Przejdź do głównej zawartości

Klara Lewandowska popularniejsza od mamy

Macierzyństwo gwiazd to dla marek parentingowych prawdziwa żyła złota. Im większe zainteresowanie sławną, świeżo upieczoną mamą, tym bardziej łakomy kąsek stanowi ona dla firm i brandów. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przeanalizował medialny szum wokół pięciu  polskich celebrytek, które urodziły dzieci w 2017 roku

Czy w oczach współczesnego konsumenta produkt sygnowany twarzą znanej osoby zyskuje na wartości? Odpowiedź na to pytanie wydaje się być prosta, jednak pociąga za sobą kolejne:  Jaką twarz wybrać do promocji konkretnego brandu?

Z pomocą przychodzą dane i statystyki. Zespół analityków „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zbadał 5 mln źródeł internetowych, 1100 tytułów prasowych oraz 100 stacji radiowych i TV w kontekście najbardziej popularnych mam show biznesu i ich nowonarodzonych pociech. 

Wykres 1. Liczba materiałów na temat analizowanych matek i ich dzieci we wszystkich mediach łącznie (Internet, social media, prasa, radio i TV), w okresie 2 tygodni od dnia porodu. 

Badanie PSMM wykazało, że tak jak w przypadku zestawienia  dotyczącego ciężarnych celebrytek, największym zainteresowaniem mediów spośród wszystkich analizowanych mam cieszyła się Anna Lewandowska.

Publikacji na temat żony najpopularniejszego polskiego piłkarza i ich córeczki Klary ukazało się łącznie we wszystkich mediach aż 19 252.  Miejsca na podium pod względem liczby informacji zajęły również Natalia i Laura Kukulskie oraz Małgorzata i Basia Socha. Najmniejsze zainteresowanie w zestawieniu budziła Anna Kerth, znana z serialu „Na Wspólnej”.

Najbardziej oczekiwane dziecko social media?

Klara i Anna okazały się też bezkonkurencyjne w zestawieniu social media, bijąc o głowę resztę celebrytek.  O Pani Lewandowskiej na samym Facebooku ukazało się 7 197 wzmianek, natomiast o jej córce 7 614. Tym samym Klara Lewandowska, jako jedyne dziecko z zestawienia, zdobyła większą popularność niż jej sławna mama. Obie uzyskały jednak na tyle zbliżony wynik, by móc przypuszczać, że wzmianki o nich mogły się pojawiać w tych samych publikacjach. 

Wykres 3. Szacunkowa wartość ekwiwalentu reklamowego ze wszystkich mediów analizowanych dla matek i ich dzieci, w okresie 2 tygodni od dnia porodu.

Największy ekwiwalent reklamowy osiągnęły informacje dotyczące porodu Anny Lewandowskiej, były warte aż 13,49 mln zł. Publikacje o narodzinach Klary natomiast osiągnęły AVE na poziomie 10,30 mln zł.  Lewandowskie są zdecydowanie ulubienicami polskich portali plotkarskich. Informacje o porodzie Anny i narodzinach Klary pojawiały się najczęściej na party.pl, pomponik.pl, jastrzabpost.pl i kozaczek.pl.

Magiczny efekt aureoli

Marka Hug Gallery świetnie wyczuła potencjał promocyjny i wspólnie z Anną Lewandowską stworzyła linię koszul do karmienia, którą młode mamy w całej Polsce mogą kupić za 229 zł.

Marketing i psychologia od dawna  idą w parze - spece od reklamy mają mechanizmy  wywierania wpływu  w małym palcu.  A ten, z wykorzystaniem wizerunku znanej osoby, jest jednym z najbardziej efektownych. Zasada celebrity endorsementu jest prosta:  odbiorca swoje pozytywne odczucia związane z twarzą marki, czy kampanii przenosi na produkt lub usługę którą promuje sławna postać.

W reklamie, jak w życiu, liczy się pierwsze wrażenie. Efekt aureoli działa w przypadku brandów dokładnie tak, jak w przypadku relacji międzyludzkich.  Celebryta w świadomości społecznej często  spełnia funkcję eksperta, który jest na bieżąco z trendami i nie rzadko sam je kreuje. Wywołuje emocje, kształtuje opinie.  To w nim współczesny konsument  lokuje swoje marzenia i aspiracje  -  chce się z gwiazdą utożsamiać. Co więcej, dobra reklamowane przez gwiazdy są postrzegane jako luksusowe – w końcu daną markę musi byś stać na zatrudnienie znanej osoby.


Metodologia badania:
Ilościowa analiza danych.
Analizie poddano imiona* i nazwiska celebrytek i ich dzieci.
*Anna Kerth nie podała do publicznej wiadomości imienia swojego syna.

Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Seksowna Marta Wierzbicka wystąpiła w sesji bielizny

Marta Wierzbicka rok temu wystąpiła w rozbieranej sesji dla Playboya. Tym razem seksowna polska aktorka wzięła udział w wiosenno-letniej sesji zmysłowej bielizny i strojów kąpielowych, która odbyła się w słonecznej Toskanii Trzeba przyznać, że zaledwie 23-letnia blond piękność z serialu "Na Wspólnej" w nowej odsłonie wygląda zjawiskowo. A jeszcze niedawno młoda aktorka wstydziła się pokazywać swojego ciała i nie była zadowolona ze swojego dużego biustu, o czym mówiła w programie "Kuba Wojewódzki".  Obecnie, to się zmieniło i urodziwa celebrytka pozbyła się kompleksów, prowadzi swojego bloga i jak mówi korzysta ze swojego życia, a już wkrótce zobaczymy ją w kolejnej edycji programu "Taniec z Gwiazdami". Jej partnerem w tańcu będzie Łukasz Czarnecki. Jak pisze o sobie aktorka "robię w życiu tylko to co lubię czyli; śpię, jem, maluję i piszę bloga." Niedawno Marta Wierzbicka została ambasadorką marki Dalia, producenta eksk...

Izabella Krzan z koroną Miss Polonia 2016

Za nam finał konkursu Miss Polonia 2016,  w którym po koronę najpiękniejszej Polki sięgnęła pochodząca z Olsztyna kandydatka z numerem 20, Izabella Krzan. Tegoroczna impreza odbyła się  w Hotelu Narvil Conference & Spa, a o tytuł Miss Polonia walczyło 20 pięknych kobiet z całej Polski Fot. Miss Polonia/Facebook Tytuł I Wice Miss Polonia 2016 powędrował do 21-letniej kandydatki z numerem 9, Dominiki Szymańskiej z Bydgoszczy, a II Wice Miss Polonia 2016 została pochodząca z Bukowna kandydatka z numerem 16, 20-letnia Katarzyna Szklarczyk. Kasia jest studentką I roku weterynarii na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie i brązową medalistką Mistrzostw Polski Kadetek w piłce siatkowej. Z kolei Dominika jest studentką drugiego roku prawa, a w przyszłości chciałaby zostać adwokatem. W wolnym czasie I Wice Miss uprawia sport i spotyka się z przyjaciółmi, a wśród jej zainteresowań są kryminalistyka i podróże. Fot. Izabella Krzan/...

13 godzin: Tajna misja w Benghazi. Ten film musisz zobaczyć!

Jest 11 września 2012 roku. Uzbrojona grupa islamskich bojowników atakuje konsulat Stanów Zjednoczonych znajdujący się w libijskim mieście Benghazi. Na ratunek dyplomatom rusza sześciu świetnie wyszkolonych ochroniarzy, byłych żołnierzy jednostek specjalnych. Przez kilkanaście godzin walczą oni  z terrorystami Film 13 godzin: Tajna misja w Benghazi, o którym mowa został oparty na bestsellerowej książce "13 Hours: The Inside Account of What Really Happened in Benghazi" Mitchella Zuckoffa, która została napisane na podstawie prawdziwych wydarzeń. Zobacz trailer filmu 13 godzin: Tajna misja w Benghazi: Reżyserem filmu jest znany z filmów akcji Michael Bay (Armageddon, Pearl Harabor, Transformers), a w rolach głównych wystąpili: James Badge Dale (Infiltracja, Wstyd), John Krasinski (Biuro), Max Martini (Szeregowiec Ryan, Pacific Rim), Pablo Schreiber (Królowie Dogtown, Orange is the New Black) oraz David Denman (1000 lat po Ziemi, Dar). Przeczyta...