– Tourism and
Events Expo to pierwsze w Polsce biznesowe spotkanie branży
turystycznej na tak dużą skalę, w swoich założeniach podobne do
IBTM czy IMEX. O TEE mówi Dorota Plebanowicz menedżer projektu
Tourism and Events Expo, Hotele i Technologie
Zaproponowali
Państwo rynkowi eventowemu i turystycznemu kolejne wydarzenie –
Tourism and Events Expo (TEE)? Na czym polega ten projekt?
Dorota
Plebanowicz: Tourism and Events Expo to pierwsze biznesowe
spotkanie branży turystycznej na tak dużą skalę w Polsce. Jest to
pierwsze wydarzenie w Polsce, które w swoich założeniach jest
podobne do takich imprez jak IBTM w Barcelonie czy IMEX we
Frankfurcie. To spotkanie branży turystycznej, gdzie hotele, obiekty
turystyczne, atrakcje turystyczne, biura promocji miast, regionów
będą mogły w jednym miejscu spotkać się i porozmawiać o
nawiązaniu relacji biznesowych.
Jest miejsce na
takie spotkanie?
DP: Z rozmów
z hotelami wyłania się obraz, iż hotele i obiekty turystyczne są
zainteresowane ofertą biznesowych spotkań. W naszym kraju nie są
organizowane wydarzenia turystyczne o charakterze biznesowym. Zwykle
są to targi dla klientów indywidualnych z ofertą biznesową.
Chcielibyśmy, aby ten sektor miał możliwość pozyskania klientów
nie tylko poprzez swoje działania marketingowe, ale za naszym
pośrednictwem miał możliwość dotarcia do nowego grona odbiorców
w jednym miejscu.
Co w takim razie
wyróżni TEE spośród innych wydarzeń skierowanych do branży
eventowej i turystycznej?
DP: Giełda
Hosted Buyers – trwająca dwa dni. Będą to umawiane spotkania
pomiędzy wystawcami a odwiedzającymi. Spotkania będą trwały do
15 minut – wydaje nam się, że ten czas wystarczy na nawiązanie
pierwszych relacji, które przełożą się na kontrakty handlowe. Do
tego prelekcje znanych w branży firm świadczących usługi
marketingowe dla branży turystycznej.
Turystyka i
eventy – z jednej strony bardzo blisko do siebie obu tym
dziedzinom, z drugiej – to jednak odrębne sektory. Czy nie
obawiają się państwo, że to połączenie się nie sprawdzi,
odbierze wydarzeniu specjalizację?
DP: Coraz
częściej eventy to forma turystyki, firmy organizują dla swoich
klientów wyjazdy zarówno do Polski, jak i zagranicę. Jest to
zarazem event, który łączy się z prezentacją oferty hotelowej
czy wręcz poznaniem lokalnych atrakcji polskich czy zagranicznych. W
coraz szybciej zmieniającym się świecie event musi mieć znamiona
turystyki, aby był atrakcyjny dla klientów. Korzystają na tym
zarówno hotele, atrakcje turystyczne, jak i lokalne społeczności.
Kto zaprezentuje
swoją ofertę?
DP: Hotele,
obiekty turystyczne, atrakcje turystyczne, muzea, biura promocji
miast i regionów
Znany jest już
program spotkania? Z czego konkretnie, oprócz części biznesowej,
będą mogli skorzystać odwiedzający?
DP: Dla
odwiedzających mamy ofertę dwóch wyjazdów: będzie to zwiedzanie
Starego Miasta w Elblągu i wyjazd na ponownie otwarty Kanał
Elbląski.
Wielokrotnie w
wypowiedziach na temat projektu TEE podkreślana jest jego
innowacyjność? Na czym ona polega w praktyce?
DP:
Innowacyjność TEE to zaproszenie nie tylko touroperatorów z
zagranicy, ale również skierowanie oferty do agencji polskich.
Branża eventowa w Polsce jest bardzo szeroka i przez skupienie jej w
jednym miejscu, hotele będą miały możliwość nawiązania
współpracy z wieloma agencjami lub wybrania oferty
najkorzystniejszej dla siebie.
Ostatnio o Expo
Arena SA słyszy się w branży – otworzyli państwo drugie co do
wielkości centrum targowo-konferencyjne, niebawem pierwsza edycja
Tourism and Events Expo, zresztą w tym obiekcie. Jaka wobec tych
inwestycji i przedsięwzięć jest państwa ocena kondycji branży?
Bardzo nam miło, że
o Expo Arenie słyszy się w branży – mimo że jesteśmy młodym
obiektem, dynamicznie się rozwijamy i fakt, że stajemy się
rozpoznawalni, bardzo nas cieszy. Branża turystyczna również
dynamicznie się rozwija. Polska ma wielki potencjał w tym zakresie
i coraz lepiej umiemy go wykorzystywać. Baza noclegowa i
konferencyjna nieustannie się unowocześnia, oferty wypoczynkowe
zawierają coraz więcej atrakcji opartych na regionalnych i
lokalnych walorach – to sprawia, że jako kraj stajemy się idealną
destynacją nie tylko, dla turystyki wypoczynkowej, ale także dla
turystyki biznesowej. Kongresy branżowe i aktywny wypoczynek to
idealne połączenie.
A jak
podsumowaliby państwo pierwsze miesiące funkcjonowania Expo Areny w
Ostródzie?
DP: Bardzo
dobrze. Nasze targi stają się uznanymi wydarzeniami branżowymi, a
niedawno zakończony kolejny etap rozbudowy pozwala nam na realizację
coraz ciekawszych pomysłów. Notujemy ciągły wzrost
zainteresowania naszymi imprezami, co się przekłada na zwiększenie
obrotów oraz liczby zwiedzających. Fakt, że znajdujemy się poza
centralnym obszarem kraju, kumulującym ośrodki z branży targowej,
wymaga od nas większego zaangażowania w budowanie kalendarza
imprez, a to podnosi naszą konkurencyjność.
Na koniec,
dlaczego tego wydarzenia nie może zabraknąć w kalendarzach
przedstawicieli branży eventowej i turystycznej?
DP: To wyjątkowa okazja do prezentacji swojej oferty gościom
z Polski i zagranicy. To jedyne takie wydarzenie w Polsce, na które
od dawna czeka branża turystyczna.
Tourism and Events
Expo odbędzie się w dniach 8-9 października 2015 roku, w Expo
Arena Mazury w Ostródzie.
Komentarze
Prześlij komentarz