Przejdź do głównej zawartości

Marcin Chabowski triumfuje w 2. BMW Półmaratonie Praskim w Warszawie. Drugi Kenijczyk John Tanui

Medalista mistrzostw Polski na długich dystansach Marcin Chabowski (STS Pomerania Szczecinek) zwyciężył w 2. BMW Półmaratonie Praskim (1:03.52). O prawie dwie minuty wyprzedził ubiegłorocznego triumfatora warszawskiego biegu, Kenijczyka Johna Tanui. Wśród kobiet najlepsza była Kenijka Gladys Jerotich Cheboi (1:15.52). Największy stołeczny bieg prawobrzeżnej części Warszawy ukończyło 5861 osób z 26 krajów
Halfmarathon BMW Praski (08/2015)

Chabowski, choć szczęśliwy ze zwycięstwa i zachwycony organizacją, nie był zadowolony z osiągniętego wyniku.- Trasa sprzyjająca biciu rekordów, bardzo szybka. Jednak od 15. kilometra dopadły mnie wielkie problemy żołądkowo-jelitowe, zatem moje tempo zrobiło się spacerowe i nie wykorzystałem w pełni jej możliwości – tłumaczył mistrz Polski na 10 km.

Najlepsza wśród Polek była Anna Łapińska (Warszawianka). 21 km 97 m pokonała w czasie 1:23:03, co dało jej brązowy medal.- Większość trasy biegłam jako czwarta, a zaatakowałam na 18. kilometrze. Wątpiłam, że uda mi się ukończyć na trzecim miejscu, raczej myślałam, że musi stać się cud, abym była na podium. A jednak się udało – cieszyła się.

Najlepszym wśród osób na wózkach okazał się Marek Wiśniewski z Namysłowa.- Chyba na czwartym kilometrze odłączyłem się od grupy, tak więc zdecydowaną większość trasy pokonałem sam. Jestem bardzo szczęśliwy, a gorące słowa podziękowania kieruję dla pilotów, którzy nas prowadzili przez tę szybką, równą i również malowniczą trasę – wyznał.

Na 12. pozycji w gronie kobiet z wynikiem 1:32.00 uplasowała się mistrzyni świata w maratonie z Tokio (1991) Wanda Panfil. Jak oceniła trasa była wyśmienita, a przygotowanie biegu bardzo dobre.
- Składam gratulacje organizatorom. Piękna impreza, dobrze zorganizowana, świetna atmosfera. Do 15. kilometra biegło mi się bardzo dobrze, plasowałam się w czołowej szóstce, a potem było coraz ciężej. bo po niedawnej śmierci matki nie byłam w stanie się dobrze przygotować do startu. Ale taki jest sport - powiedziała pochodząca z Tomaszowa Mazowieckiego, a mieszkająca od 25 lat w Meksyku Panfil.

Na 48. miejscu w klasyfikacji generalnej uplasował się mistrz olimpijski z Pekinu (2008) i czterokrotny globu w wioślarskiej czwórce podwójnej, od niedawna minister sportu Adam Korol (1:23.12), który po przekroczeniu mety… potrzebował pomocy lekarzy.

- Za szybko zacząłem, poniosła mnie energia tłumu i zeszłoroczne wspomnienia, że mogę ukończyć praski bieg poniżej godziny dwadzieścia. Po 16. kilometrze było mi coraz ciężej, ale widząc metę na horyzoncie przyspieszyłem i… choć podobno wbiegałem z uśmiechem to przed oczami zrobiło mi się czarno – wspominał.

Jak podkreślił ratownik medyczny Jacek Szyzdek z Fundacji Prometeusz w niezwykle gorącą niedzielę sierpnia z pomocy medyków korzystało wiele osób.- Trafiali do nas nie tylko początkujący długodystansowcy, ale i wytrawni biegacze, którzy w takim upale szybko tracili elektrolity z organizmu. Na szczęście w większości interwencji wystarczyła bieżąca pomoc medyczna – mówił.

Przebieg imprezy obserwował Bogusław Mamiński, niegdyś wicemistrz Europy i świata w biegu na 3000 m z przeszkodami, a obecnie organizator największej biegowej imprezy kraju – Biegnij Warszawo (4 października).

- Oprawa półmaratonu była super. Myślę, że uczestnicy mogli się poczuć, jak podwójny VIP. W ubiegłym tygodniu byłem na półmaratonie w Rzymie i… ekipy z zagranicy mogłyby się od nas uczyć, bo w Warszawie było o niebo lepiej – ocenił.

Legenda polskiego sprintu Marian Woronin zauważył, że zlokalizowane w Parku Skaryszewskim miasteczko BMW Półmaratonu Praskiego podkreśliło walory tych terenów.- Wreszcie wykorzystany został potencjał rekreacyjny parku. Miasteczko biegowe, na czele ze strefą dzieci, przyciągało nie tylko uczestników półmaratonu, ale i zachęcało mieszkańców Pragi na spędzenie dnia na sportowo, na świeżym powietrzu – wspominał.

Dyrektor generalny BMW Półmaratonu Praskiego Sławomir Szczęsny, dziękując i gratulując wszystkim uczestnikom, zapowiedział, że meta kolejnej edycji również będzie znajdowała się w Parku Skaryszewskim.

Zapisy do BMW Półmaratonu Praskiego 2016 już trwają!

Medaliści kat. OPEN 2. BMW Półmaratonu Praskiego w Warszawie:

Mężczyźni:
  1. Marcin Chabowski (STS Pomerania Szczecinek)    1:03.52
  2. John Tanui (Kenia)                              1:05.47
  3. Emil Dobrowolski (LŁKS Prefbet Śniadowo Łomża) 1:08.16
Kobiety:
  1. Gladys Jerotich Cheboi (Kenia) 1:15.52
  2. Dorcus Chesang (Kenia)        1:19.16
  3. Anna Łapińska (Warszawianka)  1:23.03


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Seksowne dziewczyny z KSW w rozbieranej sesji

KSW to nie tylko mieszane sztuki walki i zacięte pojedynki najlepszych fighterów mma, ale i piękne i seksowne dziewczyny. Zobaczcie jak wyglądała sesja Ring Girls KSW dla magazynu CKM Fot. You Tube/CKM/Ring Girls KSW Efekty pracy stylistów i fotografów w postaci rozebranych dziewczyn KSW już październikowym wydaniu magazynu CKM . Jak zapowiadają twórcy będzie na kogo popatrzeć. Wystarczy, że się przyjrzycie sesji z udziałem seksownych Ring Girls Federacji KSW. To właśnie te urodziwe dziewczyny wyprowadzają zawodników federacj KSW do ringu i chodzą dumnie po oktagonie prezentując kartę z numerem rundy i co najważniejsze uświetniają swoją obecnością widowiskowe gale KSW. I śmiało trzeba przyznać, że seksowne Ring Girls KSW wyglądają wspaniale i dziwi, że brylują podczas gal KSW i podbijają męskie serca, które oglądają walki mma. Zobacz Sesję Ring Girls KSW dla CKM: Przeczytaj także:  https://swiatimedia.blogspot.com/2015/01/seksowna-irina-shayk-czyli-poznaj.ht

Od teraz na zawsze, czyli romantyczna historia Niny i Hugo. Zobacz trailer filmu

Co się stanie gdy porzucona na ślubnym kobiercu Nina, by zapomnieć o tym co ją spotkało wyruszy z jej przyjacielem z dzieciństwa na wyspę Mauritius, na której miała spędzić miesiąc miodowy ze swoim przyszłym mężem? Komedia produkcji RPA z 2016 roku Od teraz na zawsze (Vir Altyd) nakręcona przez Jaco Smit na podstawie scenariusza Ivana Botha i DonnaLee Roberts, którzy także zagrali w tym filmie główne role to ciepła i romantyczna opowieść o poszukiwaniu szczęścia, radości życia i o tym, co jest w życiu najważniejsze. A jej głównie bohaterowie Hugo i Nina podczas tej podróży odkrywają, że młodzieńcze uczucie nie wygasło. Jak się zakończy idylla przekonacie się oglądając ten film. By was do tego zachęcić zobaczcie trailer. Zobacz trailer filmu Od teraz na zawsze:

Już w Sobotę wystartuje Roztańczony PGE Narodowy 2018

22 września, w Sobotę wystartuje najbardziej roztańczona impreza w Polsce - Roztańczony PGE Narodowy 2018 na której wystąpi wiele gwiazd muzyki tanecznej z zagranicy i Polski, wśród nich m.in. Shanguy, Sabrina, Londonbeat, Cleo, grupa Boys oraz Zenon Martyniuk z zespołem Akcent Będzie to kolejna edycja tej imprezy. Poprzednia zakończyła się wielkim sukcesem, bo w Warszawie na Stadionie PGE Narodowy, który jest oficjalną areną piłkarskiej reprezentacji Polski i Euro 2018 przy rytmach muzyki dance i disco bawiło się wielu sympatyków tych rytmów, a przed telewizorem zasiadła rekordowa publiczność. W Sobotę imprezie wezmą udział m.in. autorzy hitu hit I've been thinking about you, zespół Londonbeat, Sabrina, która podbiła świat przebojem Boys, Boys, Boys oraz Shanguy, który wylansował przebój La Louze. Zobacz teledysk Sabriny do wielkiego hitu Boy, Boys, Boys: Polskę reprezentować będzie Cleo, Filip Lato, Zenon Martyniuk z zespołem Akcent, Sławomir,  Boys,  Long &am