Przejdź do głównej zawartości

Maraton Warszawski pierwszy na mecie

Masowe biegi uliczne przyciągają tysiące uczestników i kibiców oraz są tematem wielu publikacji. Medialność maratonów przekłada się bezpośrednio na wizerunek miast, które są ich organizatorami oraz sponsorów tych wydarzeń. W ubiegłym roku na temat 27 popularnych biegów opublikowano łącznie 16 tys. materiałów, a liderem klasyfikacji został Maraton Warszawski – wynika z raportu  „Polskie Maratony”

Skala imprez zorganizowanych dla biegaczy w minionym roku była imponująca. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumował obecność w mediach kluczowych polskich maratonów oraz miast, w których odbywały się zawody w 2014 r., wymienianych w kontekście analizowanych wydarzeń.

Liderem pod względem liczby opublikowanych materiałów okazał się Maraton Warszawski – na jego temat ukazało się 4,2 tys. komunikatów. Na podium znalazły się także Cracovia Maraton (2,8 tys.) oraz Orlen Warsaw Marathon (2 tys.). Następne miejsca w rankingu zajęły zawody, które odbyły się w Poznaniu, Wrocławiu i Łodzi

Wykres 1. Liczba publikacji na temat analizowanych maratonów  w 2014 r.

Analiza medialności miast w kontekście maratonów wykazała, że najczęściej dziennikarze wymieniali Warszawę – łącznie aż w 2,6 tys. materiałów, z czego 70 proc. odnosiło się do Maratonu Warszawskiego, a pozostałe do Orlen Warsaw Marathon. W dalszej kolejności najbardziej wizerunkowo zyskały miejscowości: Poznań (1,7 tys. materiałów), Kraków (1,4 tys.), Wrocław (1,1 tys.) i Łódź (993).

Media ogólnopolskie częściej o maratonach

Blisko 2 razy więcej publikacji na temat biegów na dystansie 42 km ukazało się w mediach ogólnopolskich (11 tys.). Tylko 30 proc. przekazu należało do źródeł regionalnych.

Przewagę w mediach o krajowym zasięgu zyskały Dębno Maraton – aż 95 proc., Maraton Gór Stołowych (92 proc.) oraz wyścig organizowany w Krakowie (90 proc.). Z kolei w źródłach regionalnych dobrze widoczne były Nocny Maraton Górski (100 proc.), Maraton Lubelski (71 proc.) oraz Maraton Świnoujście - Wolgast (66 proc.). 

Wykres 2. Liczba publikacji na temat maratonów i procentowy udział w podziale na zasięg mediów

Maraton Warszawski liderem

Bieg, który odbył się w stolicy już po raz 36., zwyciężył w rankingu pod względem liczby publikacji. Osiągnął także najwyższą wartość ekwiwalentu reklamowego oraz dotarcia. AVE informacji na temat Maratonu Warszawskiego wyniosło ponad 20 mln złotych, a przekaz mógł dotrzeć do 1,8 mld odbiorców.

Nazwa tego wyścigu ukazała się 11 razy na pierwszych stronach gazet, ale najlepszy pod tym względem okazał się okazał się Orlen Warsaw Marathon, który odnotował 14 informacji. Największa popularność medialna biegu przypadła na wrzesień, czyli miesiąc, w którym odbywały się zawody. Podobną tendencję zauważyć można także w przypadku pozostałych analizowanych maratonów.  

Nazwę wydarzenia wymieniono w 2,3 tys. publikacjach internetowych, 411 prasowych oraz 401 materiałach radiowych i 381 telewizyjnych. Oprócz tego o wyścigu pojawiło się 611 wzmianek w social media.

Głośno o Warszawie

Z analizy ekwiwalentu reklamowego miast w kontekście biegowych imprez sportowych wynika, że AVE komunikatów na temat Warszawy wyniosło ponad 21 mln zł – 15,9 mln zł to wynik dla informacji traktujących o Maratonie Warszawskim, a 5 mln zł – o Orlen Warsaw Marathon. Kolejne miejsca w klasyfikacji zajęły Poznań – doniesienia medialne na temat tej miejscowości były warte 4,9 mln zł, Łódź – 3,8 mln zł oraz Kraków – 3,7 mln zł.

Warszawa zdominowała także klasyfikację pod względem wskaźnika dotarcia. Informacje o stolicy w nawiązaniu do biegów maratońskich mogły dotrzeć do 1,4 mld odbiorców. Drugie miejsce zajął Wrocław z wynikiem 600 tys., a  kolejne Łódź, Poznań i Kraków.  

Wykres 3. Wartość ekwiwalentu reklamowego dla miast w kontekście maratonów

O badaniu

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przebadał częstotliwość występowania w mediach popularnych, polskich maratonów w 2014 r. Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych, najpopularniejszych serwisów społecznościowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Metoda: ilościowa analiza danych.

Źródło;  PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Przeczytaj także: Wyprzedzanie na wagę życia, czyli o tym, jak bezpiecznie wyprzedzać?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Izabella Krzan z koroną Miss Polonia 2016

Za nam finał konkursu Miss Polonia 2016,  w którym po koronę najpiękniejszej Polki sięgnęła pochodząca z Olsztyna kandydatka z numerem 20, Izabella Krzan. Tegoroczna impreza odbyła się  w Hotelu Narvil Conference & Spa, a o tytuł Miss Polonia walczyło 20 pięknych kobiet z całej Polski Fot. Miss Polonia/Facebook Tytuł I Wice Miss Polonia 2016 powędrował do 21-letniej kandydatki z numerem 9, Dominiki Szymańskiej z Bydgoszczy, a II Wice Miss Polonia 2016 została pochodząca z Bukowna kandydatka z numerem 16, 20-letnia Katarzyna Szklarczyk. Kasia jest studentką I roku weterynarii na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie i brązową medalistką Mistrzostw Polski Kadetek w piłce siatkowej. Z kolei Dominika jest studentką drugiego roku prawa, a w przyszłości chciałaby zostać adwokatem. W wolnym czasie I Wice Miss uprawia sport i spotyka się z przyjaciółmi, a wśród jej zainteresowań są kryminalistyka i podróże. Fot. Izabella Krzan/...

13 godzin: Tajna misja w Benghazi. Ten film musisz zobaczyć!

Jest 11 września 2012 roku. Uzbrojona grupa islamskich bojowników atakuje konsulat Stanów Zjednoczonych znajdujący się w libijskim mieście Benghazi. Na ratunek dyplomatom rusza sześciu świetnie wyszkolonych ochroniarzy, byłych żołnierzy jednostek specjalnych. Przez kilkanaście godzin walczą oni  z terrorystami Film 13 godzin: Tajna misja w Benghazi, o którym mowa został oparty na bestsellerowej książce "13 Hours: The Inside Account of What Really Happened in Benghazi" Mitchella Zuckoffa, która została napisane na podstawie prawdziwych wydarzeń. Zobacz trailer filmu 13 godzin: Tajna misja w Benghazi: Reżyserem filmu jest znany z filmów akcji Michael Bay (Armageddon, Pearl Harabor, Transformers), a w rolach głównych wystąpili: James Badge Dale (Infiltracja, Wstyd), John Krasinski (Biuro), Max Martini (Szeregowiec Ryan, Pacific Rim), Pablo Schreiber (Królowie Dogtown, Orange is the New Black) oraz David Denman (1000 lat po Ziemi, Dar). Przeczyta...

Seksowna Marta Wierzbicka wystąpiła w sesji bielizny

Marta Wierzbicka rok temu wystąpiła w rozbieranej sesji dla Playboya. Tym razem seksowna polska aktorka wzięła udział w wiosenno-letniej sesji zmysłowej bielizny i strojów kąpielowych, która odbyła się w słonecznej Toskanii Trzeba przyznać, że zaledwie 23-letnia blond piękność z serialu "Na Wspólnej" w nowej odsłonie wygląda zjawiskowo. A jeszcze niedawno młoda aktorka wstydziła się pokazywać swojego ciała i nie była zadowolona ze swojego dużego biustu, o czym mówiła w programie "Kuba Wojewódzki".  Obecnie, to się zmieniło i urodziwa celebrytka pozbyła się kompleksów, prowadzi swojego bloga i jak mówi korzysta ze swojego życia, a już wkrótce zobaczymy ją w kolejnej edycji programu "Taniec z Gwiazdami". Jej partnerem w tańcu będzie Łukasz Czarnecki. Jak pisze o sobie aktorka "robię w życiu tylko to co lubię czyli; śpię, jem, maluję i piszę bloga." Niedawno Marta Wierzbicka została ambasadorką marki Dalia, producenta eksk...