Przejdź do głównej zawartości

Promocja miast w mediach warta miliardy złotych

5,7 mld złotych – tyle wyniosła wartość materiałów opublikowanych odnośnie 18 miast wojewódzkich w pierwszych trzech miesiącach tego roku. Codziennie na ich temat pojawiało się prawie 20 tys. informacji. Największe korzyści promocyjne osiągnęła Warszawa

Na podstawie materiałów prasowych zebranych w okresie styczeń – marzec 2015 r. , a traktujących na temat miast – stolic województw „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przygotował raport odnośnie obecności medialnej miejscowości. Łącznie na ich temat w analizowanym okresie opublikowano 1,8 mln informacji! Daje to liczbę prawie 20 tys. wzmianek dziennie.

Na czele rankingu znalazła się Warszawa z wynikiem 364,8 tys. doniesień medialnych. Co piąty materiał dotyczył właśnie stolicy Polski. Kolejne miejsca w zestawieniu zajęły: Poznań (182,2 tys.), Kraków (181 tys.), Wrocław (163,4 tys.) oraz Gdańsk (130,1 tys.). Na temat Łodzi pojawiło się 121,5 tys. wzmianek, co daje miastu szóstą lokatę. Za tą miejscowością w zestawieniu ulokowały się Katowice, a następnie Lublin i Szczecin, który nieznacznie wyprzedził Bydgoszcz

Wykres 1. Liczba publikacji na temat miast wojewódzkich opublikowana w dniach 1.01-31.03.2015 r.

Warszawa najczęściej gościła w publikacjach internetowych – aż 80 proc. ogółu doniesień medialnych. 10 proc. to informacje pochodzące z prasy. Najaktywniejszymi tytułami w przypadku stolicy były: „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza – Warszawa” oraz „Gazeta Wyborcza”.  6 proc. stanowiły materiały z radia. Najczęściej o tym mieście można było usłyszeć w stacjach: „Polskie Radio Program 1”, „Radio TOK FM”, „Polskie Radio Program 3”. Tylko 4 proc. wzmianek pochodziło z telewizji. Najaktywniejszymi kanałami zostały:  Polsat News oraz TVP Info.

Warszawa najcenniejsza w mediach

Wartość ekwiwalentu reklamowego materiałów na temat stolicy województwa mazowieckiego wyniosła 1,4 mld złotych! Warszawa zdeklasowała tym wynikiem pozostałe miasta. Tak duża przewaga wynika m.in. z faktu, że jest to stolica Polski - dziennikarze piszą o niej w całym kraju, a często stanowi także punkt odniesienia.

Kraków, który zajął drugie miejsce, osiągnął wynik ponad 2 razy mniejszy niż lider zestawienia. Informacje odnośnie tego ośrodka wojewódzkiego były warte 603,1 mln złotych! Duże korzyści promocyjne uzyskał także Poznań – powierzchnia w mediach, na której wymieniono nazwę tego miasta, została wyceniona na 530,7 mln złotych. Dla porównania – ostatnie miejsce należało do Gorzowa Wielkopolskiego (54,8 mln złotych).

Warszawa została także liderem zestawienia pod względem wskaźnika dotarcia. Liczbę potencjalnych kontaktów odbiorców z informacjami o mieście oszacowano na 280 mld. Drugie miejsce ponownie zajął Kraków (115 mld), a następnie Poznań (103 mld).

Wykres 2. Liczba informacji na temat analizowanych miejscowości w mediach ogólnopolskich i regionalnych w dniach 1.01-31.03.2015 r.

Media regionalne częściej o miastach

Większość materiałów na temat ośrodków wojewódzkich opublikowano w mediach regionalnych (60 proc.). Do miast, o których najczęściej pisano w źródłach lokalnych, należały: Opole (72 proc.), Gorzów Wielkopolski (71 proc.) i Olsztyn (71 proc.). Z kolei w mediach o zasięgu ogólnopolskim głównie można było znaleźć informacje o Warszawie (51 proc.), Krakowie (40 proc.) oraz Kielcach (40 proc.).

Łódź dominowała w tytułach

Z analizy tytułów publikacji wynika, że dziennikarze najczęściej wymieniali Łódź. Pojawiła się w nich aż 1047 razy. Z kolei Warszawa – lider pozostałych zestawień, znalazła się dopiero na czwartym miejscu. Nazwa miasta została przytoczona w 740 tytułach. Stolicę wyprzedziły Kraków (994) oraz Poznań (778).

Wykres 3. Liczba informacji z nazwami miast w tytułach opublikowanych w dniach 1.01-31.03.2015 r.

Raport „Stolice Regionów” to kwartalne badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, które porównuje wizerunek miast wojewódzkich w mediach. Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Zakres czasowy: 1.01-31.03.2015 r. Metoda: ilościowa analiza danych.

Źródło:  PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Seksowne dziewczyny z KSW w rozbieranej sesji

KSW to nie tylko mieszane sztuki walki i zacięte pojedynki najlepszych fighterów mma, ale i piękne i seksowne dziewczyny. Zobaczcie jak wyglądała sesja Ring Girls KSW dla magazynu CKM Fot. You Tube/CKM/Ring Girls KSW Efekty pracy stylistów i fotografów w postaci rozebranych dziewczyn KSW już październikowym wydaniu magazynu CKM . Jak zapowiadają twórcy będzie na kogo popatrzeć. Wystarczy, że się przyjrzycie sesji z udziałem seksownych Ring Girls Federacji KSW. To właśnie te urodziwe dziewczyny wyprowadzają zawodników federacj KSW do ringu i chodzą dumnie po oktagonie prezentując kartę z numerem rundy i co najważniejsze uświetniają swoją obecnością widowiskowe gale KSW. I śmiało trzeba przyznać, że seksowne Ring Girls KSW wyglądają wspaniale i dziwi, że brylują podczas gal KSW i podbijają męskie serca, które oglądają walki mma. Zobacz Sesję Ring Girls KSW dla CKM: Przeczytaj także:  https://swiatimedia.blogspot.com/2015/01/seksowna-irina-shayk-czyli-pozna...

Arash i T-Pain w hicie "Sex Love Rock N Roll".Zobacz teledysk do piosenki

"Sex Love Rock N Roll" to tytuł jednego z najbardziej tanecznych hitów ostatnich lat nagranego wspólnie przez irańską gwiazdę muzyki dance, Arasha i popularnego amerykańskiego wykonawcę hip-hop i R&B, T-Paina Nagrany w 2014 numer znalazł się na ostatniej płycie Arasha zatytułowanej "Superman" wydanej tego samego roku 4 listopada. Utrzymany w rytmie pop dance przebój odbiega od tego, co do tej pory przyzwyczaił nasz Arash i ukazuje nowe możliwości tego zdolnego twórcy, który ostatnio pracował przy hicie Margaret ( Margaret - Cool Me Down - YouTube) 38-letni Arash pochodzi z Iranu, a obecnie mieszka w Szwecji i jest popularny piosenkarzem i producentem muzycznym oraz autorem wielu przebojów, m.in. "One D ay ", "Broken Angel", "Iran Iran", "Always", "Pure Love", "Boro Boro", czy "Temptation". 30-letni T-Pain, to pseudonim artystyczny Faheema Rasheeda Najma, amerykański...

Brazylijska piękność nago. Jessika Alves w sierpniowym "Playboyu"

Jessika Alves wystąpiła w sesji jubileuszowego wydania magazynu „Playboy”. Piękna brazylijska aktorka przyznała w jednym z wywiadów, że jest szczęśliwa, że mogła pokazać swoje naturalne piękno i zdradziła, że nigdy jeszcze nie chodziła tak długo nago w życiu jak podczas rozbieranych zdjęć Sesja zdjęciowa do sierpniowego "Playboya" z udziałem Jessiki Alves była kręcona w Sul do Rio.  Pi ę kna aktorka, która niedawno zakończyła zd j ęcia do ostatniej części telenoweli "Em Familia",  11 sierpnia pojawi się w programie "Super Chef VIP w 2014", w kt ó rym uczestnicy b ę dą walczyli o nagrodę w wysokości 50.000 dolarów.   Efekty sesji z udziałem pięknej panny Alves możemy podziwiać w jubileuszowym wydaniu brazylijskiej edycji magazynu "Playboy". A trzeba przyznać, że jest się czym zachwycać, bo urodziwa  Jessika wygląda zjawiskowo i seksownie. To zasługa w dużym stopniu jej naturalnego wdzięku, ale i wynik pracy stylistów,...