Współpraca Energi-Obrót z
Microsoft wchodzi w kolejną fazę. Jej początek stanowi list intencyjny o
kontynuacji partnerstwa strategicznego, który rozszerza zakres
współpracy o kolejne projekty. Jej efektem będą nowe propozycje
produktowe, które wejdą na rynek już za kilka tygodni
Współpraca obu firm rozpoczęła się
blisko rok temu – wówczas Energa Obrót SA wprowadziła do swojej oferty
usługi z chmury Office 365. Propozycja Grupy Energa i Microsoft, pod
nazwą „Energa 365”, skierowana była do klientów
indywidualnych, którzy otrzymali gwarancję stałej ceny za energię
elektryczną nawet na trzy lata oraz pakiet Office 365 za złotówkę z
licencją subskrypcyjną ważną przez rok od momentu aktywacji. Był to pierwszy taki produkt na polskim rynku energetycznym. Do dziś z oferty skorzystało ponad 10 tysięcy osób.
Tak satysfakcjonujący początek
współpracy skłonił obie firmy do jej kontynuacji. Energa Obrót podpisała
z Microsoft list intencyjny o dalszej współpracy na zasadach
partnerstwa strategicznego.
- Pionierska na polskim rynku
energetycznym współpraca z liderem branży najnowszych technologii ma
swoje przełożenie na wyniki obu firm. Jestem przekonany, że
najnowsza oferta połączonych sił Microsoft i Energi, która będzie miała
swoją premierę jesienią tego roku, wzbudzi bardzo duże zainteresowanie – podkreśla Tomasz Lubicki, wiceprezes Zarządu Energa Obrót.
Już we wrześniu Energa zaprezentuje
kilka zupełnie nowych propozycji wynikających ze współpracy z
Microsoftem, skierowanych do klientów z różnych segmentów, które będą
dostępne m.in. za pośrednictwem platformy sklep.energa.pl. Natomiast
„Office z energią” będzie można zamówić przez telefon oraz w tradycyjnej sieci salonów sprzedaży.
Współpraca z Microsoftem rozwija się na
wielu płaszczyznach. Energa Obrót testuje nowe, dopasowane do potrzeb
biznesu rozwiązania, budując na tej podstawie ofertę dla
przedsiębiorców. Oferować też będzie usługi dla instytucji publicznych.
Poszukując rozwiązań dla tych ostatnich, przedstawiciele Energi Obrót i
Microsoft podjęli ostatnio z władzami Gdańska rozmowy na temat koncepcji
smart-city.
Ponadto Energa, dostrzegając rosnące
zainteresowanie klientów rozwiązaniami inteligentnego domu (ang. smart
home), prowadzi zaawansowane projekty pilotażowe. Ich uczestnicy mają
możliwość zdalnego sterowania wybranymi urządzeniami oraz monitorowania
domu zarówno pod kątem bezpieczeństwa (na wypadek zdarzeń losowych czy
włamań), jak również w zakresie świadomego zużywania energii.
- Obserwujemy dynamiczny rozwój tej
kategorii produktowej, który jest dodatkowo wspierany przez technologię
Internetu Rzeczy, umożliwiającą skomunikowanie i sterowanie dowolnymi
urządzeniami w domu czy firmie za pośrednictwem Internetu – podkreśla Tomasz Lubicki. - Możliwości
technologiczne i dostępność urządzeń już dziś jest bardzo duża, a w
związku z tym konieczne jest zbudowanie najbardziej atrakcyjnego pod
względem funkcjonalnym i estetycznym rozwiązania, z którego nasi klienci
będą chcieli korzystać. O efektach prac i nowych produktach będziemy na
bieżąco informować.
Energa Obrót jest liderem segmentu
sprzedaży Grupy Energa. Sprzedaje energię elektryczną do 2,9 mln
klientów, z czego 2,6 mln stanowią gospodarstwa domowe. Ponadto prowadzi
handel na krajowym i międzynarodowym hurtowym rynku energii
elektrycznej oraz obrót prawami majątkowymi, czyli tzw. certyfikatami.
Komentarze
Prześlij komentarz