Masowe
biegi uliczne przyciągają tysiące uczestników i kibiców oraz są tematem
wielu publikacji. Medialność maratonów przekłada się bezpośrednio na
wizerunek miast, które są ich organizatorami oraz sponsorów tych
wydarzeń. W ubiegłym roku na temat 27 popularnych biegów opublikowano
łącznie 16 tys. materiałów, a liderem klasyfikacji został Maraton
Warszawski – wynika z raportu „Polskie Maratony”
Skala
imprez zorganizowanych dla biegaczy w minionym roku była imponująca.
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumował obecność w mediach
kluczowych polskich maratonów oraz miast, w których odbywały się zawody w
2014 r., wymienianych w kontekście analizowanych wydarzeń.
Liderem pod względem liczby opublikowanych materiałów okazał się Maraton Warszawski – na jego temat ukazało się 4,2 tys. komunikatów. Na podium znalazły się także Cracovia Maraton (2,8 tys.) oraz Orlen Warsaw Marathon (2 tys.). Następne miejsca w rankingu zajęły zawody, które odbyły się w Poznaniu, Wrocławiu i Łodzi.
Analiza medialności miast w kontekście maratonów wykazała, że najczęściej dziennikarze wymieniali Warszawę
– łącznie aż w 2,6 tys. materiałów, z czego 70 proc. odnosiło się do
Maratonu Warszawskiego, a pozostałe do Orlen Warsaw Marathon. W dalszej
kolejności najbardziej wizerunkowo zyskały miejscowości: Poznań (1,7 tys. materiałów), Kraków (1,4 tys.), Wrocław (1,1 tys.) i Łódź (993).
Media ogólnopolskie częściej o maratonach
Blisko
2 razy więcej publikacji na temat biegów na dystansie 42 km ukazało się
w mediach ogólnopolskich (11 tys.). Tylko 30 proc. przekazu należało do
źródeł regionalnych.
Przewagę w mediach o krajowym zasięgu zyskały Dębno Maraton – aż 95 proc., Maraton Gór Stołowych (92 proc.) oraz wyścig organizowany w Krakowie (90 proc.). Z kolei w źródłach regionalnych dobrze widoczne były Nocny Maraton Górski (100 proc.), Maraton Lubelski (71 proc.) oraz Maraton Świnoujście - Wolgast (66 proc.).
Maraton Warszawski liderem
Bieg,
który odbył się w stolicy już po raz 36., zwyciężył w rankingu pod
względem liczby publikacji. Osiągnął także najwyższą wartość ekwiwalentu
reklamowego oraz dotarcia. AVE informacji na temat Maratonu
Warszawskiego wyniosło ponad 20 mln złotych, a przekaz mógł dotrzeć do 1,8 mld odbiorców.
Nazwa
tego wyścigu ukazała się 11 razy na pierwszych stronach gazet, ale
najlepszy pod tym względem okazał się okazał się Orlen Warsaw Marathon,
który odnotował 14 informacji. Największa popularność medialna biegu
przypadła na wrzesień, czyli miesiąc, w którym odbywały się zawody.
Podobną tendencję zauważyć można także w przypadku pozostałych
analizowanych maratonów.
Nazwę wydarzenia wymieniono w 2,3 tys.
publikacjach internetowych, 411 prasowych oraz 401 materiałach radiowych
i 381 telewizyjnych. Oprócz tego o wyścigu pojawiło się 611 wzmianek w
social media.
Głośno o Warszawie
Z
analizy ekwiwalentu reklamowego miast w kontekście biegowych imprez
sportowych wynika, że AVE komunikatów na temat Warszawy wyniosło ponad 21 mln zł –
15,9 mln zł to wynik dla informacji traktujących o Maratonie
Warszawskim, a 5 mln zł – o Orlen Warsaw Marathon. Kolejne miejsca w
klasyfikacji zajęły Poznań – doniesienia medialne na temat tej
miejscowości były warte 4,9 mln zł, Łódź – 3,8 mln zł oraz Kraków – 3,7
mln zł.
Warszawa zdominowała także klasyfikację pod względem
wskaźnika dotarcia. Informacje o stolicy w nawiązaniu do biegów
maratońskich mogły dotrzeć do 1,4 mld odbiorców. Drugie miejsce zajął
Wrocław z wynikiem 600 tys., a kolejne Łódź, Poznań i Kraków.
O badaniu
„PRESS-SERVICE
Monitoring Mediów” przebadał częstotliwość występowania w mediach
popularnych, polskich maratonów w 2014 r. Analizie poddano materiał
pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł
internetowych, najpopularniejszych serwisów społecznościowych oraz 100
stacji radiowych i telewizyjnych. Metoda: ilościowa analiza danych.
Źródło; PRESS-SERVICE
Monitoring Mediów
Przeczytaj także: Wyprzedzanie na wagę życia, czyli o tym, jak bezpiecznie wyprzedzać?
Przeczytaj także: Wyprzedzanie na wagę życia, czyli o tym, jak bezpiecznie wyprzedzać?
Komentarze
Prześlij komentarz