Mieszkańcy Europy uwielbiają korzystać z
kart zbliżeniowych bez względu na to, gdzie i za co płacą. Zakupy w
dużych sieciach detalicznych, lokalnych sklepach spożywczych, opłaty
parkingowe, środki transportu zbiorowego czy za przejazd taksówką –
płatności zbliżeniowe oferują bezpieczeństwo, szybkość i wygodę
W
ostatnim kwartale 2014 r. liczba transakcji zbliżeniowych w Europie
wzrosła o 174% rok do roku, a stopień korzystania z nich przez
użytkowników – o 20%. W Wielkiej Brytanii i w Polsce ponad 90% klientów
płacących w ten sposób, jest w pełni usatysfakcjonowanych z płatności
zbliżeniowych[1].
W przeszłości przeciętny Europejczyk
płacił za poranną kawą drobnymi. Obecnie płatności są znacznie prostsze i
bezpieczniejsze. Łatwiej niż kiedykolwiek można płacić za zakupy kartą
zbliżeniową, telefonem lub innym urządzeniem, dzięki akceptacji tej
formy płatności w ponad 3 milionach punktów sprzedaży detalicznej na
całym świecie. Liczba placówek akceptujących płatności zbliżeniowe
wzrosła o 56% rok do roku. Europejczycy w coraz większym stopniu
otwierają się na płatności zbliżeniowe: w Czechach 52% płatności kartami
MasterCard® i Maestro® to transakcje zbliżeniowe[2].
Podobne tendencje wzrostowe są widoczne też w Polsce (33%), na Węgrzech
(18%) i na Słowacji (17%). Płatności zbliżeniowe kartami MasterCard lub
Maestro dostępne są w 38 krajach w Europie (oraz w 68 krajach na całym
świecie), a liczba wydanych kart zbliżeniowych przekroczyła 5 milionów
sztuk w krajach takich jak: Austria, Francja, Holandia, Polska, Rosja,
Turcja, Wielka Brytania i Włochy.
Jeśli chodzi o komfort korzystania z
urządzeń do płatności zbliżeniowych, średnio 73% respondentów
w Niemczech, Polsce, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii wskazało telefon
komórkowy jako wygodne rozwiązanie do regulowania płatności. Aż 42%
Polaków definitywnie rozważyłoby płatności zbliżeniowe smartfonami[3].
„Nasza wizja płatności
elektronicznych zakłada wysoki poziom satysfakcji użytkowników,
niezależnie od sposobu, w jaki dokonują transakcji. W 2014 roku firma
MasterCard opublikowała specyfikację dla technologii Host Card Emulation
(HCE) na potrzeby bezpiecznych płatności zbliżeniowych telefonami. HCE
to kolejna opcja do wdrożenia portfela NFC dla wydawców: banków i
instytucji finansowych” - powiedział Javier Perez, Prezes
MasterCard Europe. Obecnie w 22 krajach Europy MasterCard realizuje 70
projektów płatności mobilnych NFC.
Płatności zbliżeniowe idealnie przyjęły
się i sprawdziły się w transporcie zbiorowym. W Londynie miliony
klientów podróżują sprawniej i wygodniej odkąd Transport for London,
(TfL), wprowadziła płatności zbliżeniowe we wrześniu 2014 r. Do dziś
liczba przejazdów środkami transportu zbiorowego opłaconych kartą lub
urządzeniem zbliżeniowym, przekroczyła 40 milionów, a płatności tego
rodzaju stanowią blisko 12% płatności typu Pay As You Go za
przejazdy środkami transportu zbiorowego. Z kolei w St. Petersburgu,
odkąd wprowadzono opcję płatności zbliżeniowych, pasażerowie metra nie
muszą już kupować oddzielnego biletu czy żetonu na przejazd.
[1] RTi Market Research & Brand Strategy – grudzień 2014 r.
[2]
Pomiar w oparciu o liczbę placówek handlowych akceptujących płatności
zbliżeniowe na urządzeniach wyposażonych w ekrany dotykowe, w których
liczba transakcji dokonanych w ten sposób wynosiła minimum 1000
miesięcznie
[3] InSites Consulting – wrzesień 2014 r.
Źródło; MasterCard
Komentarze
Prześlij komentarz