Europejskie konsorcjum Euro NCAP przyznało nowemu Audi Q7 najwyższą notę bezpieczeństwa – pięć gwiazdek. Wyniki testów bezpieczeństwa pasażerów dorosłych w teście zderzeniowym czołowym i bocznym, testów ochrony pieszych oraz bezpieczeństwa dzieci pokazują, że najnowsze Audi Q7 jest jednym z najbardziej bezpiecznych samochodów w swojej klasie
Testujący przyznali najnowszej wersji Audi Q7 najwyższą ocenę bezpieczeństwa - pięć gwiazdek. Wynik uzyskany w teście zderzeniowym czołowym z udziałem pasażerów tylnych foteli jasno wskazuje, że nie tylko kierowca i pasażer siedzący z przodu, ale również pasażerowie siedzący w tyle nowego Audi Q7 są chronieni bardzo dobrze. Dodatkowo, auto zapewnia dużo przestrzeni i bezpieczeństwa dzieciom. W tym przestronnym SUV’ie, zamontować można nawet sześć dziecięcych fotelików. Ilość miejsca wewnątrz samochodu sprawia, że ich montaż jest prosty i wygodny. Pojedyncze fotele opcjonalnego, trzeciego rzędu siedzeń wykorzystywać można praktycznie bez ograniczeń. Są one jednocześnie certyfikowane jako siedzenia III. grupy ECE dla dzieci do 36 kilogramów wagi.
Samochód otrzymał także nagrodę specjalną „Euro NCAP advanced“ za asystenta hamowania zapobiegającego następnej kolizji oraz za Audi pre sense basic, który w sytuacjach zagrożenia kolizją napina pasy bezpieczeństwa oraz zamyka okna i uchylny dach. Inicjując automatyczne hamowanie, asystent hamowania zapobiegający następnej kolizji redukuje podczas wypadku niebezpieczeństwo poślizgu i dalszych niekontrolowanych zderzeń. Obydwa systemy w modelu Q7 montowane są seryjnie.
Audi przykłada najwyższą wagę nie tylko do zagadnień, które podlegały ocenie instytucji, ale również do całościowej kwestii bezpieczeństwa. Kluczowym układem bezpieczeństwa w Audi Q7, jest również montowany standardowo, system Audi pre sense city ostrzegający z wyprzedzeniem i hamujący awaryjnie w celu unikania zderzenia i ochrony pieszych. Przy prędkości pojazdu do 85 km/h, system monitoruje jezdnię, rejestrując innych uczestników ruchu. Jeżeli zidentyfikuje zagrożenie wypadkiem, stopniowo ostrzega kierowcę: ostrzeżenie, ostrzegawcze szarpnięcie i automatyczne hamowanie awaryjne. W razie potrzeby, na końcu inicjuje pełne hamowanie.
Kolejne, nowe systemy asystujące czyniące Audi Q7 samochodem jeszcze bardziej bezpiecznym w ruch drogowym, to na przykład asystent omijania przeszkody, asystent skręcania czy ostrzeżenie przed wysiadaniem. Podczas gdy asystent omijania wspomaga kierowcę podczas objeżdżania przeszkody, tak aby uniknąć wypadku, asystent skręcania nadzoruje ruch z naprzeciwka podczas skręcania w lewo przy niewielkiej prędkości. W niebezpiecznej sytuacji, system może całkowicie zatrzymać nowe Q7 i w ten sposób zapobiega wjechaniu pod koła nadjeżdżających z naprzeciwka pojazdów. Ostrzeżenie przed wysiadaniem ostrzega natomiast pasażerów przed otwarciem drzwi, zapalając specjalne czerwone diody, jeżeli drzwi są uchylone i z tyłu zbliżają się rowery lub inne pojazdy.
Założona w 1997r. organizacja New Car Assessment Programme (NCAP), bada zachowania nowych modeli aut podczas testów zderzeniowych. W roku 2015, konsorcjum po raz kolejny zaostrzyło kryteria testów zderzeniowych czołowych i bocznych, by w ten sposób lepiej oddawały one rzeczywiste warunki podczas wypadków.
Samochód otrzymał także nagrodę specjalną „Euro NCAP advanced“ za asystenta hamowania zapobiegającego następnej kolizji oraz za Audi pre sense basic, który w sytuacjach zagrożenia kolizją napina pasy bezpieczeństwa oraz zamyka okna i uchylny dach. Inicjując automatyczne hamowanie, asystent hamowania zapobiegający następnej kolizji redukuje podczas wypadku niebezpieczeństwo poślizgu i dalszych niekontrolowanych zderzeń. Obydwa systemy w modelu Q7 montowane są seryjnie.
Audi przykłada najwyższą wagę nie tylko do zagadnień, które podlegały ocenie instytucji, ale również do całościowej kwestii bezpieczeństwa. Kluczowym układem bezpieczeństwa w Audi Q7, jest również montowany standardowo, system Audi pre sense city ostrzegający z wyprzedzeniem i hamujący awaryjnie w celu unikania zderzenia i ochrony pieszych. Przy prędkości pojazdu do 85 km/h, system monitoruje jezdnię, rejestrując innych uczestników ruchu. Jeżeli zidentyfikuje zagrożenie wypadkiem, stopniowo ostrzega kierowcę: ostrzeżenie, ostrzegawcze szarpnięcie i automatyczne hamowanie awaryjne. W razie potrzeby, na końcu inicjuje pełne hamowanie.
Kolejne, nowe systemy asystujące czyniące Audi Q7 samochodem jeszcze bardziej bezpiecznym w ruch drogowym, to na przykład asystent omijania przeszkody, asystent skręcania czy ostrzeżenie przed wysiadaniem. Podczas gdy asystent omijania wspomaga kierowcę podczas objeżdżania przeszkody, tak aby uniknąć wypadku, asystent skręcania nadzoruje ruch z naprzeciwka podczas skręcania w lewo przy niewielkiej prędkości. W niebezpiecznej sytuacji, system może całkowicie zatrzymać nowe Q7 i w ten sposób zapobiega wjechaniu pod koła nadjeżdżających z naprzeciwka pojazdów. Ostrzeżenie przed wysiadaniem ostrzega natomiast pasażerów przed otwarciem drzwi, zapalając specjalne czerwone diody, jeżeli drzwi są uchylone i z tyłu zbliżają się rowery lub inne pojazdy.
Założona w 1997r. organizacja New Car Assessment Programme (NCAP), bada zachowania nowych modeli aut podczas testów zderzeniowych. W roku 2015, konsorcjum po raz kolejny zaostrzyło kryteria testów zderzeniowych czołowych i bocznych, by w ten sposób lepiej oddawały one rzeczywiste warunki podczas wypadków.
Komentarze
Prześlij komentarz