Jak poinformował PAP w poniedziałek Andrzej Charytoniuk z biura prasowego Politechniki Wrocławskiej, oprócz brązu w w kategorii micro w dwóch pozostałych kategoriach wrocławianie uplasowali się: w klasie regular - na piątym miejscu, a w advanced, w której debiutowali - na czwartym.
Jak dodał Charytoniuk, oprócz medalu za trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej micro zespół JetStream dostał też inne medale: srebro w kategorii stosunku masy ładunku do masy samolotu oraz brąz w kategorii najcięższego podniesionego ładunku.
Studenci z zespołu JetStream w zawodach SAE Aero Design wzięli udział już po raz siódmy. W tym roku rywalizowali z 75 ekipami z całego świata. W ub. roku wrocławscy studenci wygrali organizowane w USA zawody w kategorii micro.
W tym roku wrocławscy studenci po raz pierwszy wystawili modele samolotów we wszystkich trzech kategoriach konkursu: micro, regular i advanced. W poprzednich latach startowali tylko w kategoriach micro i regular.
Głównym zadaniem modeli startujących w konkursie SAE Aero Design jest podniesienie jak najcięższego ładunku w stosunku do swojej masy. Dodatkowo jury ocenia niezawodność modeli i liczbą startów, które zakończyły się sukcesem.
Oceniane są też rozwiązania techniczne zastosowane przy konstrukcji samolotów. W kategorii micro model samolotu musi zmieścić się w jak najmniejszej tubie i w jak najszybszym czasie zostać złożony do lotu. Wrocławscy studenci skonstruowali do tej kategorii model ważący mniej niż 250 gramów.
Z kolei model zgłoszony do kategorii regular waży 3,5 kilograma, a rozpiętość jego skrzydeł wynosi 2,5 metra. W jego konstrukcji nie można używać wysokowydajnych materiałów, na przykład włókien szklanych, węglowych czy aramidowych.
W kategorii advanced model musi podnieść 7,5 kilograma ładunku oraz zrzucić drugi ładunek z wysokości ponad 30 metrów jak najbliżej wyznaczonego celu.
SAE Aero Design to konkurs, który współorganizują amerykański koncern zbrojeniowy Lockheed Martin oraz amerykańska agencja kosmiczna NASA. Te prestiżowe zawody, w których biorą udział studenci z całego świata, rozgrywane są od 1986 r. Zadaniem młodych inżynierów jest zaprojektowanie, skonstruowanie, zbudowanie i oblatanie zdalnie sterowanego modelu samolotu udźwigowego. Wygrywa drużyna, która zdoła wynieść jak największy ciężar w powietrze przy jak najmniejszej masie własnej modelu.
Źródło: naukawpolsce.pap.pl
Komentarze
Prześlij komentarz