Przejdź do głównej zawartości

Powstanie nowa fabryka Volvo w USA. Inwestycja wyniesie 500 mln dolarów

Firma Volvo Cars wybuduje nową fabrykę w Stanach Zjednoczonych przeznaczoną na potrzeby tego rynku. Inwestycja będzie kosztowała 500 mln USD. Jest to kolejny element globalnej ekspansji marki, możliwy m.in. dzięki rosnącym globalnym wynikom sprzedaży samochodów tej marki


Powstała lista potencjalnych lokalizacji dla nowej fabryki, która wraz z precyzyjnie określonym rozmiarem inwestycji zostanie upubliczniona w późniejszym terminie. Nowa fabryka to kolejny krok marki Volvo, aby stać się marką globalną – obecną także pod kątem możliwości produkcyjnych jak najbliżej swoich kluczowych rynków zbytu. W ten sposób posiadając 2 fabryki na terenie Europy, 2 w Azji oraz przyszłą fabrykę w Ameryce Północnej zapewnione zostanie stałe wsparcie każdego z trzech kluczowych dla marki regionów.

Strategia Volvo zakłada osiągnięcie pozycji globalnego producenta samochodów klasy premium, całkowite odnowienie gamy modelowej w przeciągu czterech najbliższych lat, implementację nowej technologii modularnej budowy samochodów, dalszy rozwój pionierskich technologii wspierających bezpieczeństwo podróżujących, konsekwentnie wprowadzany, nowy, własny język projektowania oraz wiodące na rynku usługi mobilne zbliżające użytkowników do ich samochodów.

Volvo Cars nie mogło mówić o sobie, jak o globalnej marce bez obecności, także pod kątem produkcyjnym, na terenie Stanów Zjednoczonych. Dziś staliśmy się nią. – powiedział Hakan Samuelsson, prezes Volvo Car Group.

Realizacja ambitnych celów strategicznych marki nie byłaby możliwa, gdyby nie znakomite wyniki sprzedażowe firmy. W 2014 roku firma Volvo Cars wypracowała zysk operacyjny na poziomie 2,252 mld koron szwedzkich, co oznacza 17,4% wzrost w porównaniu do roku 2013, kiedy wyniósł on 1,919 mld koron. Wzrosły też dochody firmy ze 122 mld koron do 129 mld koron. Na przestrzeni 2014 roku Volvo sprzedało najwięcej samochodów w swojej niemal 90-letniej historii. 

W 2013 roku na całym świecie sprzedano 427 840 aut, podczas gdy rok później było to 465 866 pojazdów, co oznacza wzrost sprzedaży o 8,9%. Jest to efekt świetnych wyników sprzedaży w Europie i Azji. W samych Chinach znalazło nabywców aż 80 000 aut tej szwedzkiej marki. W Europie sprzedaż aut Volvo rosła dwa razy szybciej niż sprzedaż marek konkurencyjnych. Volvo konsekwentnie odnotowywało wzrost sprzedaży miesiąc po miesiącu, począwszy od lipca 2013 roku.

Jak podkreślił Hakan Samuelsson: Zadania wykonane w 2014 roku przybliżają nas do celów, które wyznaczyliśmy sobie w najbliższej przyszłości. Udało nam się dokonać postępu na wszystkich założonych obszarach. Sprzedaż wrosła, rozszerzyliśmy naszą ofertę modelową, rozwinęliśmy wiele nowych technologii, które będą naszą przewagą konkurencyjną w przyszłości. Otwarcie fabryki na rynek amerykański jest dla nas jednym z najważniejszych kroków w globalnej transformacji marki Volvo trwającej od 2010 r. Ogłoszone dzisiaj wieści wzmacniają nasz przekaz, że jesteśmy w USA na dobre i chcemy tu stawać się coraz silniejsi.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Od teraz na zawsze, czyli romantyczna historia Niny i Hugo. Zobacz trailer filmu

Co się stanie gdy porzucona na ślubnym kobiercu Nina, by zapomnieć o tym co ją spotkało wyruszy z jej przyjacielem z dzieciństwa na wyspę Mauritius, na której miała spędzić miesiąc miodowy ze swoim przyszłym mężem? Komedia produkcji RPA z 2016 roku Od teraz na zawsze (Vir Altyd) nakręcona przez Jaco Smit na podstawie scenariusza Ivana Botha i DonnaLee Roberts, którzy także zagrali w tym filmie główne role to ciepła i romantyczna opowieść o poszukiwaniu szczęścia, radości życia i o tym, co jest w życiu najważniejsze. A jej głównie bohaterowie Hugo i Nina podczas tej podróży odkrywają, że młodzieńcze uczucie nie wygasło. Jak się zakończy idylla przekonacie się oglądając ten film. By was do tego zachęcić zobaczcie trailer. Zobacz trailer filmu Od teraz na zawsze:

Arash i T-Pain w hicie "Sex Love Rock N Roll".Zobacz teledysk do piosenki

"Sex Love Rock N Roll" to tytuł jednego z najbardziej tanecznych hitów ostatnich lat nagranego wspólnie przez irańską gwiazdę muzyki dance, Arasha i popularnego amerykańskiego wykonawcę hip-hop i R&B, T-Paina Nagrany w 2014 numer znalazł się na ostatniej płycie Arasha zatytułowanej "Superman" wydanej tego samego roku 4 listopada. Utrzymany w rytmie pop dance przebój odbiega od tego, co do tej pory przyzwyczaił nasz Arash i ukazuje nowe możliwości tego zdolnego twórcy, który ostatnio pracował przy hicie Margaret ( Margaret - Cool Me Down - YouTube) 38-letni Arash pochodzi z Iranu, a obecnie mieszka w Szwecji i jest popularny piosenkarzem i producentem muzycznym oraz autorem wielu przebojów, m.in. "One D ay ", "Broken Angel", "Iran Iran", "Always", "Pure Love", "Boro Boro", czy "Temptation". 30-letni T-Pain, to pseudonim artystyczny Faheema Rasheeda Najma, amerykański

Już w Sobotę wystartuje Roztańczony PGE Narodowy 2018

22 września, w Sobotę wystartuje najbardziej roztańczona impreza w Polsce - Roztańczony PGE Narodowy 2018 na której wystąpi wiele gwiazd muzyki tanecznej z zagranicy i Polski, wśród nich m.in. Shanguy, Sabrina, Londonbeat, Cleo, grupa Boys oraz Zenon Martyniuk z zespołem Akcent Będzie to kolejna edycja tej imprezy. Poprzednia zakończyła się wielkim sukcesem, bo w Warszawie na Stadionie PGE Narodowy, który jest oficjalną areną piłkarskiej reprezentacji Polski i Euro 2018 przy rytmach muzyki dance i disco bawiło się wielu sympatyków tych rytmów, a przed telewizorem zasiadła rekordowa publiczność. W Sobotę imprezie wezmą udział m.in. autorzy hitu hit I've been thinking about you, zespół Londonbeat, Sabrina, która podbiła świat przebojem Boys, Boys, Boys oraz Shanguy, który wylansował przebój La Louze. Zobacz teledysk Sabriny do wielkiego hitu Boy, Boys, Boys: Polskę reprezentować będzie Cleo, Filip Lato, Zenon Martyniuk z zespołem Akcent, Sławomir,  Boys,  Long &am