Przejdź do głównej zawartości

Maraton Warszawski pierwszy na mecie

Masowe biegi uliczne przyciągają tysiące uczestników i kibiców oraz są tematem wielu publikacji. Medialność maratonów przekłada się bezpośrednio na wizerunek miast, które są ich organizatorami oraz sponsorów tych wydarzeń. W ubiegłym roku na temat 27 popularnych biegów opublikowano łącznie 16 tys. materiałów, a liderem klasyfikacji został Maraton Warszawski – wynika z raportu  „Polskie Maratony”

Skala imprez zorganizowanych dla biegaczy w minionym roku była imponująca. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumował obecność w mediach kluczowych polskich maratonów oraz miast, w których odbywały się zawody w 2014 r., wymienianych w kontekście analizowanych wydarzeń.

Liderem pod względem liczby opublikowanych materiałów okazał się Maraton Warszawski – na jego temat ukazało się 4,2 tys. komunikatów. Na podium znalazły się także Cracovia Maraton (2,8 tys.) oraz Orlen Warsaw Marathon (2 tys.). Następne miejsca w rankingu zajęły zawody, które odbyły się w Poznaniu, Wrocławiu i Łodzi

Wykres 1. Liczba publikacji na temat analizowanych maratonów  w 2014 r.

Analiza medialności miast w kontekście maratonów wykazała, że najczęściej dziennikarze wymieniali Warszawę – łącznie aż w 2,6 tys. materiałów, z czego 70 proc. odnosiło się do Maratonu Warszawskiego, a pozostałe do Orlen Warsaw Marathon. W dalszej kolejności najbardziej wizerunkowo zyskały miejscowości: Poznań (1,7 tys. materiałów), Kraków (1,4 tys.), Wrocław (1,1 tys.) i Łódź (993).

Media ogólnopolskie częściej o maratonach

Blisko 2 razy więcej publikacji na temat biegów na dystansie 42 km ukazało się w mediach ogólnopolskich (11 tys.). Tylko 30 proc. przekazu należało do źródeł regionalnych.

Przewagę w mediach o krajowym zasięgu zyskały Dębno Maraton – aż 95 proc., Maraton Gór Stołowych (92 proc.) oraz wyścig organizowany w Krakowie (90 proc.). Z kolei w źródłach regionalnych dobrze widoczne były Nocny Maraton Górski (100 proc.), Maraton Lubelski (71 proc.) oraz Maraton Świnoujście - Wolgast (66 proc.). 

Wykres 2. Liczba publikacji na temat maratonów i procentowy udział w podziale na zasięg mediów

Maraton Warszawski liderem

Bieg, który odbył się w stolicy już po raz 36., zwyciężył w rankingu pod względem liczby publikacji. Osiągnął także najwyższą wartość ekwiwalentu reklamowego oraz dotarcia. AVE informacji na temat Maratonu Warszawskiego wyniosło ponad 20 mln złotych, a przekaz mógł dotrzeć do 1,8 mld odbiorców.

Nazwa tego wyścigu ukazała się 11 razy na pierwszych stronach gazet, ale najlepszy pod tym względem okazał się okazał się Orlen Warsaw Marathon, który odnotował 14 informacji. Największa popularność medialna biegu przypadła na wrzesień, czyli miesiąc, w którym odbywały się zawody. Podobną tendencję zauważyć można także w przypadku pozostałych analizowanych maratonów.  

Nazwę wydarzenia wymieniono w 2,3 tys. publikacjach internetowych, 411 prasowych oraz 401 materiałach radiowych i 381 telewizyjnych. Oprócz tego o wyścigu pojawiło się 611 wzmianek w social media.

Głośno o Warszawie

Z analizy ekwiwalentu reklamowego miast w kontekście biegowych imprez sportowych wynika, że AVE komunikatów na temat Warszawy wyniosło ponad 21 mln zł – 15,9 mln zł to wynik dla informacji traktujących o Maratonie Warszawskim, a 5 mln zł – o Orlen Warsaw Marathon. Kolejne miejsca w klasyfikacji zajęły Poznań – doniesienia medialne na temat tej miejscowości były warte 4,9 mln zł, Łódź – 3,8 mln zł oraz Kraków – 3,7 mln zł.

Warszawa zdominowała także klasyfikację pod względem wskaźnika dotarcia. Informacje o stolicy w nawiązaniu do biegów maratońskich mogły dotrzeć do 1,4 mld odbiorców. Drugie miejsce zajął Wrocław z wynikiem 600 tys., a  kolejne Łódź, Poznań i Kraków.  

Wykres 3. Wartość ekwiwalentu reklamowego dla miast w kontekście maratonów

O badaniu

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przebadał częstotliwość występowania w mediach popularnych, polskich maratonów w 2014 r. Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych, najpopularniejszych serwisów społecznościowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Metoda: ilościowa analiza danych.

Źródło;  PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Przeczytaj także: Wyprzedzanie na wagę życia, czyli o tym, jak bezpiecznie wyprzedzać?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Seksowne dziewczyny z KSW w rozbieranej sesji

KSW to nie tylko mieszane sztuki walki i zacięte pojedynki najlepszych fighterów mma, ale i piękne i seksowne dziewczyny. Zobaczcie jak wyglądała sesja Ring Girls KSW dla magazynu CKM Fot. You Tube/CKM/Ring Girls KSW Efekty pracy stylistów i fotografów w postaci rozebranych dziewczyn KSW już październikowym wydaniu magazynu CKM . Jak zapowiadają twórcy będzie na kogo popatrzeć. Wystarczy, że się przyjrzycie sesji z udziałem seksownych Ring Girls Federacji KSW. To właśnie te urodziwe dziewczyny wyprowadzają zawodników federacj KSW do ringu i chodzą dumnie po oktagonie prezentując kartę z numerem rundy i co najważniejsze uświetniają swoją obecnością widowiskowe gale KSW. I śmiało trzeba przyznać, że seksowne Ring Girls KSW wyglądają wspaniale i dziwi, że brylują podczas gal KSW i podbijają męskie serca, które oglądają walki mma. Zobacz Sesję Ring Girls KSW dla CKM: Przeczytaj także:  https://swiatimedia.blogspot.com/2015/01/seksowna-irina-shayk-czyli-pozna...

Arash i T-Pain w hicie "Sex Love Rock N Roll".Zobacz teledysk do piosenki

"Sex Love Rock N Roll" to tytuł jednego z najbardziej tanecznych hitów ostatnich lat nagranego wspólnie przez irańską gwiazdę muzyki dance, Arasha i popularnego amerykańskiego wykonawcę hip-hop i R&B, T-Paina Nagrany w 2014 numer znalazł się na ostatniej płycie Arasha zatytułowanej "Superman" wydanej tego samego roku 4 listopada. Utrzymany w rytmie pop dance przebój odbiega od tego, co do tej pory przyzwyczaił nasz Arash i ukazuje nowe możliwości tego zdolnego twórcy, który ostatnio pracował przy hicie Margaret ( Margaret - Cool Me Down - YouTube) 38-letni Arash pochodzi z Iranu, a obecnie mieszka w Szwecji i jest popularny piosenkarzem i producentem muzycznym oraz autorem wielu przebojów, m.in. "One D ay ", "Broken Angel", "Iran Iran", "Always", "Pure Love", "Boro Boro", czy "Temptation". 30-letni T-Pain, to pseudonim artystyczny Faheema Rasheeda Najma, amerykański...

Brazylijska piękność nago. Jessika Alves w sierpniowym "Playboyu"

Jessika Alves wystąpiła w sesji jubileuszowego wydania magazynu „Playboy”. Piękna brazylijska aktorka przyznała w jednym z wywiadów, że jest szczęśliwa, że mogła pokazać swoje naturalne piękno i zdradziła, że nigdy jeszcze nie chodziła tak długo nago w życiu jak podczas rozbieranych zdjęć Sesja zdjęciowa do sierpniowego "Playboya" z udziałem Jessiki Alves była kręcona w Sul do Rio.  Pi ę kna aktorka, która niedawno zakończyła zd j ęcia do ostatniej części telenoweli "Em Familia",  11 sierpnia pojawi się w programie "Super Chef VIP w 2014", w kt ó rym uczestnicy b ę dą walczyli o nagrodę w wysokości 50.000 dolarów.   Efekty sesji z udziałem pięknej panny Alves możemy podziwiać w jubileuszowym wydaniu brazylijskiej edycji magazynu "Playboy". A trzeba przyznać, że jest się czym zachwycać, bo urodziwa  Jessika wygląda zjawiskowo i seksownie. To zasługa w dużym stopniu jej naturalnego wdzięku, ale i wynik pracy stylistów,...