływowych miastach na całym świecie, w październiku 2017 roku. Chociaż badanie reprezentuje opinie jedynie 30 milionów obywateli, ich profil wczesnego użytkownika sprawia, że są one cennym wkładem w zrozumienie przyszłych trendów.
Źródło: Ericsson
Komentarze
Prześlij komentarz