Gorące
temperatury sprzyjają wylegiwaniu się na plaży. Jednak polskie morze i
wybrzeże zalewa nowy zwyczaj - parawaning. „PRESS-SERVICE Monitoring
Mediów” sprawdził, co oznacza ten termin i jak bardzo jest popularny w
social media
Nadmorskie plaże przeżywają właśnie
oblężenie, które jest spowodowane dosłownie wojną Polaków na parawany. W
związku z zaistniałą sytuacją pojawił się także nowy termin w potocznej
polszczyźnie - „parawaning”, który oznacza nic innego, jak tylko bitwę o
najlepsze miejsca nad wodą.
– Polak, najczęściej głowa rodziny, przychodzi na plaże wcześnie rano, rozstawia swój parawan zaraz przy morzu, a następnie wraca do hotelu. Czasami się jeszcze zdrzemnie i zje wspólne śniadanie. Jednak na plażę, na swój zajęty kawałek ziemi, wraca dopiero po kilku godzinach – mówi Anna Rokicka, ekspert „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. – Rozstawienie parawanu przestało pełnić pierwotną funkcję, czyli ochrony przed wiatrem. Dzisiaj jest bardziej formą zarezerwowania sobie jak najlepszego terenu. Taka postawa społeczna wiąże się z niekorzystnymi efektami – chęcią całkowitego odgrodzenia się od ludzi, izolacji oraz zagrodzeniem innym drogi do morza – dodaje Rokicka.
Parawany wkraczają dynamicznie w social media
I
choć zwyczaj rozkładania parawanów znany jest już od dawna, to jednak
dopiero w tym roku zyskał na znaczeniu. Samo słowo „parawaning” stało
się medialne za sprawą materiału redakcji TVN24.pl opublikowanego 4
sierpnia. To właśnie od tej daty fraza zaczęła się pojawiać także w
mediach społecznościowych. I tak przykładowo w dniu emisji wspomnianego
materiału opublikowano na Facebooku i Twitterze 63 informacje na ten
temat, a dzień później już 93.
Znacznie częściej w social media
występuje sama fraza „parawan”. W tym przypadku aktywniejsi są fani na
Facebooku, którzy tylko w ciągu pierwszych 5 dni sierpnia opublikowali
3,6 tys. materiałów. Z kolei na Twitterze pojawiły się zaledwie 348
wzmianki. Liczba publikacji na ten temat bardzo dynamicznie rośnie i nie osiągnęła jeszcze maksymalnych wartości. Parawaning to stosunkowo nowe zjawisko w mediach, które jest coraz chętniej komentowane przez użytkowników social media.
Tak
wysoka liczba publikacji wskazuje, że kwestia plażowych ogrodzeń budzi
emocje internautów. Czasami nawet te skrajne. Nie brakuje opinii, że
zjawisko powinno zostać uregulowane prawnie.
źródła : PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Komentarze
Prześlij komentarz