Przejdź do głównej zawartości

Promocja miast w mediach warta miliardy złotych

5,7 mld złotych – tyle wyniosła wartość materiałów opublikowanych odnośnie 18 miast wojewódzkich w pierwszych trzech miesiącach tego roku. Codziennie na ich temat pojawiało się prawie 20 tys. informacji. Największe korzyści promocyjne osiągnęła Warszawa

Na podstawie materiałów prasowych zebranych w okresie styczeń – marzec 2015 r. , a traktujących na temat miast – stolic województw „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przygotował raport odnośnie obecności medialnej miejscowości. Łącznie na ich temat w analizowanym okresie opublikowano 1,8 mln informacji! Daje to liczbę prawie 20 tys. wzmianek dziennie.

Na czele rankingu znalazła się Warszawa z wynikiem 364,8 tys. doniesień medialnych. Co piąty materiał dotyczył właśnie stolicy Polski. Kolejne miejsca w zestawieniu zajęły: Poznań (182,2 tys.), Kraków (181 tys.), Wrocław (163,4 tys.) oraz Gdańsk (130,1 tys.). Na temat Łodzi pojawiło się 121,5 tys. wzmianek, co daje miastu szóstą lokatę. Za tą miejscowością w zestawieniu ulokowały się Katowice, a następnie Lublin i Szczecin, który nieznacznie wyprzedził Bydgoszcz

Wykres 1. Liczba publikacji na temat miast wojewódzkich opublikowana w dniach 1.01-31.03.2015 r.

Warszawa najczęściej gościła w publikacjach internetowych – aż 80 proc. ogółu doniesień medialnych. 10 proc. to informacje pochodzące z prasy. Najaktywniejszymi tytułami w przypadku stolicy były: „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza – Warszawa” oraz „Gazeta Wyborcza”.  6 proc. stanowiły materiały z radia. Najczęściej o tym mieście można było usłyszeć w stacjach: „Polskie Radio Program 1”, „Radio TOK FM”, „Polskie Radio Program 3”. Tylko 4 proc. wzmianek pochodziło z telewizji. Najaktywniejszymi kanałami zostały:  Polsat News oraz TVP Info.

Warszawa najcenniejsza w mediach

Wartość ekwiwalentu reklamowego materiałów na temat stolicy województwa mazowieckiego wyniosła 1,4 mld złotych! Warszawa zdeklasowała tym wynikiem pozostałe miasta. Tak duża przewaga wynika m.in. z faktu, że jest to stolica Polski - dziennikarze piszą o niej w całym kraju, a często stanowi także punkt odniesienia.

Kraków, który zajął drugie miejsce, osiągnął wynik ponad 2 razy mniejszy niż lider zestawienia. Informacje odnośnie tego ośrodka wojewódzkiego były warte 603,1 mln złotych! Duże korzyści promocyjne uzyskał także Poznań – powierzchnia w mediach, na której wymieniono nazwę tego miasta, została wyceniona na 530,7 mln złotych. Dla porównania – ostatnie miejsce należało do Gorzowa Wielkopolskiego (54,8 mln złotych).

Warszawa została także liderem zestawienia pod względem wskaźnika dotarcia. Liczbę potencjalnych kontaktów odbiorców z informacjami o mieście oszacowano na 280 mld. Drugie miejsce ponownie zajął Kraków (115 mld), a następnie Poznań (103 mld).

Wykres 2. Liczba informacji na temat analizowanych miejscowości w mediach ogólnopolskich i regionalnych w dniach 1.01-31.03.2015 r.

Media regionalne częściej o miastach

Większość materiałów na temat ośrodków wojewódzkich opublikowano w mediach regionalnych (60 proc.). Do miast, o których najczęściej pisano w źródłach lokalnych, należały: Opole (72 proc.), Gorzów Wielkopolski (71 proc.) i Olsztyn (71 proc.). Z kolei w mediach o zasięgu ogólnopolskim głównie można było znaleźć informacje o Warszawie (51 proc.), Krakowie (40 proc.) oraz Kielcach (40 proc.).

Łódź dominowała w tytułach

Z analizy tytułów publikacji wynika, że dziennikarze najczęściej wymieniali Łódź. Pojawiła się w nich aż 1047 razy. Z kolei Warszawa – lider pozostałych zestawień, znalazła się dopiero na czwartym miejscu. Nazwa miasta została przytoczona w 740 tytułach. Stolicę wyprzedziły Kraków (994) oraz Poznań (778).

Wykres 3. Liczba informacji z nazwami miast w tytułach opublikowanych w dniach 1.01-31.03.2015 r.

Raport „Stolice Regionów” to kwartalne badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, które porównuje wizerunek miast wojewódzkich w mediach. Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Zakres czasowy: 1.01-31.03.2015 r. Metoda: ilościowa analiza danych.

Źródło:  PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

13 godzin: Tajna misja w Benghazi. Ten film musisz zobaczyć!

Jest 11 września 2012 roku. Uzbrojona grupa islamskich bojowników atakuje konsulat Stanów Zjednoczonych znajdujący się w libijskim mieście Benghazi. Na ratunek dyplomatom rusza sześciu świetnie wyszkolonych ochroniarzy, byłych żołnierzy jednostek specjalnych. Przez kilkanaście godzin walczą oni  z terrorystami Film 13 godzin: Tajna misja w Benghazi, o którym mowa został oparty na bestsellerowej książce "13 Hours: The Inside Account of What Really Happened in Benghazi" Mitchella Zuckoffa, która została napisane na podstawie prawdziwych wydarzeń. Zobacz trailer filmu 13 godzin: Tajna misja w Benghazi: Reżyserem filmu jest znany z filmów akcji Michael Bay (Armageddon, Pearl Harabor, Transformers), a w rolach głównych wystąpili: James Badge Dale (Infiltracja, Wstyd), John Krasinski (Biuro), Max Martini (Szeregowiec Ryan, Pacific Rim), Pablo Schreiber (Królowie Dogtown, Orange is the New Black) oraz David Denman (1000 lat po Ziemi, Dar). Przeczyta...

Izabella Krzan z koroną Miss Polonia 2016

Za nam finał konkursu Miss Polonia 2016,  w którym po koronę najpiękniejszej Polki sięgnęła pochodząca z Olsztyna kandydatka z numerem 20, Izabella Krzan. Tegoroczna impreza odbyła się  w Hotelu Narvil Conference & Spa, a o tytuł Miss Polonia walczyło 20 pięknych kobiet z całej Polski Fot. Miss Polonia/Facebook Tytuł I Wice Miss Polonia 2016 powędrował do 21-letniej kandydatki z numerem 9, Dominiki Szymańskiej z Bydgoszczy, a II Wice Miss Polonia 2016 została pochodząca z Bukowna kandydatka z numerem 16, 20-letnia Katarzyna Szklarczyk. Kasia jest studentką I roku weterynarii na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie i brązową medalistką Mistrzostw Polski Kadetek w piłce siatkowej. Z kolei Dominika jest studentką drugiego roku prawa, a w przyszłości chciałaby zostać adwokatem. W wolnym czasie I Wice Miss uprawia sport i spotyka się z przyjaciółmi, a wśród jej zainteresowań są kryminalistyka i podróże. Fot. Izabella Krzan/...

Brazylijska piękność nago. Jessika Alves w sierpniowym "Playboyu"

Jessika Alves wystąpiła w sesji jubileuszowego wydania magazynu „Playboy”. Piękna brazylijska aktorka przyznała w jednym z wywiadów, że jest szczęśliwa, że mogła pokazać swoje naturalne piękno i zdradziła, że nigdy jeszcze nie chodziła tak długo nago w życiu jak podczas rozbieranych zdjęć Sesja zdjęciowa do sierpniowego "Playboya" z udziałem Jessiki Alves była kręcona w Sul do Rio.  Pi ę kna aktorka, która niedawno zakończyła zd j ęcia do ostatniej części telenoweli "Em Familia",  11 sierpnia pojawi się w programie "Super Chef VIP w 2014", w kt ó rym uczestnicy b ę dą walczyli o nagrodę w wysokości 50.000 dolarów.   Efekty sesji z udziałem pięknej panny Alves możemy podziwiać w jubileuszowym wydaniu brazylijskiej edycji magazynu "Playboy". A trzeba przyznać, że jest się czym zachwycać, bo urodziwa  Jessika wygląda zjawiskowo i seksownie. To zasługa w dużym stopniu jej naturalnego wdzięku, ale i wynik pracy stylistów,...