5,7
mld złotych – tyle wyniosła wartość materiałów opublikowanych odnośnie
18 miast wojewódzkich w pierwszych trzech miesiącach tego roku.
Codziennie na ich temat pojawiało się prawie 20 tys. informacji.
Największe korzyści promocyjne osiągnęła Warszawa
Na
podstawie materiałów prasowych zebranych w okresie styczeń – marzec 2015
r. , a traktujących na temat miast – stolic województw „PRESS-SERVICE
Monitoring Mediów” przygotował raport odnośnie obecności medialnej
miejscowości. Łącznie na ich temat w analizowanym okresie opublikowano
1,8 mln informacji! Daje to liczbę prawie 20 tys. wzmianek dziennie.
Na czele rankingu znalazła się Warszawa z wynikiem 364,8 tys. doniesień medialnych. Co piąty materiał dotyczył właśnie stolicy Polski. Kolejne miejsca w zestawieniu zajęły: Poznań (182,2 tys.), Kraków (181 tys.), Wrocław (163,4 tys.) oraz Gdańsk (130,1 tys.). Na temat Łodzi pojawiło się 121,5 tys. wzmianek, co daje miastu szóstą lokatę. Za tą miejscowością w zestawieniu ulokowały się Katowice, a następnie Lublin i Szczecin, który nieznacznie wyprzedził Bydgoszcz.
Warszawa
najczęściej gościła w publikacjach internetowych – aż 80 proc. ogółu
doniesień medialnych. 10 proc. to informacje pochodzące z prasy.
Najaktywniejszymi tytułami w przypadku stolicy były: „Rzeczpospolita”,
„Gazeta Wyborcza – Warszawa” oraz „Gazeta Wyborcza”. 6 proc. stanowiły
materiały z radia. Najczęściej o tym mieście można było usłyszeć w
stacjach: „Polskie Radio Program 1”, „Radio TOK FM”, „Polskie Radio
Program 3”. Tylko 4 proc. wzmianek pochodziło z telewizji.
Najaktywniejszymi kanałami zostały: Polsat News oraz TVP Info.
Warszawa najcenniejsza w mediach
Wartość ekwiwalentu reklamowego materiałów na temat stolicy województwa mazowieckiego wyniosła 1,4 mld złotych!
Warszawa zdeklasowała tym wynikiem pozostałe miasta. Tak duża przewaga
wynika m.in. z faktu, że jest to stolica Polski - dziennikarze piszą o
niej w całym kraju, a często stanowi także punkt odniesienia.
Kraków,
który zajął drugie miejsce, osiągnął wynik ponad 2 razy mniejszy niż
lider zestawienia. Informacje odnośnie tego ośrodka wojewódzkiego były
warte 603,1 mln złotych! Duże korzyści promocyjne uzyskał także Poznań –
powierzchnia w mediach, na której wymieniono nazwę tego miasta, została
wyceniona na 530,7 mln złotych. Dla porównania – ostatnie miejsce
należało do Gorzowa Wielkopolskiego (54,8 mln złotych).
Warszawa
została także liderem zestawienia pod względem wskaźnika dotarcia.
Liczbę potencjalnych kontaktów odbiorców z informacjami o mieście
oszacowano na 280 mld. Drugie miejsce ponownie zajął Kraków (115 mld), a następnie Poznań (103 mld).
Media regionalne częściej o miastach
Większość
materiałów na temat ośrodków wojewódzkich opublikowano w mediach
regionalnych (60 proc.). Do miast, o których najczęściej pisano w
źródłach lokalnych, należały: Opole (72 proc.), Gorzów Wielkopolski (71
proc.) i Olsztyn (71 proc.). Z kolei w mediach o zasięgu ogólnopolskim
głównie można było znaleźć informacje o Warszawie (51 proc.), Krakowie
(40 proc.) oraz Kielcach (40 proc.).
Łódź dominowała w tytułach
Z
analizy tytułów publikacji wynika, że dziennikarze najczęściej
wymieniali Łódź. Pojawiła się w nich aż 1047 razy. Z kolei Warszawa –
lider pozostałych zestawień, znalazła się dopiero na czwartym miejscu.
Nazwa miasta została przytoczona w 740 tytułach. Stolicę wyprzedziły
Kraków (994) oraz Poznań (778).
Raport
„Stolice Regionów” to kwartalne badanie „PRESS-SERVICE Monitoring
Mediów”, które porównuje wizerunek miast wojewódzkich w mediach.
Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów
prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i
telewizyjnych. Zakres czasowy: 1.01-31.03.2015 r. Metoda: ilościowa analiza danych.
Źródło: PRESS-SERVICE
Monitoring Mediów
Komentarze
Prześlij komentarz