Firma Volvo Cars wybuduje nową fabrykę w Stanach Zjednoczonych przeznaczoną na potrzeby tego rynku. Inwestycja będzie kosztowała 500 mln USD. Jest to kolejny element globalnej ekspansji marki, możliwy m.in.
dzięki rosnącym globalnym wynikom sprzedaży samochodów tej marki
Powstała
lista potencjalnych lokalizacji dla nowej fabryki, która wraz z
precyzyjnie określonym rozmiarem inwestycji zostanie upubliczniona w
późniejszym terminie. Nowa fabryka to kolejny krok marki Volvo, aby stać
się marką globalną – obecną także pod kątem możliwości produkcyjnych
jak najbliżej swoich kluczowych rynków zbytu. W ten sposób posiadając 2
fabryki na terenie Europy, 2 w Azji oraz przyszłą fabrykę w Ameryce
Północnej zapewnione zostanie stałe wsparcie każdego z trzech kluczowych
dla marki regionów.
Strategia Volvo
zakłada osiągnięcie pozycji globalnego producenta samochodów klasy
premium, całkowite odnowienie gamy modelowej w przeciągu czterech
najbliższych lat, implementację nowej technologii modularnej budowy
samochodów, dalszy rozwój pionierskich technologii wspierających
bezpieczeństwo podróżujących, konsekwentnie wprowadzany, nowy, własny
język projektowania oraz wiodące na rynku usługi mobilne zbliżające
użytkowników do ich samochodów.
Volvo
Cars nie mogło mówić o sobie, jak o globalnej marce bez obecności,
także pod kątem produkcyjnym, na terenie Stanów Zjednoczonych. Dziś
staliśmy się nią. – powiedział Hakan Samuelsson, prezes Volvo Car Group.
Realizacja
ambitnych celów strategicznych marki nie byłaby możliwa, gdyby nie
znakomite wyniki sprzedażowe firmy. W 2014 roku firma Volvo Cars
wypracowała zysk operacyjny na poziomie 2,252 mld koron szwedzkich, co
oznacza 17,4% wzrost w porównaniu do roku 2013, kiedy wyniósł on 1,919
mld koron. Wzrosły też dochody firmy ze 122 mld koron do 129 mld koron.
Na przestrzeni 2014 roku Volvo sprzedało najwięcej samochodów w swojej
niemal 90-letniej historii.
W 2013 roku na całym świecie sprzedano 427
840 aut, podczas gdy rok później było to 465 866 pojazdów, co oznacza
wzrost sprzedaży o 8,9%. Jest to efekt świetnych wyników sprzedaży w
Europie i Azji. W samych Chinach znalazło nabywców aż 80 000 aut tej
szwedzkiej marki. W Europie sprzedaż aut Volvo rosła dwa razy szybciej
niż sprzedaż marek konkurencyjnych. Volvo konsekwentnie odnotowywało
wzrost sprzedaży miesiąc po miesiącu, począwszy od lipca 2013 roku.
Jak podkreślił Hakan Samuelsson: Zadania
wykonane w 2014 roku przybliżają nas do celów, które wyznaczyliśmy
sobie w najbliższej przyszłości. Udało nam się dokonać postępu na
wszystkich założonych obszarach. Sprzedaż wrosła, rozszerzyliśmy naszą
ofertę modelową, rozwinęliśmy wiele nowych technologii, które będą naszą
przewagą konkurencyjną w przyszłości. Otwarcie fabryki na rynek
amerykański jest dla nas jednym z najważniejszych kroków w globalnej
transformacji marki Volvo trwającej od 2010 r. Ogłoszone dzisiaj wieści
wzmacniają nasz przekaz, że jesteśmy w USA na dobre i chcemy tu stawać
się coraz silniejsi.
Komentarze
Prześlij komentarz