W sierpniu bieżącego roku Volvo sprzedało 30 195 aut,
czyli o 3,2% więcej niż w sierpniu ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży był
szczególnie widoczny w Europie i Stanach Zjednoczonych. Jak informuje szwedzki koncern cały czas
rośnie popyt na modele z linii XC. Najlepiej sprzedającym się modelem
marki pozostaje XC60. W Europie palmę pierwszeństwa ma model V40
Co ciekawe największym, pozytywnym zaskoczeniem był wzrost sprzedaży Volvo w
Stanach Zjednoczonych. Według danych Volvo w ubiegłym miesiącu Amerykanie kupili 5870
samochodów tej marki, czyli 18,3 % więcej niż w sierpniu ubiegłego roku.
Jest to zasługa SUV-ów tej marki. Cały czas rośnie tam zapotrzebowanie
na model XC90, ale liderem sprzedaży pozostaje XC60.
Dla porównania w tym samym
czasie w Europie Volvo sprzedało 12 867 samochodów, czyli o 6,5% więcej
niż przed rokiem (sierpień 2015 vs. sierpień 2014). Największy wzrost sprzedaży aut
(19,2%) producent Volvo odnotował na swoim rynku macierzystym, w Szwecji. Europejczycy najchętniej wybierali model V40. Na drugim miejscu znalazł
się XC60. Polacy mają gusta bliższe Amerykanom i najchętniej wybierają
model XC60. Od lat pozostaje on najchętniej wybieranym modelem w całym
segmencie premium.
W Chinach Volvo zanotowało 10% spadek, co ma
bezpośredni związek ze zwolnieniem ekonomicznym tamtejszej gospodarki. W
sierpniu Chińczycy kupili 5574 aut marki Volvo, przede wszystkim XC60 i
S60L – produkowanym lokalnie wyłącznie na ich rynek.
Jesteśmy
zadowoleni z tego, że nasz nowy model XC90 pozwala nam osiągną wzrost
sprzedaży na rynku amerykańskim, który jest dla nas bardzo ważny.
Wierzę, że ten rok będzie dla nas rekordowy pod względem sprzedaży – powiedział Alain Visser, wiceprezes Volvo Car Group odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i obsługę klienta.
Sierpień | Styczeń – Sierpień | |||||
2014 | 2015 | Zmiana | 2014 | 2015 | Zmiana | |
Chiny | 6190 | 5574 | -10% | 51 823 | 49698 | -4,1% |
USA | 4961 | 5870 | 18,3% | 39 189 | 40 854 | 4,2% |
Szwecja | 3167 | 3776 | 19,2% | 37 778 | 41 018 | 8,6% |
Europa Zachodnia | 8918 | 9091 | 1,9% | 110 977 | 118 182 | 6,5% |
Inne rynki | 6021 | 5884 | -2,3% | 54 942 | 50 855 | -7,4% |
Razem | 29 257 | 30 195 | 3,2% | 294 709 | 300 607 | 2,0% |
XC60
to najlepiej sprzedający się model marki Volvo. W sierpniu sprzedano
9,595 tych aut (2014: 8,695), Na drugim miejscu znalazły się modele V40 i
V40 Cross Country. Ich łączna sprzedaż wyniosła 6,394 sztuk (2014:
6,212). S60 znalazł 4,567 nabywców (2014: 5,251). Dokładne wyniki
sprzedaży można znaleźć w sekcji Sales Volumes section na stronie
centralnego biura prasowego Volvo Car Group.
Komentarze
Prześlij komentarz