Piętnaście studenckich drużyn znalazło się w krajowych finałach
międzynarodowego konkursu Imagine Cup 2015. Zawodnicy zmierzą się w
trzech kategoriach: Gry, Innowacje i Projekty społeczne. Zwycięzców,
którzy będą reprezentowali Polskę podczas światowych półfinałów i
finałów poznamy już 8 i 9 kwietnia
Imagine Cup, organizowany przez firmę Microsoft, to największy na
świecie konkurs technologiczny dla studentów. W jego dotychczasowych
edycjach udział wzięło niemal 2 miliony studentów ze 190 krajów.
Do tegorocznej edycji konkursu projekty można było zgłaszać w trzech
kategoriach: Gry (Games), Innowacje (Innovation) i Projekty społeczne
(World Citizenship). Polskie jury konkursu wyłoniło pięć najlepszych
projektów w każdej z trzech kategorii. Już 8 i 9 kwietnia studenci
zaprezentują swoje pomysły przed komisją sędziowską. "W tegorocznej
edycji najliczniejszą reprezentację w finale będą miały warszawskie
uczelnie, których studenci znaleźli się w aż czterech drużynach. Do
finałów dotarły również zespoły z Krakowa, Łodzi, Poznania czy
Białegostoku" - informują organizatorzy konkursu w przesłanym
komunikacie.
Laureaci pierwszych miejsc w każdej z kategorii będą reprezentowali
Polskę w półfinałach światowych, które odbędą się w maju. W lipcu
drużyny wyłonione podczas półfinałów powalczą o najwyższe miejsca w
finałach światowych w Seattle. Na najlepszych czeka 50 tys. dolarów.
W kategorii Projekty społeczne w finałowej piątce znalazł się zespół
Auxilium z Politechniki Warszawskiej, który zaprezentuje aplikację
zarządzającą całym procesem zażywania leków. Przypomni o konieczności
zażycia lekarstwa i poinformuje, że medykament się kończy. Z kolei
projekt Cervi - zespołu z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w
Rzeszowie oraz Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie - to system
transmisji i analizy danych wspomagany przez drona. Drużyna Wojskowej
Akademii Technicznej z Warszawy - Science Sergeants – zgłosiła do
konkursu projekt iSULIN, który ma pomóc diabetykom skutecznie
monitorować stan zdrowia. Z kolei projekt Animus zespołu Spinal Crew z
Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie to zdalnie
sterowany pojazd z kamerami przeznaczonymi dla osób niepełnosprawnych.
Studenci Politechniki Białostockiej z zespołu Toast and Brains
przygotowali projekt Photon - innowacyjny system, który uczy dzieci
programowania i logicznego myślenia poprzez zabawę.
W najlepszej piątce w kategorii Innowacje będzie konkurowała drużyna
Fighters Against Laziness z Politechniki Białostockiej. Studenci
opracowali projekt e-motion, czyli aplikację na smartfona, pomocną w
walce z brakiem motywacji i konsekwencji w działaniu. Studenci
Politechniki Łódzkiej z zespołu EduDevs przygotowali aplikację służącą
do nauki języków obcych. W konkursie zaprezentowany zostanie też projekt
Smartmirrors, dzięki któremu kierowca motocykla nie musi już
dopasowywać ustawienia lusterek w zależności od pozycji ciała – dzieje
się to automatycznie. Pomysł powstał we współpracy uczniów i studentów
Zespołu Szkół Komunikacji im. H. Cegielskiego w Poznaniu, Wyższej Szkoły
Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu, Wyższej Szkoły
Zarządzania w Warszawie oraz Politechniki Poznańskiej.
Kolejną studencką aplikacją zgłoszoną w tej kategorii jest projekt
Untwisted studentów Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej
oraz Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w
Łodzi. Aplikacja
pokazuje aktualne informacje dotyczące natężenia ruchu w klubach,
kawiarniach i pubach. Studenci Uniwersytetu Jagiellońskiego przygotowali
zaś rozwiązanie Stattist.com. To spersonalizowana gazeta, umożliwiająca
selekcjonowanie dopasowanych do odbiorcy publikacji i analiz danych
spośród ogromnych ilości informacji w internecie.
Wśród pięciu zespołów, które zaprezentują się w kategorii Gry znalazł
się zespół GuARds - studentów Wojskowej Akademii Technicznej w
Warszawie. Ich gra edukacyjna F.A.R.M. - Fancy Augmented Reality
Machines pozwala poznać tajniki inżynierii. Zespół J Team studentów
Politechniki Opolskiej i Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej we
Wrocławiu przygotował projekt Soul of Magic. Gracz może wcielić się w
maga i toczyć pojedynki z innymi graczami lub przeciwko sztucznej
inteligencji. Zespół gdańskich studentów Lumi-Systems zaprezentuje swoją
platformę dla rozgrywek karcianych – Card Games Platform. Z kolei
drużyna Serious English Name z Uniwersytetu Łódzkiego zgłosiła do
konkursu grę Bandbarian. Śledzi ona losy wojownika podczas misji. Dude
Wars to projekt studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zespół Vivid
Dream jest grą typu RTS (Real Time Strategy – Strategia Czasu
Rzeczywistego) przeznaczoną dla wielu graczy walczących ze sobą w sieci.
W Imagine Cup 2015 wyjątkową wagę przyłożono do biznesowego aspektu
studenckich projektów. Wszystkie drużyny już na początku przygody z
konkursem wzięły udział w szkoleniach z zakresu opracowania strategii
komercjalizacji projektu. Finaliści uzyskają także szansę biznesowego
wsparcia swoich rozwiązań przez fundusz inwestycyjny Zernike Meta
Ventures.
„Cieszy nas, że z każdym rokiem trafia do nas coraz więcej zgłoszeń
będących kompleksowymi projektami biznesowymi, a nie jedynie
interesującymi rozwiązaniami technologicznymi. Definiując wymogi
konkursu, staramy się kłaść nacisk właśnie na strategie biznesowe, bo
wierzymy, że Imagine Cup będzie dla uczestników konkursu pierwszy
krokiem do stworzenia start-upów o unikalnym potencjale” – powiedziała
manager ds. programów akademickich w polskim oddziale Microsoft Agata
Dudar.
Więcej informacji o konkursie Imagine Cup można także znaleźć na stronie polskiej edycji konkursu: www.imaginecup.pl
Źródło: naukawpolsce.pap.pl
Komentarze
Prześlij komentarz